Küreselleşme
neticesinde sınırların ortadan kalkması nedeniyle, marka ve de ürünlerin sınır
ötesi olarak pazarlanma olanağıyla kurumlar farklı nitelikteki hedef pazarlarla
iletişim sağlayabilecek pazarlama stratejileri ve reklam mesajları
hazırlamalarının önemli olduğu bir döneme geçiş sağlanmıştır. Bu sebeple,
farklı nitelikteki küresel markalar bulundukları ülkeler dışında farklı ülkelerde
de faaliyet göstermede doğru nitelikteki reklam ve pazarlama stratejisi
geliştirme yönelimi içersinde olmaya başlamıştır. Pazar alanında bu tarz
stratejiler belirlenirken kültürler arasındaki farklılıklarda önem kazanmıştır.
Oluşan bu farklardan neticesinde tüketicilerin oluşturdukları tutum ve
alışkanlıkları yönündeki farklılıklar, reklam çalışmaları üzerinde doğrudan etkilidir.
Tüketici davranışları yönünde etki içerisinde bulunan psikolojik ve sosyal
etmenler kültürün etkisi altındaddır. Bir ülkede üretilen ürünlerin belirlenmesinde,
algılanmasında ve tüketiminde kültürün hakim olduğu göze çarpmakatadır. Bu
sebeple toplumdaki inanç ve değer yargılarının neler olduğunun kavranması ve
bunların toplum bazındaki etkilerinin incelenmesi küresel rekabet ortamında
işletmelerin pazarda başarı elde edebilmesi yönünde vazgeçilmez bir görev
özelliğindedir. Bu yönde küresel pazarda rekabet eden kurumların reklam
stratejilerini oluştururken küresel özelliklere göre hareket etmesi ve bu
küresel çalışmalarda kıyafet kullanımı gibi kültürü direk yansıtan bir faktörün
de reklam çalışmalarında kullanılması yerinde olmaktadır. Bu çalışmada, kültür
kavramı, reklamlardaki kültürel özellikler, kültürlerin stratejik olarak reklam
kampanyalarına etkisi, toplumlara hitap edebilmek ve algı yaratabilmek amacıyla
reklamlarda uygulanan iletişim stratejileri belirlenecektir. Ayrıca, farklı
kültürlere ait kıyafetlerin küresel reklamlarda kullanılışı, bu kıyafetlerdeki
giyim biçimleri ve kültür ilişkisi, sosyokültürel değişkenler ve bu
değişkenlerin reklamlarda kullanım özellikleri incelenecektir. Bu amaçla,
küresel bir marka olan Pepsi markasının reklamlarında yerel kültürel kodları
oluştururken kıyafetler açısından nasıl uyarlamalarının olduğu incelenecektir.
Bu yönde, literatür taramasının ardından, Pepsi markası küresel reklamları
örneklerinde kıyafet kullanımlarının nasıl gösterildiği reklamlar üzerinden
incelenerek yorumlanacaktır.
Kültür kültürlerarası iletişim iletişim kültürlerarası reklamcılık kıyafet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |