Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FARKLI DİSİPLİNDEKİ AKADEMİSYENLERİN DİJİTALLEŞME DÜZEYLERİ; SPOR BİLİMLERİ AKADEMİSYENLERİNE BİR BAKIŞ

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 2, 84 - 95, 21.10.2023
https://doi.org/10.55142/jogser.1341620

Öz

Akademik dünyada dijitalleşmenin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte bilimsel çalışmalar da dijitalleşme ile şekillenmektedir. Bu çalışma, farklı disiplinlerdeki akademisyenlerin dijitalleşme düzeylerini spor bilimleri akademisyenleri ile karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Nicel araştırma yöntemi kullanılan bu çalışmada ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, akademisyenlerin dijital araçları kullanma eğilimleri yüksektir ve bu durum araştırma süreçlerini kolaylaştırmaktadır. Dijitalleşme aynı zamanda akademik yayın süreçlerinde de etkili olmuş, açık erişim yayıncılık modelleri ve çevrimiçi yayınlar araştırmaların daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlamıştır.
Araştırmanın bulgularına göre, cinsiyetin, yaşın, ünvanın ve fakülte/bölümün dijitalleşme düzeyleri üzerinde farklı etkileri olduğu belirlenmiştir. Özellikle ünvan ve fakülte/bölüm değişkenlerinin dijitalleşme düzeylerinde anlamlı farklılıklar yarattığı gözlemlenmiştir.
Sonuç olarak, spor bilimleri akademisyenleri de dahil olmak üzere akademisyenlerin dijitalleşmeye uyum sağlamaları ve dijital araçları etkin bir şekilde kullanmaları, araştırma, iletişim ve öğretim alanlarında daha etkili çalışmalar yapmalarına yardımcı olacaktır. Dijitalleşme, akademik dünyada sürekli olarak önem kazanmaya devam eden bir konudur.

Kaynakça

  • Akoğlu, H. & Doğaner, S. (2020). Sosyal medya kullanımının spor ürünü satın almaya etkisi: spor bilimleri fakültesi akademisyenleri üzerine nitel bir çalışma. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences-IJSETS, 6(2), 45-56.
  • Arslan, S., & Bulut, M. (2021). Spor Bilimleri Alanı Akademisyenlerinin E-Spora Bakış Açılarının İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(41), 3448-3470.
  • Ağırtaş, A. & Çavuş, H. (2022). Üniversitelerde Görev Yapan Öğretim Elemanlarının Acil Uzaktan Eğitim Dönemindeki dijitalleşme durumlarının incelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 36-52.
  • Alzahrani, A. I. & Sutherland, S. (2018). Academic use of social networking sites: A comparative analysis of Saudi and British academics. Journal of Documentation, 74(3), 551-570.
  • Brown, S. & Jones, P. (2019). The Impact of Digitalisation on Academic Publishing. Publishing Research Quarterly, 35(4), 523-538.R
  • Clark, R. & Brown, S. (2018). Digitalization and Higher Education: Impact on Students’ Satisfaction and Performance. Education and Information Technologies, 23(3), 1285-1303.
  • Daştan, Y. (2023). Teknoloji Kullanımının Spora Etkisi (Bireysel ve Takım Sporları Örnekleri). Erzurum Teknik Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. YÖKTEZ: 777292. Erzurum.
  • Doe, J., Smith, A. & Johnson, C. (2018). The Role of Academic Social Networking Sites in Cultivating Scholars' Sense of Community and Enhancing Research Collaboration. Journal of Scholarly Publishing, 49(3), 330-353.
  • Dönmez, İ., Yurdakul, H. & Taşmurat, T. (2020). Dijitalleşme ve Akademik Yayıncılık: İletişim Fakültesi Dergileri Üzerine Nicel Bir Araştırma. Selçuk İletişim, 13(3), 1231-1263.
  • García-Peñalvo, F. J. & Conde, M. Á. (2021). Digitalization of Scholarly Journals: From Content Production to User Services. Information Processing & Management, 58(1), 102446.
  • Gökkaya, Ö. (2019). Meslek Yüksekokulunda Görevli Öğretim Elemanların Dijitalleşme Düzeylerinin İncelenmesi “Kocaeli Üniversitesi Örneği”. International Journal Of Socıal Humanıtıes Scıences Research, 6(47), 4383-4386.
  • Johnson, C. & Smith, A. (2020). The Use of Digital Tools in Academic Teaching: A Systematic Review. Educational Research Review, 30, 100336.
  • Kirschner, P. A. & Karpinski, A. C. (2010). Facebook® and academic performance. Computers in Human Behavior, 26(6), 1237-1245.
  • Rowlands, I., Nicholas, D., Russell, B., Canty, N. & Watkinson, A. (2011). Social media use in the research workflow. Learned Publishing, 24(3), 183-195.
  • Seymen, O., Maltepe, S., Çonoğlu, S., Yılmaz, G. Ö., Şahin, B. & Tetik, N. (2009). Türkiye’de Yayımlanan Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergilerinin Profili: Marmara ve Ege Bölgesi Örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(22), 281-301.
  • Smith, A. & Johnson, C. (2020). The Role of Digital Tools in Academic Research: A Literature Review. Journal of Academic Librarianship, 46(6), 102208.
  • Stvilia, B., Hinnant, C. C. & Schindler, K. (2011). Scientific collaboration networks, social capital, and data repositories in digital ecology. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 62(11), 2222-2233.
  • Tuna, T. (2021). Üniversite İç Paydaşları Etkileşiminde Dijitalleşme Süreci. Gelecek Dündü, Dijital Bir Üniversitenin Bugünü. Maltepe Üniversitesi Yayınları. S.257-270. İstanbul.
  • Turhan, F. H. (2023). Perceptions of the effect of digital literacy levels of those who take sports education students on e-learning. International e-Journal of Educational Studies, 7 (15), 637-647.
  • Weller, K., Dröge, E. & Puschmann, C. (2011). Twitter for scientific communication: How can citations/references be identified and measured?. Proceedings of the American Society for Information Science and Technology, 48(1), 1-10.
  • Yarımçam, E. Ç. (2017). Sosyal Bilimler Alanındaki Akademisyenlerin Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Anlatıları. Moment Dergi, 4(2), 326-351.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Harun Turhan 0000-0001-5644-6157

Erken Görünüm Tarihi 21 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 21 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 11 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Turhan, F. H. (2023). FARKLI DİSİPLİNDEKİ AKADEMİSYENLERİN DİJİTALLEŞME DÜZEYLERİ; SPOR BİLİMLERİ AKADEMİSYENLERİNE BİR BAKIŞ. Journal of Global Sport and Education Research, 6(2), 84-95. https://doi.org/10.55142/jogser.1341620

 

   18798    18800                Flag Counter

18711 Journal of Global Sport and Education Research (JOGSER) Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı altında lisanslanmıştır.