Amaç: Bu araştırma 18-49 yaş grubu kadınların e-sağlık okuryazarlığı tutumlarının ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır.
Yöntem Tanımlayıcı olarak yapılan çalışmada evreni bir İl Merkezinde Sağlık Müdürlüğüne bağlı hizmet veren bir aile sağlığı merkezine başvurmuş
olan, 18–49 yaş arası, kadınlarla gerçekleştirilmiş, tanımlayıcı tipte bir çalışmadır. Aile Sağlı Merkezinde 18- 49 yaş grubu 2496 kadın yer
almaktadır. Araştırmanın örneklem büyüklüğü güç analizi ile %95 güven aralığında 0.05 yanılgı düzeyinde 0.25 etki büyüklüğünde 0.95
evreni temsil gücüyle 212 kişi olarak belirlenmiştir. Veriler; Kişisel Bilgi Formu, E Sağlık Okur Yazarlık Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Verilerin dağılımında, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum, maksimum ve yüzde parametreleri, karşılaştırılmalarda ise Anova
varyans analizi ve Student t-testi kullanılmıştır.
Bulgular Araştırmada kadınların E-Sağlık Okur Yazarlık ölçek puan ortalaması 28.87±9.1’dir. Araştırmada kadınların yaş, medeni durum,
algıladıkları aile gelir düzeyi, eğitim düzeyi, algılanan sağlık durumu ile E-Sağlık Okur Yazarlık ölçek puanı arasında anlamlı bir ilişki
saptanmıştır (p<0.05).
Sonuç Kadınların E-Sağlık Okur Yazarlık puanlarının yüksek olduğu saptanmıştır
Object This study was conducted to determine the attitudes of e-health literacy among 18-49 age group women and the factors affecting them
Methods In the descriptive study, the universe is a descriptive type work done with women between the ages of 18-49, who applied to a family
health center that is affiliated to the Health Directorate in a city center. The Family Health Center has 2496 women aged 18 to 49 years.
The sample size of the study was determined as power of 0.25 at the 95% confidence interval and 0.25 at the magnitude of effect.
Data; The Personal Information Form was collected using the E Health Literacy Scale. Arithmetic mean, standard deviation, minimum,
maximum and percentage parameters were used in the distribution of data, while Anova variance analysis and Student t-test were
used in comparison.
Results The mean E-Health Literacy Scale score of women in the study was 28.87 ± 9.1. There was a significant relationship between the age,
marital status, perceived family income level, education level, perceived health status and E-Health Literacy scale score in the survey
(p <0.05).
Conclusion Women’s E-Health Literacy scores were found to be high
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |