Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya Aracılığı İle Influencer'ların Pazarlama Sürecine Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 520 - 541, 26.05.2020

Öz

Geleneksel medya araçları zamanla yeni medya
araçlarına doğru şekillenmeye başlamıştır. Yeni medya araçları doğrultusunda
yaşam standartları kolaylaşmış, ulaşılabilirlik boyutu hızlanmıştır.
Yeni medya araçlarının bu denli
gelişip değişmesini sağlayan en önemli etken kuşkusuz teknolojidir. Teknoloji,
toplumsal ihtiyaçları gün geçtikçe yenilemekte ve denetim halinde toplumu
yeniden inşa edebilecek asıl gücü elinde bulundurmaktadır. Bireylerin yaşamını
sürdürebilmesi için onlara alternatif iletişim kanalları sunulmaktadır. Her
geçen gün de farklı kanallar yaratılıp kişilerin hizmetlerine sunulmaktadır.
Bugün birçok marka, mevcut pazar ortamında marka bilinirliğini ve güvenini
belirli pazarlama stratejileri doğrultusunda sağlayabilmektedir. Dijital
pazarlama sistemi içerisinde, sosyal medya oldukça önemli bir yere sahiptir.
Markalar sosyal medya sayesinde ürünlerini hedef kitleye daha kolay
ulaştırmakta ve satış eylemini daha hızlı gerçekleştirmektedir. Farklı bir
yaklaşım ile dijital medya dediğimiz kanallar yaşamımızın omurgasını
oluşturmaktadır. İletişim teknolojileri hızla gelişip, devasa çapta dünyaya
yayılmış durumdadır. Sosyal medya platformunda, dünyanın her yerinde kültürel,
dini ve sosyal farklılıkları gözetmeksizin insanlar bir araya gelmektedir.
Günümüz yeni medya ortamında insanlar ile kurulan etkileşimlerin daha hızlı ve
daha kolay olduğunu belirtebiliriz. Bireylerin toplumlarla kurmuş olduğu
ilişkiyi iletişim sağlamaktadır. Böylelikle etkileşimler gerçekleşmektedir.
İletişimsiz bir dünyayı düşünemezken, günümüz koşullarında da yeni medya
araçları olmadan yaşamı düşünmek oldukça zorlaşmıştır. Bu iletişim boyutundan
yola çıkılarak günümüz dijital çağın üzerine araştırmalar yapılmıştır. Bu
bağlamda pazarlama sürecine etkisi olan belirli Influencer’ların Instagram
uygulaması üzerinden hesapları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.

Destekleyen Kurum

İstanbul Aydın Üniversitesi

Kaynakça

  • AZİZ, A. (2015), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Ve Teknikleri, Nobel Yayınları, İstanbul.
  • BAYRAK H. (2 Şubat 2020), 2020 Dünya İnternet, Sosyal Medya ve Mobil Kullanım İstatistikleri, https://dijilopedi.com/2020-dunya-internet-sosyal-medya-ve-mobil-kullanim-istatistikleri/ , 25.03.2020
  • CASTELLS, M. (2008), Bin Yılın Sonu, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • ÇALIŞKAN M, MENCİK Y, Değişen Dünyanın Yeni Yüzü: Sosyal Medya, Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 50, (Temmuz – Ağustos 2015), 07 Mart 2020
  • CERECİ. S. (2019), Sosyal Medya, Onto Yayıncılık, Baskı: 1, İstanbul
  • ÇETİNDAĞ F, (2018) Uluslararası Pazarlamada Markalaşmanın Önemi: Mavi Jeans Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Gelişim Üniversitesi
  • ÇÖTELİ S. İnternet’ten İzlenen Dizi ve Seriyallerin “Araç İletidir” ve “Kullanımlar Doyumlar” Bağlamında İncelenmesi, Cilt:3, Sayı:2, (Ekim 2016), 03 Mart 2020
  • DİJK J. V. (2016), Ağ Toplumu, Kafka Yayınları, Baskı: 1, İstanbul
  • ERİŞKE T, KABADAYI E, ALEV K. A, İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması, Cilt:17 Sayı:66, (2018), 06 Mart 2020
  • ERTİKE A. S. (2010), Reklam, Detay Yayıncılık, Baskı: 2, Ankara
  • GEÇER. E. (2015), Medya ve Popüler Kültür, Okur Kitaplığı Yayıncılık, Baskı: 2, İstanbul
  • GODİN S. (2009), Pazarlamanız Çağa Ayak Uyduramıyor Mu? Elma Yayın Evi, Baskı: 1, İstanbul
  • KARA T. ÖZGEN E. (2012), Sosyal Medya / Akademi, Beta Yayınları, Baskı: 1, İstanbul
  • McLuhan, H. M. (2007), Gutenberg Galaksisi: Tipografik İnsanın Oluşumu, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Mediakix. (2016). How brands can reachnewaudienceswithmicro-ınfluencerhttps://mediakix.com/blog/micro-Influencers-definition-marketing/, 15.03.2020
  • ÖZDEMİR M, Ağ Toplumu ve Siyasal Hareketlilik: Ağ Toplumunda Siyasal İktidarın Konumu, Medeniyet Araştırmaları Dergisi, Cilt: 2 Sayı: 4 Yıl: (Temmuz-Ağustos2015), 01 Mart 2020
  • ÖZDEMİRCİ. A (2017), Tüketim Psikolojisi ve İmaj Yönetimi, Beta Yayıncılık, Baskı: 3, İstanbul.
  • RİGEL N, (2005), Kadife Karanlık, Su Yayın Evi, Baskı:2, İstanbul SİNGH S. VE DİAMO S. (2019), Sosyal Medya Pazarlaması, Nobel Yaşam Yayıncılık, Baskı: 2, Ankara
  • Taluk, Ş. (2017) Artık mesaj, medyanın ta kendisi!https://www.campaigntr.com/artik-mesaj-medyanin-ta-kendisi/, 15.03.2020
  • TURANCI, E. Modanın Dijital Medya Dünyasında Sunumu: Moda Blogları Üzerine Bir İnceleme, TRT Akademi, Cilt:01, Sayı:02, Temmuz 2016
  • ULAŞ. S. (2019), Lüks Marka Sadakati ve Sosyal Medya, Nobel Bilimsel Eserler Yayıncılık, Baskı: 1, Ankara
  • VAROL M, İnternet’ten İzlenen Dizi ve Seriyallerin “Araç İletidir” ve “Kullanımlar Doyumlar” Bağlamında İncelenmesi, Sayı:5, (Haziran 2019), 06 Mart 2020
  • YAYLAGÜL L., (2015), Kitle İletişim Kuramları, Egemen Ve Eleştirel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları,
  • YENER M.L,Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları, Cilt:6, Sayı:2, Eylül 2018, 01 Mart 2020, 03-22
  • YENİÇIKTI N.F, Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma, Selçuk İletişim, (2016), 07 Mart 2020
Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 520 - 541, 26.05.2020

Öz

Kaynakça

  • AZİZ, A. (2015), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Ve Teknikleri, Nobel Yayınları, İstanbul.
  • BAYRAK H. (2 Şubat 2020), 2020 Dünya İnternet, Sosyal Medya ve Mobil Kullanım İstatistikleri, https://dijilopedi.com/2020-dunya-internet-sosyal-medya-ve-mobil-kullanim-istatistikleri/ , 25.03.2020
  • CASTELLS, M. (2008), Bin Yılın Sonu, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • ÇALIŞKAN M, MENCİK Y, Değişen Dünyanın Yeni Yüzü: Sosyal Medya, Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 50, (Temmuz – Ağustos 2015), 07 Mart 2020
  • CERECİ. S. (2019), Sosyal Medya, Onto Yayıncılık, Baskı: 1, İstanbul
  • ÇETİNDAĞ F, (2018) Uluslararası Pazarlamada Markalaşmanın Önemi: Mavi Jeans Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Gelişim Üniversitesi
  • ÇÖTELİ S. İnternet’ten İzlenen Dizi ve Seriyallerin “Araç İletidir” ve “Kullanımlar Doyumlar” Bağlamında İncelenmesi, Cilt:3, Sayı:2, (Ekim 2016), 03 Mart 2020
  • DİJK J. V. (2016), Ağ Toplumu, Kafka Yayınları, Baskı: 1, İstanbul
  • ERİŞKE T, KABADAYI E, ALEV K. A, İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması, Cilt:17 Sayı:66, (2018), 06 Mart 2020
  • ERTİKE A. S. (2010), Reklam, Detay Yayıncılık, Baskı: 2, Ankara
  • GEÇER. E. (2015), Medya ve Popüler Kültür, Okur Kitaplığı Yayıncılık, Baskı: 2, İstanbul
  • GODİN S. (2009), Pazarlamanız Çağa Ayak Uyduramıyor Mu? Elma Yayın Evi, Baskı: 1, İstanbul
  • KARA T. ÖZGEN E. (2012), Sosyal Medya / Akademi, Beta Yayınları, Baskı: 1, İstanbul
  • McLuhan, H. M. (2007), Gutenberg Galaksisi: Tipografik İnsanın Oluşumu, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Mediakix. (2016). How brands can reachnewaudienceswithmicro-ınfluencerhttps://mediakix.com/blog/micro-Influencers-definition-marketing/, 15.03.2020
  • ÖZDEMİR M, Ağ Toplumu ve Siyasal Hareketlilik: Ağ Toplumunda Siyasal İktidarın Konumu, Medeniyet Araştırmaları Dergisi, Cilt: 2 Sayı: 4 Yıl: (Temmuz-Ağustos2015), 01 Mart 2020
  • ÖZDEMİRCİ. A (2017), Tüketim Psikolojisi ve İmaj Yönetimi, Beta Yayıncılık, Baskı: 3, İstanbul.
  • RİGEL N, (2005), Kadife Karanlık, Su Yayın Evi, Baskı:2, İstanbul SİNGH S. VE DİAMO S. (2019), Sosyal Medya Pazarlaması, Nobel Yaşam Yayıncılık, Baskı: 2, Ankara
  • Taluk, Ş. (2017) Artık mesaj, medyanın ta kendisi!https://www.campaigntr.com/artik-mesaj-medyanin-ta-kendisi/, 15.03.2020
  • TURANCI, E. Modanın Dijital Medya Dünyasında Sunumu: Moda Blogları Üzerine Bir İnceleme, TRT Akademi, Cilt:01, Sayı:02, Temmuz 2016
  • ULAŞ. S. (2019), Lüks Marka Sadakati ve Sosyal Medya, Nobel Bilimsel Eserler Yayıncılık, Baskı: 1, Ankara
  • VAROL M, İnternet’ten İzlenen Dizi ve Seriyallerin “Araç İletidir” ve “Kullanımlar Doyumlar” Bağlamında İncelenmesi, Sayı:5, (Haziran 2019), 06 Mart 2020
  • YAYLAGÜL L., (2015), Kitle İletişim Kuramları, Egemen Ve Eleştirel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları,
  • YENER M.L,Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları, Cilt:6, Sayı:2, Eylül 2018, 01 Mart 2020, 03-22
  • YENİÇIKTI N.F, Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma, Selçuk İletişim, (2016), 07 Mart 2020
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevim Bulut 0000-0002-4502-5274

Yayımlanma Tarihi 26 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 27 Nisan 2020
Kabul Tarihi 5 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bulut, S. (2020). Sosyal Medya Aracılığı İle Influencer’ların Pazarlama Sürecine Etkisi. İnsan Ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 520-541.

291321738317384 18989 18990 18996 19045 1973520141 20991 21031