Dikkat, duyusal mekanizmalarla alınan uyaranlardan herhangi birinin, diğerlerinden belli amaçlara göre seçilip ayıklanması işlemidir. Dikkat günlük etkinliklerimizin birçoğunda olduğu gibi, eğitim ve iş yaşamında da bilişsel işlevlerin en önemli parçalarından biridir. Dikkatin ana işlevlerinden biri, gürültülü bir görsel ortamda belirli nesneleri bulmanıza yardımcı olmaktır. Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dikkatini demografik özelliklerine, sınıf düzeylerine ve spor yaşlarına göre değerlendirmektir. Araştırmanın örneklem grubunu ortaokul düzeyinde toplam 131 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmada d2 dikkat testi kullanılarak öğrencilerin dikkat düzeyleri işlenen toplam madde sayısı (TM), toplam hata (H), hata yüzdesi (%H), toplam madde – hata sayısı (TM-H) ve konsantrasyon performansı (KP) değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin sınıflara göre puanları değerlendirildiğinde 5-8 sınıflar arasında H, %H, TM-H ve KP açısından p<0,05 düzeyinde anlamlı fark vardır. Araştırmaya katılan öğrencilerin spor yaşına göre TM, H, %H, TM-H ve KP puanları değerlendirildiğinde TM sayısında üç yıllık sporcular ile dört yıl ve daha fazla zamandır spor yapanlar arasında anlamlı fark yoktur. H sayısında iki grup arasında anlamlı fark vardır. %H’da iki grup arasında anlamlı fark yoktur. TM-H sayısında üç yıllık sporcular ile dört yıl ve daha fazla zamandır spor yapanlar arasında anlamlı fark vardır. Aynı gruplar arasında KP açısından anlamlı fark vardır. Sonuç olarak öğrencilerin sınıf düzeyi arttıkça dikkat seviyelerinin arttığı ve spor yapma süresinin dikkatin gelişmesini olumlu etkilediği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |