Geleneksel medya araçları zamanla yeni medya
araçlarına doğru şekillenmeye başlamıştır. Yeni medya araçları doğrultusunda
yaşam standartları kolaylaşmış, ulaşılabilirlik boyutu hızlanmıştır. Yeni medya araçlarının bu denli
gelişip değişmesini sağlayan en önemli etken kuşkusuz teknolojidir. Teknoloji,
toplumsal ihtiyaçları gün geçtikçe yenilemekte ve denetim halinde toplumu
yeniden inşa edebilecek asıl gücü elinde bulundurmaktadır. Bireylerin yaşamını
sürdürebilmesi için onlara alternatif iletişim kanalları sunulmaktadır. Her
geçen gün de farklı kanallar yaratılıp kişilerin hizmetlerine sunulmaktadır.
Bugün birçok marka, mevcut pazar ortamında marka bilinirliğini ve güvenini
belirli pazarlama stratejileri doğrultusunda sağlayabilmektedir. Dijital
pazarlama sistemi içerisinde, sosyal medya oldukça önemli bir yere sahiptir.
Markalar sosyal medya sayesinde ürünlerini hedef kitleye daha kolay
ulaştırmakta ve satış eylemini daha hızlı gerçekleştirmektedir. Farklı bir
yaklaşım ile dijital medya dediğimiz kanallar yaşamımızın omurgasını
oluşturmaktadır. İletişim teknolojileri hızla gelişip, devasa çapta dünyaya
yayılmış durumdadır. Sosyal medya platformunda, dünyanın her yerinde kültürel,
dini ve sosyal farklılıkları gözetmeksizin insanlar bir araya gelmektedir.
Günümüz yeni medya ortamında insanlar ile kurulan etkileşimlerin daha hızlı ve
daha kolay olduğunu belirtebiliriz. Bireylerin toplumlarla kurmuş olduğu
ilişkiyi iletişim sağlamaktadır. Böylelikle etkileşimler gerçekleşmektedir.
İletişimsiz bir dünyayı düşünemezken, günümüz koşullarında da yeni medya
araçları olmadan yaşamı düşünmek oldukça zorlaşmıştır. Bu iletişim boyutundan
yola çıkılarak günümüz dijital çağın üzerine araştırmalar yapılmıştır. Bu
bağlamda pazarlama sürecine etkisi olan belirli Influencer’ların Instagram
uygulaması üzerinden hesapları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.
İstanbul Aydın Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |