Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Reklam Uygulamalarında Kültürlerarası İletişimin ve Kıyafet Kullanımlarının Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 392 - 404, 26.05.2020

Öz

Küreselleşme
neticesinde sınırların ortadan kalkması nedeniyle, marka ve de ürünlerin sınır
ötesi olarak pazarlanma olanağıyla kurumlar farklı nitelikteki hedef pazarlarla
iletişim sağlayabilecek pazarlama stratejileri ve reklam mesajları
hazırlamalarının önemli olduğu bir döneme geçiş sağlanmıştır. Bu sebeple,
farklı nitelikteki küresel markalar bulundukları ülkeler dışında farklı ülkelerde
de faaliyet göstermede doğru nitelikteki reklam ve pazarlama stratejisi
geliştirme yönelimi içersinde olmaya başlamıştır. Pazar alanında bu tarz
stratejiler belirlenirken kültürler arasındaki farklılıklarda önem kazanmıştır.
Oluşan bu farklardan neticesinde tüketicilerin oluşturdukları tutum ve
alışkanlıkları yönündeki farklılıklar, reklam çalışmaları üzerinde doğrudan etkilidir.
Tüketici davranışları yönünde etki içerisinde bulunan psikolojik ve sosyal
etmenler kültürün etkisi altındaddır. Bir ülkede üretilen ürünlerin belirlenmesinde,
algılanmasında ve tüketiminde kültürün hakim olduğu göze çarpmakatadır. Bu
sebeple toplumdaki inanç ve değer yargılarının neler olduğunun kavranması ve
bunların toplum bazındaki etkilerinin incelenmesi küresel rekabet ortamında
işletmelerin pazarda başarı elde edebilmesi yönünde vazgeçilmez bir görev
özelliğindedir. Bu yönde küresel pazarda rekabet eden kurumların reklam
stratejilerini oluştururken küresel özelliklere göre hareket etmesi ve bu
küresel çalışmalarda kıyafet kullanımı gibi kültürü direk yansıtan bir faktörün
de reklam çalışmalarında kullanılması yerinde olmaktadır. Bu çalışmada, kültür
kavramı, reklamlardaki kültürel özellikler, kültürlerin stratejik olarak reklam
kampanyalarına etkisi, toplumlara hitap edebilmek ve algı yaratabilmek amacıyla
reklamlarda uygulanan iletişim stratejileri belirlenecektir. Ayrıca, farklı
kültürlere ait kıyafetlerin küresel reklamlarda kullanılışı, bu kıyafetlerdeki
giyim biçimleri ve kültür ilişkisi, sosyokültürel değişkenler ve bu
değişkenlerin reklamlarda kullanım özellikleri incelenecektir. Bu amaçla,
küresel bir marka olan Pepsi markasının reklamlarında yerel kültürel kodları
oluştururken kıyafetler açısından nasıl uyarlamalarının olduğu incelenecektir.
Bu yönde, literatür taramasının ardından, Pepsi markası küresel reklamları
örneklerinde kıyafet kullanımlarının nasıl gösterildiği reklamlar üzerinden
incelenerek yorumlanacaktır.

Kaynakça

  • Akay, R. (2013). Kültürlerarası İletişimde İletişimsel Yetinin Rolü. Akademik İncelemeler Dergisi, 8,3, 307-323.
  • Aslanoğlu, R. (1998). Bir Kültürel Karışım Olarak Küreselleşme. Küreselleşme, Sivil Toplum ve İslam. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Boyraz, Ş. (2001). Halk Kültürü Unsurlarının Televizyon Reklamlarında Kullanılması. Milli Folklor Dergisi, 49, 1-15.
  • Çivitçi, Ş. Ertürk, N. Varol, Esra, K. ve Kipöz, Ş. (2010). Giysi Seçimi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Açıköğretim Fakültesi Yayını. Eskişehir, http://eogrenme.anadolu.edu.tr/eKitap/evi203u.pdf Erişim Tarihi: 16 Mayıs 2019
  • Dyer-Witheford, N. (2004). Siber Marx: İleri teknoloji Çağında Sınıf Mücadelesi, (Çev. Ali Çakıroğlu), İstanbul: Aykırı Yayınları.
  • Guillen, M. F. (2001). Is globalization civilizing, destructive or feeble? A critique of five key debates in the social science literature. Annual Review of Sociology, 27, 235-260.
  • Hall, S. (1998). Eski ve Yeni Kimlikler, Eski ve Yeni Etniklikler, Kültür Küreselleşme ve Dünya Sistemi, (çev. Ümit Hüsrev Yolsal), Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Kartarı, A. (2001). Farklılıklarla Yaşamak. Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün Yayınları. Kayaalp, İ. (2002). İletişimde İnsan Dili, İstanbul: Bilge Yayıncılık.
  • Kazgan, G. (2000). Küreselleşme ve Ulus-Devlet. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Özgüven, E. (2016). Kültürlerarası Reklam ve Kültürün Reklama Etkisi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Robertson, R. (2000). Küreselleşme Toplum Kuramı ve Küresel Kültür. (Çev. Ümit Hüsrev Yolsal), Ankara: Bilim Sanat Yayınları.
  • Smith, P. (2001). Cultural Theory. Madlen/Oxford, Blackwell Publishing Ltd.
  • Trompenaars, F. (1997). Başarılı Örgütlerin Sırları. Human Resource dergisi, Ağustos. 41-50.
  • https://www.youtube.com/watch? 20 Mayıs 2019
  • https://www.youtube.com/watch? 20 Mayıs 2019
  • https://www.youtube.com/watch? 20 Mayıs 2019
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İpek Sucu 0000-0002-6298-7918

Yayımlanma Tarihi 26 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 22 Kasım 2019
Kabul Tarihi 28 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sucu, İ. (2020). Reklam Uygulamalarında Kültürlerarası İletişimin ve Kıyafet Kullanımlarının Etkisi. Journal of Human and Social Sciences, 3(1), 392-404.

291321738317384 18989 18990 18996 19045 1973520141 20991 21031