Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik Sağlamlık Düzeyi ile Fiziksel Aktivitelerden Keyif Alma Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 11, 30.04.2025
https://doi.org/10.55142/jogser.1642653

Öz

Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeyleri ile fiziksel aktivitelerden keyif alma düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, Türkiye’nin İç Anadolu Bölgesi'ndeki üç üniversiteden 1226 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler, Psikolojik Sağlamlıklar için Koruyucu Faktör Ölçeği(PSKFÖ) ve Fiziksel Aktivitelerden Keyif Alma Ölçeği(FAKÖ) kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen bulgular, psikolojik sağlamlık düzeyinin yaş ve cinsiyet göre değişiklik gösterdiğini ortaya koymaktadır. Cinsiyet analizi, erkek öğrencilerin psikolojik sağlamlık düzeylerinin kadınlardan daha yüksek olduğunu göstermektedir. Fiziksel aktivitelerden keyif alma düzeyi, öğrenciler arasında yaş ilerledikçe bu keyif düzeyinin azaldığı belirlenmiştir. Psikolojik sağlamlık ile fiziksel aktivitelerden keyif alma arasında güçlü bir pozitif ilişki saptanmıştır. Bu ilişki, sosyal destek sistemlerinin (akran ve aile desteği) güçlendirilmesi ve fiziksel aktivitelere teşvik edilmesiyle, öğrencilerin psikolojik sağlamlıklarını artırmak için kritik öneme sahip olduğunu vurgulamaktadır. Sonuç olarak, eğitimcilerin ve kurumların, farkındalık oluşturarak öğrencilerin sağlıklı yaşam tarzlarını benimsemelerine destek olmaları gerektiği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Akdeniz, H., Savtekin, G. & Köylü, K. (2021). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumlarının, psikolojik sağlamlık düzeylerine etkisinin incelenmesi. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 3(1), 36-52. https://doi.org/10.52272/srad.927472
  • Atik, E. L. (2013). Liseli ergenlerde bağlanma stilleri ve psikolojik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişkide öz-yansıtma ve içgörünün rolü (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Bilim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, M. & Egemberdiyeva, A. (2018). Üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 3(1), 37-53.
  • Buecker, S., Simacek, T., Ingwersen, B., Terwiel, S. & Simonsmeier, B. A. (2021). Physical activity and subjective well-being in healthy individuals: A meta-analytic review. Health Psychology Review, 15(4), 574-592. https://doi.org/10.1080/17437199.2020.1760728
  • Carty, C., van der Ploeg, H. P., Biddle, S. J., Bull, F., Willumsen, J., Lee, L. & Milton, K. (2021). The first global physical activity and sedentary behavior guidelines for people living with disability. Journal of Physical Activity and Health, 18(1), 86-93. https://doi.org/10.1123/jpah.2020-0629
  • Chastin, S. F., Abaraogu, U., Bourgois, J. G., Dall, P. M., Darnborough, J., Duncan, E. & Hamer, M. (2021). Effects of regular physical activity on the immune system, vaccination and risk of community-acquired infectious disease in the general population: Systematic review and meta-analysis. Sports Medicine, 51(8), 1673-1686. https://doi.org/10.1007/s40279-021-01466-1
  • Deng, Y. & Wang, X. (2024). The impact of physical activity on social anxiety among college students: The chain mediating effect of social support and psychological capital. Frontiers in Psychology, 15, 1406452. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1406452
  • Diab, A. & Green, E. (2024). Cultivating resilience and success: Support systems for novice teachers in diverse contexts. Education Sciences, 14(7), 711. https://doi.org/10.3390/educsci14070711
  • Emlek, B., Yapıcı, H., Ayan, S., Ugurlu, D., Gök, O., Yılmaz, A. & Doğan, A. A. (2023). Investigation of physical activity levels in adolescents. Journal of Exercise Science and Physical Activity Reviews, 1(1), 46-56. https://doi.org/10.5281/zenodo.8399816
  • Fernández-Gavira, J., Castro-Donado, S., Medina-Rebollo, D., & Bohórquez, M. R. (2021). Development of emotional competencies as a teaching innovation for higher education students of physical education. Sustainability, 14(1), 300. https://doi.org/10.3390/su14010300
  • Hagedorn, R. L., Wattick, R. A. & Olfert, M. D. (2022). “My entire world stopped”: College students’ psychosocial and academic frustrations during the COVID-19 pandemic. Applied Research in Quality of Life, 17(2), 1069-1090. https://doi.org/10.1007/s11482-021-09948-0
  • Hayes, M. (2022). Social media and inspiring physical activity during COVID-19 and beyond. Managing Sport and Leisure, 27(1-2), 14-21. https://doi.org/10.1080/23750472.2020.1794939
  • Husain, H., Samsudin, S., Ayub, A. F. M., Ahmad, M. F. & Afwan, N. S. Z. S. (2024). A systematic literature review on the impact of participation in sport and physical activities on psychological resilience. International Journal of Public Health Science, 13, 1727. https://doi.org/10.11591/ijphs.v13i4.24345
  • Karabulut, E. O. (2024). Sporcu ergenlerde algılanan helikopter ebeveynlik tutumlarının ve psikolojik sağlamlık düzeylerinin incelenmesi. Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences, 29(3), 134-143. https://doi.org/10.53434/gbesbd.1447297
  • Karasar, N. (2019). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (2. baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya, D. G., Filiz, B. & Yıldırım, N. (2021). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite içeren oyunlara yönelik tutumlarının belirlenmesi (18-22 yaş). Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(1), 116-126. https://doi.org/10.33689/spormetre.697578
  • Khosla, I. (2021). Book review: Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Pearson Education Limited.
  • Logan, B. & Burns, S. (2023). Stressors among young Australian university students: A qualitative study. Journal of American College Health, 71(6), 1753-1760. https://doi.org/10.1080/07448481.2021.1947303
  • Luo, Q., Zhang, P., Liu, Y., Ma, X. & Jennings, G. (2022). Intervention of physical activity for university students with anxiety and depression during the COVID-19 pandemic prevention and control period: A systematic review and meta-analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(22), 15338. https://doi.org/10.3390/ijerph192215338
  • McManama O’Brien, K. H., Rowan, M., Willoughby, K., Griffith, K. & Christino, M. A. (2021). Psychological resilience in young female athletes. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(16), 8668. https://doi.org/10.3390/ijerph18168668
  • Mullen, S. P., Olson, E. A., Phillips, S. M., Szabo, A. N., Wójcicki, T. R., Mailey, E. L., Neha, P. G., Jason, T. F., Arthur, F. K. & McAuley, E. (2011). Measuring enjoyment of physical activity in older adults: Invariance of the physical activity enjoyment scale (PACES) across groups and time. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 8(1), 103-110.
  • Oktan, V., Odacı, H. & Çelik, Ç. B. (2014). Psikolojik doğum sırasının psikolojik sağlamlığın yordanmasındaki rolünün incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 140-152.
  • Özkurt, B., Küçükibiş, H. F. & Altın, Y. (2022b). Lise ve üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivitelerden keyif alma düzeylerinin incelenmesi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 91-98.
  • Özkurt, B., Küçükibiş, H. F., & Eskiler, E. (2022a). Fiziksel aktivitelerden keyif alma ölçeği (FAKÖ): Türk kültürüne uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 21-37. https://doi.org/10.18506/anemon.976300
  • Peker, H., Teke, C., Çakar, B., Kabadayı, Y., & Caner, N. (2023). Fiziksel aktiviteden keyif alma, tekrar katılma niyeti ve mutluluk arasındaki ilişki: Kampüs rekreasyonuna katılan üniversite öğrencileri örneği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(2), 206-220.
  • Sabouripour, F., Roslan, S., Ghiami, Z. & Memon, M. A. (2021). Mediating role of self-efficacy in the relationship between optimism, psychological well-being, and resilience among Iranian students. Frontiers in Psychology, 12, 675645. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.675645
  • Tanko, Ç., Ekşi, F., Hatun, O. & Ekşi, H. (2021). Psikolojik sağlamlık için koruyucu faktörler ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliği. Ege Eğitim Dergisi, 22(1), 16-29. https://doi.org/10.12984/egeefd.793597
  • Taş, S., & Yıldız, E. (2023). Üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Bir vakıf üniversitesi örneği. Uluslararası Yönetim Araştırmaları ve Uygulamaları Dergisi, 2 (1), 24-45.
  • Ugurlu, D., Emlek, B., Yagin, F. H., Uygurtas, M. & Yapıcı, H. (2023). Examination of physical activity levels of university students. Journal of Exercise Science and Physical Activity Reviews, 1(1), 35-45. https://doi.org/10.5281/zenodo.8399742
  • Üstündağ, A. (2024). The mediating effect of adolescents' emotional regulation strategies on their psychological resilience. Psychology in the Schools, 4569-4588. https://doi.org/10.1002/pits.23300
  • Valiente, C., Vázquez, C., Contreras, A., Peinado, V. & Trucharte, A. (2021). A symptom-based definition of resilience in times of pandemics: Patterns of psychological responses over time and their predictors. European Journal of Psychotraumatology, 12(1), 1871555. https://doi.org/10.1080/20008198.2020.1871555
  • van Wyk, M., Mason, H. D., van Wyk, B. J., Phillips, T. K. & van der Walt, P. E. (2022). The relationship between resilience and student success among a sample of South African engineering students. Cogent Psychology, 9(1), 2057660. https://doi.org/10.1080/23311908.2022.2057660
  • Vella, S. A., Aidman, E., Teychenne, M., Smith, J. J., Swann, C., Rosenbaum, S. & Lubans, D. R. (2023). Optimising the effects of physical activity on mental health and wellbeing: A joint consensus statement from Sports Medicine Australia and the Australian Psychological Society. Journal of Science and Medicine in Sport, 26(2), 132-139. https://doi.org/10.1016/j.jsams.2023.01.001
  • Yang, Y., Obrenovic, B., Kamotho, D. W., Godinic, D. & Ostic, D. (2024). Enhancing job performance: The critical roles of well-being, satisfaction, and trust in supervisor. Behavioral Sciences, 14(8), 688. https://doi.org/10.3390/bs14080688
  • Yapıcı, H., Ugurlu, D., Emlek, B., Doğan, A. A., Alexe, D. I. & Al-Mhanna, S. B. (2023). Health Belief Scale for Sportive Recreational Activities in University Students. Journal of Exercise Science and Physical Activity Reviews, 1(2), 1-12. https://doi.org/10.5281/zenodo.10438880

Investigating the Relationship between Psychological Resilience Level and Enjoyment of Physical Activities in University Students

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 11, 30.04.2025
https://doi.org/10.55142/jogser.1642653

Öz

This study aims to examine the relationship between the psychological resilience levels of university students and their enjoyment of physical activities. The study was conducted on 1226 students from three universities in the Central Anatolia Region of Turkey. Data were collected using the Protective Factor Scale for Psychological Resilience (PSSFS) and the Physical Activity Enjoyment Scale (PAS). The findings show that the level of psychological resilience varies according to age and gender. Gender analysis shows that male students have higher levels of psychological resilience than female students. It was determined that the level of enjoyment of physical activities decreases as students age. A strong positive relationship was found between psychological resilience and enjoyment of physical activities. This relationship emphasizes that strengthening social support systems (peer and family support) and encouraging physical activities are of critical importance in increasing students' psychological resilience. As a result, it was concluded that educators and institutions should support students in adopting healthy lifestyles by creating awareness.

Etik Beyan

Ekte sunulmuştur.

Destekleyen Kurum

Yok

Teşekkür

Teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim

Kaynakça

  • Akdeniz, H., Savtekin, G. & Köylü, K. (2021). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumlarının, psikolojik sağlamlık düzeylerine etkisinin incelenmesi. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 3(1), 36-52. https://doi.org/10.52272/srad.927472
  • Atik, E. L. (2013). Liseli ergenlerde bağlanma stilleri ve psikolojik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişkide öz-yansıtma ve içgörünün rolü (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Bilim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, M. & Egemberdiyeva, A. (2018). Üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 3(1), 37-53.
  • Buecker, S., Simacek, T., Ingwersen, B., Terwiel, S. & Simonsmeier, B. A. (2021). Physical activity and subjective well-being in healthy individuals: A meta-analytic review. Health Psychology Review, 15(4), 574-592. https://doi.org/10.1080/17437199.2020.1760728
  • Carty, C., van der Ploeg, H. P., Biddle, S. J., Bull, F., Willumsen, J., Lee, L. & Milton, K. (2021). The first global physical activity and sedentary behavior guidelines for people living with disability. Journal of Physical Activity and Health, 18(1), 86-93. https://doi.org/10.1123/jpah.2020-0629
  • Chastin, S. F., Abaraogu, U., Bourgois, J. G., Dall, P. M., Darnborough, J., Duncan, E. & Hamer, M. (2021). Effects of regular physical activity on the immune system, vaccination and risk of community-acquired infectious disease in the general population: Systematic review and meta-analysis. Sports Medicine, 51(8), 1673-1686. https://doi.org/10.1007/s40279-021-01466-1
  • Deng, Y. & Wang, X. (2024). The impact of physical activity on social anxiety among college students: The chain mediating effect of social support and psychological capital. Frontiers in Psychology, 15, 1406452. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1406452
  • Diab, A. & Green, E. (2024). Cultivating resilience and success: Support systems for novice teachers in diverse contexts. Education Sciences, 14(7), 711. https://doi.org/10.3390/educsci14070711
  • Emlek, B., Yapıcı, H., Ayan, S., Ugurlu, D., Gök, O., Yılmaz, A. & Doğan, A. A. (2023). Investigation of physical activity levels in adolescents. Journal of Exercise Science and Physical Activity Reviews, 1(1), 46-56. https://doi.org/10.5281/zenodo.8399816
  • Fernández-Gavira, J., Castro-Donado, S., Medina-Rebollo, D., & Bohórquez, M. R. (2021). Development of emotional competencies as a teaching innovation for higher education students of physical education. Sustainability, 14(1), 300. https://doi.org/10.3390/su14010300
  • Hagedorn, R. L., Wattick, R. A. & Olfert, M. D. (2022). “My entire world stopped”: College students’ psychosocial and academic frustrations during the COVID-19 pandemic. Applied Research in Quality of Life, 17(2), 1069-1090. https://doi.org/10.1007/s11482-021-09948-0
  • Hayes, M. (2022). Social media and inspiring physical activity during COVID-19 and beyond. Managing Sport and Leisure, 27(1-2), 14-21. https://doi.org/10.1080/23750472.2020.1794939
  • Husain, H., Samsudin, S., Ayub, A. F. M., Ahmad, M. F. & Afwan, N. S. Z. S. (2024). A systematic literature review on the impact of participation in sport and physical activities on psychological resilience. International Journal of Public Health Science, 13, 1727. https://doi.org/10.11591/ijphs.v13i4.24345
  • Karabulut, E. O. (2024). Sporcu ergenlerde algılanan helikopter ebeveynlik tutumlarının ve psikolojik sağlamlık düzeylerinin incelenmesi. Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences, 29(3), 134-143. https://doi.org/10.53434/gbesbd.1447297
  • Karasar, N. (2019). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (2. baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya, D. G., Filiz, B. & Yıldırım, N. (2021). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite içeren oyunlara yönelik tutumlarının belirlenmesi (18-22 yaş). Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(1), 116-126. https://doi.org/10.33689/spormetre.697578
  • Khosla, I. (2021). Book review: Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Pearson Education Limited.
  • Logan, B. & Burns, S. (2023). Stressors among young Australian university students: A qualitative study. Journal of American College Health, 71(6), 1753-1760. https://doi.org/10.1080/07448481.2021.1947303
  • Luo, Q., Zhang, P., Liu, Y., Ma, X. & Jennings, G. (2022). Intervention of physical activity for university students with anxiety and depression during the COVID-19 pandemic prevention and control period: A systematic review and meta-analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(22), 15338. https://doi.org/10.3390/ijerph192215338
  • McManama O’Brien, K. H., Rowan, M., Willoughby, K., Griffith, K. & Christino, M. A. (2021). Psychological resilience in young female athletes. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(16), 8668. https://doi.org/10.3390/ijerph18168668
  • Mullen, S. P., Olson, E. A., Phillips, S. M., Szabo, A. N., Wójcicki, T. R., Mailey, E. L., Neha, P. G., Jason, T. F., Arthur, F. K. & McAuley, E. (2011). Measuring enjoyment of physical activity in older adults: Invariance of the physical activity enjoyment scale (PACES) across groups and time. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 8(1), 103-110.
  • Oktan, V., Odacı, H. & Çelik, Ç. B. (2014). Psikolojik doğum sırasının psikolojik sağlamlığın yordanmasındaki rolünün incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 140-152.
  • Özkurt, B., Küçükibiş, H. F. & Altın, Y. (2022b). Lise ve üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivitelerden keyif alma düzeylerinin incelenmesi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 91-98.
  • Özkurt, B., Küçükibiş, H. F., & Eskiler, E. (2022a). Fiziksel aktivitelerden keyif alma ölçeği (FAKÖ): Türk kültürüne uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 21-37. https://doi.org/10.18506/anemon.976300
  • Peker, H., Teke, C., Çakar, B., Kabadayı, Y., & Caner, N. (2023). Fiziksel aktiviteden keyif alma, tekrar katılma niyeti ve mutluluk arasındaki ilişki: Kampüs rekreasyonuna katılan üniversite öğrencileri örneği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(2), 206-220.
  • Sabouripour, F., Roslan, S., Ghiami, Z. & Memon, M. A. (2021). Mediating role of self-efficacy in the relationship between optimism, psychological well-being, and resilience among Iranian students. Frontiers in Psychology, 12, 675645. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.675645
  • Tanko, Ç., Ekşi, F., Hatun, O. & Ekşi, H. (2021). Psikolojik sağlamlık için koruyucu faktörler ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliği. Ege Eğitim Dergisi, 22(1), 16-29. https://doi.org/10.12984/egeefd.793597
  • Taş, S., & Yıldız, E. (2023). Üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Bir vakıf üniversitesi örneği. Uluslararası Yönetim Araştırmaları ve Uygulamaları Dergisi, 2 (1), 24-45.
  • Ugurlu, D., Emlek, B., Yagin, F. H., Uygurtas, M. & Yapıcı, H. (2023). Examination of physical activity levels of university students. Journal of Exercise Science and Physical Activity Reviews, 1(1), 35-45. https://doi.org/10.5281/zenodo.8399742
  • Üstündağ, A. (2024). The mediating effect of adolescents' emotional regulation strategies on their psychological resilience. Psychology in the Schools, 4569-4588. https://doi.org/10.1002/pits.23300
  • Valiente, C., Vázquez, C., Contreras, A., Peinado, V. & Trucharte, A. (2021). A symptom-based definition of resilience in times of pandemics: Patterns of psychological responses over time and their predictors. European Journal of Psychotraumatology, 12(1), 1871555. https://doi.org/10.1080/20008198.2020.1871555
  • van Wyk, M., Mason, H. D., van Wyk, B. J., Phillips, T. K. & van der Walt, P. E. (2022). The relationship between resilience and student success among a sample of South African engineering students. Cogent Psychology, 9(1), 2057660. https://doi.org/10.1080/23311908.2022.2057660
  • Vella, S. A., Aidman, E., Teychenne, M., Smith, J. J., Swann, C., Rosenbaum, S. & Lubans, D. R. (2023). Optimising the effects of physical activity on mental health and wellbeing: A joint consensus statement from Sports Medicine Australia and the Australian Psychological Society. Journal of Science and Medicine in Sport, 26(2), 132-139. https://doi.org/10.1016/j.jsams.2023.01.001
  • Yang, Y., Obrenovic, B., Kamotho, D. W., Godinic, D. & Ostic, D. (2024). Enhancing job performance: The critical roles of well-being, satisfaction, and trust in supervisor. Behavioral Sciences, 14(8), 688. https://doi.org/10.3390/bs14080688
  • Yapıcı, H., Ugurlu, D., Emlek, B., Doğan, A. A., Alexe, D. I. & Al-Mhanna, S. B. (2023). Health Belief Scale for Sportive Recreational Activities in University Students. Journal of Exercise Science and Physical Activity Reviews, 1(2), 1-12. https://doi.org/10.5281/zenodo.10438880
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Döndü Uğurlu 0000-0002-9153-8900

Hakan Yapıcı 0000-0002-7029-1910

Mehmet Gülü 0000-0001-7633-7900

Ayşe Atasever 0009-0001-6420-3814

Nurgül Bekdemir 0009-0009-6883-4339

Sevdanur Bozkurt 0009-0003-3224-101X

Orhan Gök 0000-0003-2038-8682

Erken Görünüm Tarihi 26 Nisan 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2025
Kabul Tarihi 24 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uğurlu, D., Yapıcı, H., Gülü, M., … Atasever, A. (2025). Investigating the Relationship between Psychological Resilience Level and Enjoyment of Physical Activities in University Students. Journal of Global Sport and Education Research, 8(1), 1-11. https://doi.org/10.55142/jogser.1642653

 

   18798    18800                Flag Counter

18711 Journal of Global Sport and Education Research (JOGSER) Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı altında lisanslanmıştır.