The aim of this study is to investigate whether the demographic characteristics of university students differentiate their academic perseverance levels and study-leisure time conflict levels. In this direction, 567 university students, 300 male and 267 female, studying in different departments of Ankara Gazi University Faculty of Sport Sciences in the 2023-2024 academic year, participated in the study. In the study, the data were collected face-to-face through questionnaires, and the demographic information form created by the researchers and the Academic Grit Scale (AGS) adapted into Turkish by Sağkal (2020) and his colleagues and the Study-Leisure Conflict Scale adapted into Turkish by Işık and Demirel (2018) were used as data collection tools. After determining that the data were normally distributed, parametric tests were applied. According to the results obtained from the findings, the variables of gender, wealth level, academic achievement level and the most challenging factor in educational life significantly differentiate the levels of academic grit, study-leisure conflict, while the variables of place of residence, field of study and class level do not significantly differentiate these levels. Accordingly, it can be said that by determining the basic demographic factors affecting the academic grit and study-leisure conflict levels of university students, important clues can be provided for the development of students' academic success and personal time management strategies.
Academic Perseverance Study Leisure Conflict University Students
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin demografik özelliklerinin akademik azim düzeylerini ve ders çalışma boş zaman çatışması düzeylerini farklılaştırıp farklılaştırmadığının araştırılmasıdır. Bu doğrultuda araştırmaya 2023-2024 eğitim öğretim yılında Ankara Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nin farklı bölümlerinde eğitim alan 300’ü erkek, 267’si kadın 567 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veriler anketler aracılığı ile yüz yüze toplanmış olup, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulmuş demografik bilgi formu ile Sağkal (2020) ve arkadaşları tarafından Türkçeye uyarlanmış Akademik Azim Ölçeği (AAÖ) ve Işık ve Demirel (2018) tarafından Türkçeye uyarlanmış Ders Çalışma-Boş Zaman Çatışması Ölçeği (DÇ-BZÇÖ) ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edildikten sonra parametrik testler uygulanmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre, cinsiyet, refah seviyesi, akademik başarı düzeyi ve eğitim hayatındaki en zorlayıcı unsur değişkenleri akademik azim ders çalışma boş zaman çatışması düzeylerini anlamlı biçimde farklılaştırırken kalınan yer, eğitim alınan alan ve sınıf düzeyi değişkeni bu düzeyleri anlamlı biçimde farklılaştırmamaktadır. Buna göre, üniversite öğrencilerinin akademik azim ve ders çalışma-boş zaman çatışması düzeylerini etkileyen temel demografik faktörlerin belirlenmesi ile öğrencilerin akademik başarı ve kişisel zaman yönetimi stratejilerinin geliştirilmesine yönelik önemli ipuçlarının sunulabileceğinden bahsedilebilir.
Akademik Azim Ders Çalışma Boş Zaman Çatışma Üniversite Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |