Bu araştırmanın
amacı, lisanslı olarak okul spor takımlarında yer alan öğrencilerle yer almayan
öğrencilerin sosyal-duygusal ve ahlaki gelişimleri ile okul spor takımlarında
olma, sınıf düzeyi, cinsiyet, spor yapma yılı arasındaki ilişkiyi
belirlemektir. Bunu için Ji, DuBois ve Flay (2013) tarafından geliştirilen
“Sosyal-Duygusal ve Ahlaki Gelişim Ölçeğinin” (SDAGO) Bozgün ve Baytemir (2019) tarafından Türkçeye uyarlanan hali
kullanılmıştır. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu
Malatya İline bağlı ortaokullarda okuyan 579 öğrenci oluşturmaktadır. Elde
edilmiş olan veriler normal dağılım göstermesinden dolayı betimsel
istatistiklerle beraber Tek Yönlü Varyans Analizi ve Bağımsız Örneklem t testi
kullanılmıştır. Hangi gruplar arasında farkın olduğunu anlayabilmek için de
Tukey testi tercih edilmiştir. Sonuçlar için anlamlılık düzeyi 0.05 baz
alınmıştır. Araştırma bulgularına göre; okul spor takımlarında yer alan
öğrencilerin, yer almayan öğrencilere göre sosyal-duygusal ve ahlaki
gelişimleri daha yüksek düzeyde bulunmuş ve dürüstlük, benlik gelişimi, olumlu
sosyal davranış, evde saygı alt boyutlarında sporcu öğrenciler lehine anlamlı
bir farklılık olduğu saptanmıştır. Sınıf düzeyi, cinsiyet, spor yapma yılı
değişkenleri ile sosyal-duygusal ve ahlaki gelişimleri düzeyleri arasında ise
anlamlı bir fark çıkmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |