Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Flipped Classroom Model Applıcation on Academic Achievements and Attitudes of Secondary School Sixth-Grade Students Towards Social Studies Courses

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 1, 52 - 72, 29.05.2024
https://doi.org/10.53048/johass.1480373

Öz

With the development of technology in ourage, rapid change and development is observed in thefield of information technology. Thischange is alsoobserved in the field of educational Technologiesand beside this new teaching model sareemerged. One of them is the Flipped Classroom model. This teaching model is defined as a model that provides the opportunity to learn the theoretical information at home and practice it at school via homework. The flipped classroom model is integrated with the technology. The students can study as they want in terms of time duration or rate instead of just listening. They can view courses on their mobile devices when ever they want. This research examines‘whether the application of flipped classroom model have an effect on the secondary sixth grade students’ academic success in ‘Culture and Heritage’ unit’and‘what is their attitudes to wards social studies lessons? Qualita tivere search approach isused in the research. The method of the research is quasi-Test design with pretest-posttest control groups. The application was carried out in 5 week sand 20 lesson hours. The study group of there search consists of 25 students who are chosen viasimplerandom sampling method. The data collection tools of there search are academic achievement test and attitude scale. The dependent sample t-test and Mann Whitney U Test were used in quantitive ananalysis. According to the findings of the study, the students academic achievement in social studies lesson in creased significantly compared to the pre-test post-test results. There is no significant different cebet weenth e students' attitudes towards social studies lesson.

Kaynakça

  • Akdeniz, E. (2019). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Akşit, İ. (2011). İlköğretimde görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Denizli-Erzurum örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi.
  • Başol, G. (2016). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Bolatlı, Z. (2018). Mobil uygulama ile desteklenmiş ters- yüz öğretim ortamı kullanan öğrencilerin akademik başarılarının ve işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerin incelenmesi (Yüksek Lisans tezi). Selçuk Üniversitesi.
  • Boyraz, S. (2014). İngilizce öğretiminde tersine eğitim uygulamasının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Bursa, S. (2019). Sosyal Bilgiler dersinde ters-yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve sorumluluk düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Deneysel desenler öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. PegemA Yayıncılık.
  • Çalışkan, H. (2010). İlköğretim altıncı ve yedinci sınıflar Sosyal Bilgiler programına ilişkin öğretmen görüşleri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 35(377), 31-40.
  • Çavdar, Ö. E.(2018). Ters Yüz Sınıf yaklaşımının geleneksel İngilizce dersi ile bütünleştirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (1997). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. PegemA Yayıncılık.
  • Dursunlar, E. (2018). Ters yüz sınıf modelinin 7. Sınıf sosyal bilgiler dersi yaşayan demokrasi ünitesinde öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Erdoğan, E. (2018). Sosyal Bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modelinin kullanımı (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Erdoğan, M. (2009). Yapılandırmacı yaklaşıma göre tasarlanmış Sosyal Bilgiler sınıfına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi.
  • Ertürk, H. S. (1975). Eğitimde program geliştirme. Cihan Matbaası.
  • Fulton, K. (2012). Upside downand ınside out: flip your classroom to ımprovestudent learning. Learning & LeadingwithTechnology, 39(8),12-17.
  • Gömleksiz, M. N., Kan, Ç. (2013) Sosyal bilgiler dersi tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 139-148.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters-yüz sınıf uygulamasının etkileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi.
  • Karadeniz, A. (2015). Ters-yüz edilmiş sınıflar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 322-326.
  • Karaman, B. (2018). Ters yüz sınıf modelinin sosyal bilgiler 7.sınıf yaşayan demokrasi ünitesinde uygulanması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi . Nobel Yayın Dağıtım
  • Koçak, Z. (2019). Ters yüz öğrenmenin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi.
  • Mason, G. S., Shuman, T. R., & Cook, K. E. (2013). Comparing the effectiveness of an inverted classroom to a traditional classroom in an upper-division engineering course. IEEE transactions on education, 56(4), 430-435.
  • McLaughlin, J. E., Griffin, L. M., Esserman, D. A., Davidson, C. A., Glatt, D. M., Roth, M. T., ... & Mumper, R. J. (2013). Pharmacy student engagement, performance, and perception in a flipped satellite classroom. American journal of pharmaceutical education, 77(9), 196.
  • Nayci, Ö. (2017). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz sınıf modeli uygulamasının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi.
  • Ök, S. (2019). Ters yüz öğrenme ortamlarında öğrencilerin akademik başarılarının ve özdüzenleyici öğrenme becerilerinin araştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi.
  • Özdemir, M. Ç. (2019). Ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarının geometri öğretiminde kullanılmasının matematik öğretmeni adaylarının geometriye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bayburt Üniversitesi.
  • Perçin, F. (2019). Programlama öğretiminde ters yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, teknoloji tutumlarına ve bireysel yenilikçilik düzeylerine etkisi (Master's thesis). Marmara Universitesi.
  • Phillips, C.R., & Trainor J.E. (2014). Millennial students and the flipped classroom. Proceedings of ASBBS. 21, 519-530
  • Prefume, Y. E. (2015). Exploring a flipped classroom approach in a Japanese language classroom: a mixed methods study. ProQuest LLC.
  • Sağlam, D, (2016). Ters-Yüz sınıf modelinin ingilizce dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi.
  • See, S., & Conry, J. M. (2014). Flip My Class! A faculty development demonstration of a flipped-classroom. Currents in PharmacyTeaching and Learning, 6(4), 585-588.
  • Söğüt, M. (2019). Sosyal Bilgiler 5.sınıf etkin vatandaşlık öğrenme alanının ters-yüz sınıf modeline göre işlenmesinin öğrencilerin akademik başarıya etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi.
  • Sönmez, İ. (2019). Ters yüz edilmiş T.C. inkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde eğitim bilişim ağı kullanılarak yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi.
  • Stone, B. B. (2012). Flip your classroom to increase active learning and student engagement. 28th Annual Conference on Distance Teaching & Learning. Columbia: University of Missouri: 1-5. Erişim adresi: https://docplayer.net/7902069-Flip-yourclassroom-to-increase-active-learning-and-student-engagement.html
  • Strayer, J. F. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15(2), 171-193. doi: 10.1007/s10984-012-9108-4
  • Şahin, Ş, (2020). Ters yüz sınıf modeli uygulamalarının, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler derslerine yönelik akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • Şerefli, B, (2020). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modeli: akademik başarıya, tutuma etkisi ve öğrenci görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Tangülü, Z., & Çıdaçı, T. (2014). Ortaokul 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersine giren branş öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 227-242.
  • Taşpınar, M., & Tuncer, M. (2008). Sanal ortamda eğitim ve öğretimin geleceği ve olası sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 125-144.
  • Touchton, M. (2015). Flipping the classroom and student performance in advanced statistics: Evidence from a quasi-experiment. Journal of PoliticalScienceEducation, 11(1), 28-44
  • Wiginton, B. L. (2013). Flipped Instruction: an Investigation into the effect of learning environment on student self - efficacy, learning style, and academic achievement in an Algebra I Classroom. Doctoral Thesis, The University of Alabama.
  • Yılmaz, K., Tepebaş, F. (2011). İlköğretim düzeyinde Sosyal Bilgiler eğitiminde karşılaşılan sorunlar: Mesleğine yeni başlayan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 157-177.
  • Yurdagül, C. (2018). The effect of flipped classroom as a teaching strategy on undergraduate students' self-efficacy, engagement and attitude in a computer programmingcourse. Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 1, 52 - 72, 29.05.2024
https://doi.org/10.53048/johass.1480373

Öz

Kaynakça

  • Akdeniz, E. (2019). Ters yüz sınıf modelinin akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Akşit, İ. (2011). İlköğretimde görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Denizli-Erzurum örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi.
  • Başol, G. (2016). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Bolatlı, Z. (2018). Mobil uygulama ile desteklenmiş ters- yüz öğretim ortamı kullanan öğrencilerin akademik başarılarının ve işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerin incelenmesi (Yüksek Lisans tezi). Selçuk Üniversitesi.
  • Boyraz, S. (2014). İngilizce öğretiminde tersine eğitim uygulamasının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Bursa, S. (2019). Sosyal Bilgiler dersinde ters-yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve sorumluluk düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Deneysel desenler öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. PegemA Yayıncılık.
  • Çalışkan, H. (2010). İlköğretim altıncı ve yedinci sınıflar Sosyal Bilgiler programına ilişkin öğretmen görüşleri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 35(377), 31-40.
  • Çavdar, Ö. E.(2018). Ters Yüz Sınıf yaklaşımının geleneksel İngilizce dersi ile bütünleştirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (1997). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. PegemA Yayıncılık.
  • Dursunlar, E. (2018). Ters yüz sınıf modelinin 7. Sınıf sosyal bilgiler dersi yaşayan demokrasi ünitesinde öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Erdoğan, E. (2018). Sosyal Bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modelinin kullanımı (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Erdoğan, M. (2009). Yapılandırmacı yaklaşıma göre tasarlanmış Sosyal Bilgiler sınıfına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi.
  • Ertürk, H. S. (1975). Eğitimde program geliştirme. Cihan Matbaası.
  • Fulton, K. (2012). Upside downand ınside out: flip your classroom to ımprovestudent learning. Learning & LeadingwithTechnology, 39(8),12-17.
  • Gömleksiz, M. N., Kan, Ç. (2013) Sosyal bilgiler dersi tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 139-148.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters-yüz sınıf uygulamasının etkileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi.
  • Karadeniz, A. (2015). Ters-yüz edilmiş sınıflar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 322-326.
  • Karaman, B. (2018). Ters yüz sınıf modelinin sosyal bilgiler 7.sınıf yaşayan demokrasi ünitesinde uygulanması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi . Nobel Yayın Dağıtım
  • Koçak, Z. (2019). Ters yüz öğrenmenin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi.
  • Mason, G. S., Shuman, T. R., & Cook, K. E. (2013). Comparing the effectiveness of an inverted classroom to a traditional classroom in an upper-division engineering course. IEEE transactions on education, 56(4), 430-435.
  • McLaughlin, J. E., Griffin, L. M., Esserman, D. A., Davidson, C. A., Glatt, D. M., Roth, M. T., ... & Mumper, R. J. (2013). Pharmacy student engagement, performance, and perception in a flipped satellite classroom. American journal of pharmaceutical education, 77(9), 196.
  • Nayci, Ö. (2017). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz sınıf modeli uygulamasının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi.
  • Ök, S. (2019). Ters yüz öğrenme ortamlarında öğrencilerin akademik başarılarının ve özdüzenleyici öğrenme becerilerinin araştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi.
  • Özdemir, M. Ç. (2019). Ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarının geometri öğretiminde kullanılmasının matematik öğretmeni adaylarının geometriye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bayburt Üniversitesi.
  • Perçin, F. (2019). Programlama öğretiminde ters yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, teknoloji tutumlarına ve bireysel yenilikçilik düzeylerine etkisi (Master's thesis). Marmara Universitesi.
  • Phillips, C.R., & Trainor J.E. (2014). Millennial students and the flipped classroom. Proceedings of ASBBS. 21, 519-530
  • Prefume, Y. E. (2015). Exploring a flipped classroom approach in a Japanese language classroom: a mixed methods study. ProQuest LLC.
  • Sağlam, D, (2016). Ters-Yüz sınıf modelinin ingilizce dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi.
  • See, S., & Conry, J. M. (2014). Flip My Class! A faculty development demonstration of a flipped-classroom. Currents in PharmacyTeaching and Learning, 6(4), 585-588.
  • Söğüt, M. (2019). Sosyal Bilgiler 5.sınıf etkin vatandaşlık öğrenme alanının ters-yüz sınıf modeline göre işlenmesinin öğrencilerin akademik başarıya etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi.
  • Sönmez, İ. (2019). Ters yüz edilmiş T.C. inkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde eğitim bilişim ağı kullanılarak yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi.
  • Stone, B. B. (2012). Flip your classroom to increase active learning and student engagement. 28th Annual Conference on Distance Teaching & Learning. Columbia: University of Missouri: 1-5. Erişim adresi: https://docplayer.net/7902069-Flip-yourclassroom-to-increase-active-learning-and-student-engagement.html
  • Strayer, J. F. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15(2), 171-193. doi: 10.1007/s10984-012-9108-4
  • Şahin, Ş, (2020). Ters yüz sınıf modeli uygulamalarının, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler derslerine yönelik akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi.
  • Şerefli, B, (2020). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modeli: akademik başarıya, tutuma etkisi ve öğrenci görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Tangülü, Z., & Çıdaçı, T. (2014). Ortaokul 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersine giren branş öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 227-242.
  • Taşpınar, M., & Tuncer, M. (2008). Sanal ortamda eğitim ve öğretimin geleceği ve olası sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 125-144.
  • Touchton, M. (2015). Flipping the classroom and student performance in advanced statistics: Evidence from a quasi-experiment. Journal of PoliticalScienceEducation, 11(1), 28-44
  • Wiginton, B. L. (2013). Flipped Instruction: an Investigation into the effect of learning environment on student self - efficacy, learning style, and academic achievement in an Algebra I Classroom. Doctoral Thesis, The University of Alabama.
  • Yılmaz, K., Tepebaş, F. (2011). İlköğretim düzeyinde Sosyal Bilgiler eğitiminde karşılaşılan sorunlar: Mesleğine yeni başlayan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 157-177.
  • Yurdagül, C. (2018). The effect of flipped classroom as a teaching strategy on undergraduate students' self-efficacy, engagement and attitude in a computer programmingcourse. Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İdris Şahin 0000-0001-7985-8015

Barış Çiftçi 0000-0002-3688-0359

Yayımlanma Tarihi 29 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 23 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, İ., & Çiftçi, B. (2024). The Effect of Flipped Classroom Model Applıcation on Academic Achievements and Attitudes of Secondary School Sixth-Grade Students Towards Social Studies Courses. İnsan Ve Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 52-72. https://doi.org/10.53048/johass.1480373

291321738317384 18989 18990 18996 19045 1973520141 20991 21031