Bu çalışmada, ortaokullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik ders uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklem grubu amaçlı örneklem türlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Örneklem grubunu Mersin, Sakarya, Trabzon, İzmir, İstanbul, Ağrı, Gaziantep, Malatya, Muş, Bitlis, Adıyaman ve Sivas illerinde ortaokullarda görev yapan sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan 26 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi ve betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları, genel olarak öğretmenlerin kaynaştırma öğrencileri için yeterince uyarlama ve çeşitlendirme yapmadığını, farklı yöntem teknik kullanmadığını, yaptıkları uygulamaların ise yetersiz ve sınırlı olduğunu göstermiştir. Ayrıca diğer öğrencilerin kaynaştırma öğrencilerine karşı yaklaşımında farklılıklar olduğu, kaynaştırma öğrencilerin başarıları değerlendirilirken öğretmenlerin genellikle ayrı bir ölçek uygulamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle derslerde kaynaştırma öğrencileri için geliştirilmiş ve uyarlanmış spor branşlarına yer verilmeli, farklı araç gereçlerden yararlanılmalı, beden eğitimi dersinde kaynaştırma öğrencileri için uygulanabilir farklı yöntem ve teknikler geliştirilerek öğretmen ve öğrencilerin hizmetine sunulmalıdır.
İnönü Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu'ndan bilimsel araştırmanın bilimsel etik kurallar çerçevesinde yapılacağına dair izin alınmıştır (08.06.2020 tarihli ve 2020/12-9 sayılı). Araştırmaya katılımda gönüllülük esas alınmıştır. Katılımcılara “Bilgilendirilmiş Gönüllü Onam Formu” imzalatılmıştır. Katılımcılar istedikleri zaman görüşme uygulamasını sonlandırabilirler. Araştırmada herhangi bir çıkar çatışması söz konusu değildir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Engelliler için Beden Eğitimi, Spor ve Fiziksel Aktivite |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |