Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Afiliasyonun Tıp Eğitimindeki Yeri

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 1, 32 - 36, 23.03.2018

Öz

Bu makalede, Türkiye’de sayı olarak artmakta olan hekim ve Tıp Fakülteleri arasında afiliye hastanelerin yerini irdelemeyi ve durumlarını belirlemeyi amaçladık. “Yakın ilişki” anlamında olan afiliasyon sözcüğü, son on yılda ülkemizde özellikle Sağlık Bakanlığı ile Tıp fakülteleri arasında merkezlerin ortak kullanımını içeren anlaşmalar ile gündeme gelmiştir. Öğrenci sayılarına baktığımızda afiliye tıp fakültelerinde yaklaşık 7500 (%10) öğrenci eğitim almakta iken afiliye olmayan tıp fakültelerinde ise 55000 (%73) öğrenci eğitim almaktadır. Afiliye hastanelerde profesör ve doçent sayısı yaklaşık 1230 iken afiliye olmayan tıp fakültelerinde bu sayı yaklaşık 7000 olarak saptandı. Öğretim üyesi (profesör ve doçent) başına düşen öğrenci sayılarına bakıldığında afiliye hastanelerde 6.1 iken afiliye olmayan hastanelerde bu oran 7.8 olarak bulundu. Doktor öğretim üyeleri de dahil edildiğinde oranlar 3.36’a karşın 5.78 olarak hesaplandı.
Bu oranlara bakıldığında afiliye olan tıp fakültelerinde tıp öğrencilerinin öğretim üyeleri ile daha yakın ilişki ve daha fazla vakit geçirme imkanı bulabileceği görüşünün yanlış olamayacağı kanaatindeyiz.

Kaynakça

  • 1. OECD, 2015, Health Statistics, http://www.oecd.org/els/healthsystems/ health-statistics.htm
  • 2. https://www.tipfak.com/kac-tip-fakultesi-kac-tip-ogrencisi-var-istecevabi
  • 3. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/06/20170616-2.htm
  • 4. Aysel Başer. Atatürk’ten günümüze tıp eğitimi. Tıp Eğitimi Dünyası / Ocak-Nisan 2017 / Sayı 48. Syf 70-83 . 5. Terzioğlu A. Cumhuriyet Dönemi Türk Tıbbına ve Tıp Eğitimine Kısa Bir Bakış. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları. 2002(2).
  • 6. http://tr.urapcenter.org/2016/2016_dt5.php

Place of Affilation in Medical Education in Turkey

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 1, 32 - 36, 23.03.2018

Öz

We aimed to determine locations and statues of afiliated hospitals in Turkey where increasing number of doctors and medical schools. The word “affiliation”, which means “close relations” has come to the fore in our country with agreements involving common use of centers, especially between the Ministery of Health and medical faculties in the last decade. When we look at the number of students, approximately 7500(10%) students are studying at affiliated faculties, 55000(73%) students are studying at non-affiliated faculties. While the number of professors and associate professors in affiliated hospitals is approximately 1230, this number is found to be approximately 7000 in non-afiliated faculties. Looking at the number of students per faculty member (professor and associate professor), 6,1 in affiliated faculties and 7,8 in non-affiliated faculties. When other faculty member included to rates, it was calculated as 3,78 versus 5,78. When we look at these rates, it is not wrong to think that medical students can have a closer relationship with the faculty members and can spend more time with faculty members in affiliated faculties.

Kaynakça

  • 1. OECD, 2015, Health Statistics, http://www.oecd.org/els/healthsystems/ health-statistics.htm
  • 2. https://www.tipfak.com/kac-tip-fakultesi-kac-tip-ogrencisi-var-istecevabi
  • 3. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/06/20170616-2.htm
  • 4. Aysel Başer. Atatürk’ten günümüze tıp eğitimi. Tıp Eğitimi Dünyası / Ocak-Nisan 2017 / Sayı 48. Syf 70-83 . 5. Terzioğlu A. Cumhuriyet Dönemi Türk Tıbbına ve Tıp Eğitimine Kısa Bir Bakış. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları. 2002(2).
  • 6. http://tr.urapcenter.org/2016/2016_dt5.php
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Derleme
Yazarlar

Filiz Bilir

Zübeyde Kaçal

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2018
Kabul Tarihi 19 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilir, F., & Kaçal, Z. (2018). Türkiye’de Afiliasyonun Tıp Eğitimindeki Yeri. Journal of Human Rhythm, 4(1), 32-36.
AMA Bilir F, Kaçal Z. Türkiye’de Afiliasyonun Tıp Eğitimindeki Yeri. Journal of Human Rhythm. Mart 2018;4(1):32-36.
Chicago Bilir, Filiz, ve Zübeyde Kaçal. “Türkiye’de Afiliasyonun Tıp Eğitimindeki Yeri”. Journal of Human Rhythm 4, sy. 1 (Mart 2018): 32-36.
EndNote Bilir F, Kaçal Z (01 Mart 2018) Türkiye’de Afiliasyonun Tıp Eğitimindeki Yeri. Journal of Human Rhythm 4 1 32–36.
IEEE F. Bilir ve Z. Kaçal, “Türkiye’de Afiliasyonun Tıp Eğitimindeki Yeri”, Journal of Human Rhythm, c. 4, sy. 1, ss. 32–36, 2018.
ISNAD Bilir, Filiz - Kaçal, Zübeyde. “Türkiye’de Afiliasyonun Tıp Eğitimindeki Yeri”. Journal of Human Rhythm 4/1 (Mart 2018), 32-36.
JAMA Bilir F, Kaçal Z. Türkiye’de Afiliasyonun Tıp Eğitimindeki Yeri. Journal of Human Rhythm. 2018;4:32–36.
MLA Bilir, Filiz ve Zübeyde Kaçal. “Türkiye’de Afiliasyonun Tıp Eğitimindeki Yeri”. Journal of Human Rhythm, c. 4, sy. 1, 2018, ss. 32-36.
Vancouver Bilir F, Kaçal Z. Türkiye’de Afiliasyonun Tıp Eğitimindeki Yeri. Journal of Human Rhythm. 2018;4(1):32-6.