Markaların varlığı tüketicilerde ürünlerin kaliteli olduğuna ve bu kaliteyi sürdüreceğine dair inanç oluşturmaktadır. Bu nedenle marka yönetimi, bir işletmenin başarısı için kritik öneme sahiptir. Doğru yapılmadığında piyasadaki konumu ve müşteri algısı olumsuz yönde etkilenebilmektedir. Bu, sadece kısa vadeli satış kayıpları değil, aynı zamanda uzun vadeli marka değerinde kayıplara da neden olmaktadır.
Markanın garanti fonksiyonu üretilen malın veya sunulan hizmetin hep aynı kalitede olduğunu ortaya koymaktadır. Bu nedenle tüketiciler aynı kaliteden yararlanmak amacıyla aynı markaları tercih etmekte olup yeni markaları denemekte ise tereddüt duymaktadırlar. Markanın garanti işlevini yerine getirip tescilli olan mal veya hizmetini her zaman aynı standart ve kalite de sunmaya çalışması en önemli yükümlülüğüdür. Bu yükümlülüğü yerine getirmediğinde yada getiremediğinde karşılaşacağı sorunla başa çıkma şekli markanın duruşunu, imajını ve değerini belirlemektedir. Bu çalışmada uluslararası bir marka olma yolunda hareket eden bir çikolata firmasının marka ve sosyal medya yönetimindeki eksiklikleri markanın fonksiyonları üzerinde değerlendirilmiş ve çalışma sonucunda markanın garanti ve menşei fonksiyonunu yerine getirmediği belirlenmiştir.
The existence of trademarks creates a belief in consumers that products are of high quality and will maintain this quality. Therefore, trademark management is critical to the success of a business. When it is not done correctly, its position in the market and customer perception can be negatively affected. This leads not only to short-term sales losses but also to losses in long-term trademark equity.
The guarantee function of the trademark ensures that the goods produced or services provided are always of the same quality. Therefore, consumers prefer the same trademarks in order to benefit from the same quality and are hesitant to try new trademarks. It is the most important obligation of the trademark to fulfill the guarantee function and always try to offer the registered goods or services at the same standard and quality. The way of dealing with the problem it will face when it does not or cannot fulfill this obligation determines the stance, image and value of the trademark. In this study, the deficiencies in brand and social media management of a chocolate company that is moving towards becoming an international brand were evaluated on the functions of the brand, and as a result of the study, it was determined that the brand did not fulfill its warranty and origin functions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1 |