Bu çalışma; spor federasyonlarını konu alan, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nde yayınlanan lisansüstü çalışmaların incelenmesi amacıyla tasarlanmıştır. Araştırmada, 2011-2021 yılları arasında spor federasyonları ile ilgili hazırlanan lisansüstü tezlerin derinlemesine betimlenmesi, yorumlanması ve öneriler geliştirilmesi için nitel bir çalışma yapılmıştır. Ulaşılabilen 50 lisansüstü tezin incelenmesi neticesinde elde edilen bulgularda içerik tablosunda kullanılan temalar; hazırlandığı eğitim seviyesine göre tez sayıları, konu alanları, yıllara göre dağılım, veri toplama yöntemi, veri toplama aracı, örneklem grubu ve çalışılan tema olarak belirlenmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi kullanılarak yapılmıştır. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nde yayınlanan tezlerin analizi amacıyla Sözbilir, Kutu ve Yaşar (2012) tarafından geliştirilen “Makale Sınıflama Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, 2011-2021 yılları arasında yapılan 37 yüksek lisans, 13 doktora tezi, toplamda 50 bilimsel çalışmanın çoğunlukla (%74) yüksek lisans seviyesine ve spor bilimleri alanına (%80) ait olduğu, yöntem olarak çalışmaların yarısından fazlasında (%52) nicel yöntemlerin ve büyük çoğunluğunda (%46) yalnızca ölçek/anket veri toplama yöntemlerinin tercih edildiği görülmektedir. Spor federasyonlarını tüm yönleriyle ayrıntılı inceleyen ve doktora seviyesinde yapılan çalışmaların (%26) sayısının artması, karma yöntemlerin (%8) daha çok tercih edilerek alan literatürüne katkı sağlayacak biçimde olması gerektiği önerilebilir.
This research is designed to examine the postgraduate studies on sports federations published in the National Thesis Center of the Council of Higher Education. In the research, a qualitative study was carried out to describe, interpret and develop suggestions in depth of the postgraduate theses prepared between the years 2011-2021 on sports federations. The themes used in the content table in the findings obtained as a result of the examination of 50 postgraduate theses that can be accessed; The number of theses, subject areas, distribution by years, data collection method, data collection tool, sample group and the theme studied were determined according to the education level for which they were prepared. The research was conducted using document analysis, which is one of the qualitative research methods. The "Article Classification Form" developed by Sözbilir, Kutu and Yaşar (2012) was used to analyze the theses published in the National Thesis Center of the Council of Higher Education. The results of the research, 37 master's and 13 doctoral theses, 50 scientific studies in total, mostly belong to the master's level (74%) and the field of sports sciences (80%), as a method, more than half of the studies (52%) were quantitative. It is seen that only the scale/survey data collection methods are preferred in the vast majority (46%). It can be suggested that the number of studies that examine sports federations in detail and conducted at the doctoral level (26%) should increase, and that mixed methods (8%) should be more preferred and contribute to the field literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |