Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on the Importance of Digital Marketing for Hospitality Businesses in the COVID-19 Process: The Case of Kocaeli

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 17 - 34, 30.06.2021

Öz

The COVID-19 pandemic, which is increasing its impact in the world and in Turkey, has caused unpredictable wounds in the tourism industry as well as in many industries. In general, terms, tourism activities have come to a standstill all over the world. This study has been done on accommodation enterprises, which are at an important point in the tourism industry, and it is aimed to emphasize the importance of digital marketing for accommodation enterprises during the pandemic period. First of all, digital marketing, COVID-19 pandemic concepts are explained. Afterwards, the effects of the COVID-19 pandemic on tourism and the importance of digital marketing for accommodation businesses in this period were emphasized. What is the importance of digital marketing for accommodation businesses during the COVID-19 pandemic? The question was determined as a research question in accordance with the purposes of the research. Interviews were held with the managers of 9 hotels operating in Kocaeli, serving in different categories, and the findings that emerged after the interviews were evaluated. Descriptive analysis technique was used at the point of data analysis. As a result of the research, it has been observed that accommodation businesses are significantly affected by the COVID-19 pandemic, they appeal to different customer portfolios during this pandemic period, and their use of digital marketing tools in order to adapt to changing conditions. In particular, it has been observed that among these marketing tools, social media tools are primarily preferred and then businesses take their place in the preference order of their websites. If sorted by order, the most preferred ones are; It is among the findings that Instagram, Facebook and businesses have their own websites, and the influence of travel agencies is more in the background.

Kaynakça

  • Acar, Y., (2020). ‘’Yeni Koronavirüs (COVİD-19) Salgını ve Turizm Faaliyetlerine Etkisi’’. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 sayı:1: 7-21.
  • Alan, A., K., Kabadayı, E., T., ve Erişke, T., (2018). ‘’İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması’’. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 sayı: 66: 494,495.
  • Arklan, Ü., ve Tuzcu, N., (2019). ‘’Dijital Çağın Bir Pazarlama ve Marka İletişim Aracı Olarak Etkileyiciler: Kanaatler, Kriterler Ve Takip Nedenleri Üzerine Bir Araştırma’’. Selçuk İletişim Dergisi, 12 sayı: 2: 973.
  • Ata, K., F., (2021). ‘’ Kovid-19 Pandemisi: Uluslararası Hukuk Açısından Dünya Sağlık Örgütü’ne İlişkin Bir Değerlendirme’’. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 76 sayı: 1: 13,14.
  • Atay, L., (2020). ‘’ COVID-19 Salgını ve Turizme Etkileri’’. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 17 sayı: 1: 168.
  • Aydın, B., ve Doğan, M., (2020). ’’Yeni Koronavirüs (COVİD-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi’’. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 6 sayı: 1: 93-115.
  • Ayyıldız, Y., A., (2020). ‘’Covid-19 Salgın Döneminde Otellerin Pazarlama Stratejileri: Kuşadası Örneği’’. Business & Management Studies: An International Journal, 8 sayı: 3: 3332.
  • Bahar, O., ve İlal, N., Ç., (2020). “Koronavirüsün (Covid-19) Turizm Sektörü Üzerindeki Ekonomik Etkileri” International Journal Of Social Sciences and Education Research, 6 sayı: 1: 130.
  • Bakar, N., A., ve Rosbi, S., (2020). ‘’Effect of Coronavirus Disease (COVİD-19) to Tourism Industry’’. International Journal of Advanced Engineering Research and Science, 7(4), 189-193.
  • Chang, C.L., McAleer, M.,ve Ramos, V., (2020). ‘’A Charter for Sustainable Tourism after COVİD-19’’. Sustainability, 12(9), 3671.
  • Çetinkaya, M., B., ve Çelik, R., (2019). ‘’ Bir Dijital Pazarlama Stratejisi Olarak Etkileşimli Reklamların Etkinliği: Deneysel Bir Çalışma’’. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 12 sayı: 18: 489, 490.
  • De Pelsmacker, P., Van Tilburg, S., & Holthof, C. (2018). Digital marketing strategies, online reviews and hotel performance.International Journal of Hospitality Management,72, 47-55.
  • Demir M., Günaydın Y., ve Demir Ş., (2020). ‘’Koronavirüs (COVİD-19) salgınının Türkiye'de Turizm Üzerindeki Öncülleri, Etkileri ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi’’. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6 sayı: 1: 80-107.
  • Demir, B., ve Türkmen, S., (2020). ‘’COVİD-19 Salgının Oluşturduğu Sağlık Riski Sonrasında Türk Turistlerin Tatil Beklentilerinin Belirlenmesi’’. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 sayı: 3: 2456-2471.
  • Doğancılı, O., (2020). ‘’COVİD-19 Salgını Sonrası Turizm Destekleri’’.Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 sayı: 3: 2808-2820.
  • Dünya Sağlık Örgütü (2021). WHO Koronavirus (COVID-19) Gösterge Tablosu. Erişim adresi: https://covid19.who.int
  • Erdoğan, G., M., (2020). ‘’Covid-19 Döneminde E-Ticaret Ve Dijital Reklam Yatırımları’’. Selçuk İletişim Dergisi, 13 sayı: 3: 1306-1307 DOI: 10.18094/JOSC.776605.
  • Eryılmaz, B., (2020). ‘’Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (COVİD-19) Bilgilendirmeleri’’. Turizm Akademik Dergisi, 7 sayı: 1: 15-27.
  • Gülhan, Ü., (2020). ‘’Kovid-19 Pandemisinin Altın Fiyatlarına Etkisi: ARDL Analizi ‘’ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 34 sayı: 3: 1113.
  • Hoque, A., Shikha, F., A., Hasanat, M., W., Arif,I. ve Abdul Hamid., A.B. (2020). ‘’The Effect of Coronavirus (COVİD-19) in the Tourism Industry in China’’. Asian Journal of Multidisciplinary Studies, 3(1), 52-58.
  • İbiş, S., (2020). ‘’COVİD-19 Salgınının Seyahat Acentaları Üzerine Etkisi’’. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 sayı: 1: 85-98.
  • Karataş, Z., (2015). ‘’ Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri’’. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1 sayı: 1: 63.
  • Karim, W., Haque, A., Anis, Z., ve Ulfy, M., A., (2020). ‘’The Movement Control Order (MCO) for COVİD-19 Crisis and its Impact on Tourism and Hospitality Sector in Malaysia’’. International Tourism and Hospitality Journal, 3(2), 1-7.
  • Khan, A., A., (2020). ‘’ Covid-19 Salgınının Turizm Üzerindeki Etkileri: Safranbolu Miras Kenti Örneği’’. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 8 sayı: 2: 29.
  • Kıral, B., (2020). ‘’Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi’’. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 sayı: 15: 173.
  • Kıvılcım, B., (2020). ‘’COVİD-19 (Yeni Koronavirüs) Salgınının Turizm Sektörüne Muhtemel Etkileri’’. USOBED Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4 sayı: 1: 17-27.
  • Köse, G., ve Çakır, S., Y., (2019). ‘’ Markaların Dijital Pazarlama Çağında Tüketicileri Etkileşime İkna Etme Yolları: Influencer Pazarlama ve İçerik Pazarlamasına İlişkin Kavramsal Bir Çalışma’’. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 sayı: 38: 207, 208.
  • Kriechbaumer, F., & Christodoulidou, N. (2014). SME website implementation factors in the hospitality industry: Groundwork for a digital marketing roadmap.Worldwide Hospitality and Tourism Themes.
  • Kutluhan, F., D., ve Zinderen, A., (2020). ‘’Kovid-19 Döneminde Veri Gazeteciliği: Koronavirüs Haberlerinin Betimsel Analizi’’. The Turkish Online Journal of Design Art And Communication, 11 sayı: 1: 86.
  • Mert, Y., L., (2018). ‘’Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları’’. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6 sayı: 2: 1301,1302,1303.
  • Ranasinghe, R., Damunupola, A., Wijesundara, S., Karunarathna, C., Nawarathna, D., Gamage, S., Ranaweera, A. ve Idroos, A., A., (2020). ‘’Tourism After Corona: Impacts of Covid 19 Pandemıc and Way Forward for Tourısm’’. Hotel And Mice Industry in Srı Lanka, p.1-19, SSRN: https://ssrn.com/abstract =3587170.
  • Sağlık Bakanlığı. (2020). Erişim Adresi: https://covid19.saglik.gov.tr/
  • Sheresheva, M., Y., (2020). ‘’Coronavirus and Tourism’’. Population and Economics, 4(2), 72-76.
  • Şanlı C., Erdem A. ve Unur K., (2020). ‘’Koronavirüs Salgınının Tatile Çıkma Niyeti Üzerine Etkisi’’. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 sayı: 3: 1671-1688.
  • Şengel, Ü., Çevrimkaya, M., Işkın, M., Zengin, B., ve Sarıışık, M., (2020b). ‘’ The Effects of Novel Coronavirus (COVID-19) on Hospitality Industry: A Case Study’’. Journal of Tourısm and Gastronomy Studıes, 8(3), 1646-1667.
  • Şengel, Ü., Çevrimkaya, M., Genç, G., Işkın, M., Zengin, B., ve Sarıışık, M., (2020a). ‘’ An assessment on the news about the tourism industry during the COVID-19 pandemic’’. Journal of Hospitality and Tourism Insights, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/ 10.1108/JHTI-05-2020-0072.
  • Tanrıkulu M., (2020). ‘’COVİD-19 Gölgesinde Türkiye’de Holistik Turizm ve Kültüre Dönüş’’. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 sayı: 5: 406-417.
  • Til, A. (2020). ‘’ Yeni Koronavirus Hastalığı(COVID-19) Hakkında Bilinmesi Gerekenler’’ Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8 sayı:85: 54.
  • Türnüklü, A. (2000). ‘’Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme’’ Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 24 sayı:24: 547.
  • Yazıcı, A., A., (2020). ‘’COVİD-19 Salgın Döneminde Otellerin Pazarlama Stratejileri: Kuşadası Örneği’’. Business and Management Studies: An International Journal, 8(3): 3328-3358.
  • Yenişehirlioğlu E., ve Salha H., (2020). ‘’Covid 19 Pandemisinin Türkiye İç Turizmine Yansımaları: Değişen Talep Üzerine Bir Araştırma’’. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi COVİD-19 Sosyal Bilimler Özel Sayısı, 19 sayı: 37: 355-368.

COVID-19 Sürecinde Konaklama İşletmeleri İçin Dijital Pazarlamanın Önemi Üzerine Bir Araştırma: Kocaeli Örneği

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 17 - 34, 30.06.2021

Öz

Dünya ve Türkiye’de etkisini her geçen gün daha da arttıran COVID-19 pandemisi birçok endüstride olduğu gibi turizm endüstrinde de öngörülemez yaralar açmıştır. Genel bir anlatımla, turizm faaliyetleri tüm dünyada durma noktasına gelmiştir. Bu çalışma turizm endüstrisi içerisinde önemli bir yer tutan konaklama işletmeleri üzerine yapılmış olup, pandemi döneminde konaklama işletmeleri için dijital pazarlamanın öneminin vurgulanması amaçlanmıştır. Öncelikle dijital pazarlama, COVID-19 pandemisi kavramları açıklanmıştır. Sonrasında COVID-19 pandemisinin turizme etkileri ve bu dönemde konaklama işletmeleri için dijital pazarlamanın önemine vurgu yapılmıştır. COVID-19 pandemisi sürecinde konaklama işletmeleri için dijital pazarlamanın önemi nedir? Sorusu araştırmanın amaçlarına uygun olacak şekilde araştırma sorusu olarak katılımcılara yöneltilmiştir. Kocaeli ilinde birbirlerinden farklı kategoride hizmet veren 9 adet turizm belgeli otelin yöneticileri ile görüşmeler yapılmış, görüşmeler sonrasında ortaya çıkan bulgular değerlendirilmiştir. Verilerin analizi noktasında betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda konaklama işletmelerinin COVID-19 pandemisinden önemli derecede olumsuz etkilendiklerini, pandemi döneminde farklı müşteri portföylerine hitap ettikleri, değişen şartlara uyum sağlamada dijital pazarlama araçlarının kullanımlarının yoğunlaştığı sonucuna varılmıştır. Bilhassa bu pazarlama araçlarından sosyal medya araçlarının öncelikli olarak tercih edildiği ve sonrasında işletmelerin kendi web sitelerinin tercih sıralamasında yerini aldığı gözlemlenmiştir. Sıralama yapmak bağlamında en çok tercih edilen dijital pazarlama unsurları olarak; Instagram, Facebook ve işletmelerin kendi web siteleri olduğu ve ayrıca seyahat acentelerinin etkisinin daha arka planda kaldığı bulgular arasında yer almaktadır.

Kaynakça

  • Acar, Y., (2020). ‘’Yeni Koronavirüs (COVİD-19) Salgını ve Turizm Faaliyetlerine Etkisi’’. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 sayı:1: 7-21.
  • Alan, A., K., Kabadayı, E., T., ve Erişke, T., (2018). ‘’İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması’’. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 sayı: 66: 494,495.
  • Arklan, Ü., ve Tuzcu, N., (2019). ‘’Dijital Çağın Bir Pazarlama ve Marka İletişim Aracı Olarak Etkileyiciler: Kanaatler, Kriterler Ve Takip Nedenleri Üzerine Bir Araştırma’’. Selçuk İletişim Dergisi, 12 sayı: 2: 973.
  • Ata, K., F., (2021). ‘’ Kovid-19 Pandemisi: Uluslararası Hukuk Açısından Dünya Sağlık Örgütü’ne İlişkin Bir Değerlendirme’’. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 76 sayı: 1: 13,14.
  • Atay, L., (2020). ‘’ COVID-19 Salgını ve Turizme Etkileri’’. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 17 sayı: 1: 168.
  • Aydın, B., ve Doğan, M., (2020). ’’Yeni Koronavirüs (COVİD-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi’’. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 6 sayı: 1: 93-115.
  • Ayyıldız, Y., A., (2020). ‘’Covid-19 Salgın Döneminde Otellerin Pazarlama Stratejileri: Kuşadası Örneği’’. Business & Management Studies: An International Journal, 8 sayı: 3: 3332.
  • Bahar, O., ve İlal, N., Ç., (2020). “Koronavirüsün (Covid-19) Turizm Sektörü Üzerindeki Ekonomik Etkileri” International Journal Of Social Sciences and Education Research, 6 sayı: 1: 130.
  • Bakar, N., A., ve Rosbi, S., (2020). ‘’Effect of Coronavirus Disease (COVİD-19) to Tourism Industry’’. International Journal of Advanced Engineering Research and Science, 7(4), 189-193.
  • Chang, C.L., McAleer, M.,ve Ramos, V., (2020). ‘’A Charter for Sustainable Tourism after COVİD-19’’. Sustainability, 12(9), 3671.
  • Çetinkaya, M., B., ve Çelik, R., (2019). ‘’ Bir Dijital Pazarlama Stratejisi Olarak Etkileşimli Reklamların Etkinliği: Deneysel Bir Çalışma’’. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 12 sayı: 18: 489, 490.
  • De Pelsmacker, P., Van Tilburg, S., & Holthof, C. (2018). Digital marketing strategies, online reviews and hotel performance.International Journal of Hospitality Management,72, 47-55.
  • Demir M., Günaydın Y., ve Demir Ş., (2020). ‘’Koronavirüs (COVİD-19) salgınının Türkiye'de Turizm Üzerindeki Öncülleri, Etkileri ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi’’. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6 sayı: 1: 80-107.
  • Demir, B., ve Türkmen, S., (2020). ‘’COVİD-19 Salgının Oluşturduğu Sağlık Riski Sonrasında Türk Turistlerin Tatil Beklentilerinin Belirlenmesi’’. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 sayı: 3: 2456-2471.
  • Doğancılı, O., (2020). ‘’COVİD-19 Salgını Sonrası Turizm Destekleri’’.Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 sayı: 3: 2808-2820.
  • Dünya Sağlık Örgütü (2021). WHO Koronavirus (COVID-19) Gösterge Tablosu. Erişim adresi: https://covid19.who.int
  • Erdoğan, G., M., (2020). ‘’Covid-19 Döneminde E-Ticaret Ve Dijital Reklam Yatırımları’’. Selçuk İletişim Dergisi, 13 sayı: 3: 1306-1307 DOI: 10.18094/JOSC.776605.
  • Eryılmaz, B., (2020). ‘’Türkiye’de Faaliyet Gösteren Otel Zincirlerinin Yeni Tip Koronavirüs (COVİD-19) Bilgilendirmeleri’’. Turizm Akademik Dergisi, 7 sayı: 1: 15-27.
  • Gülhan, Ü., (2020). ‘’Kovid-19 Pandemisinin Altın Fiyatlarına Etkisi: ARDL Analizi ‘’ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 34 sayı: 3: 1113.
  • Hoque, A., Shikha, F., A., Hasanat, M., W., Arif,I. ve Abdul Hamid., A.B. (2020). ‘’The Effect of Coronavirus (COVİD-19) in the Tourism Industry in China’’. Asian Journal of Multidisciplinary Studies, 3(1), 52-58.
  • İbiş, S., (2020). ‘’COVİD-19 Salgınının Seyahat Acentaları Üzerine Etkisi’’. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 sayı: 1: 85-98.
  • Karataş, Z., (2015). ‘’ Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri’’. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1 sayı: 1: 63.
  • Karim, W., Haque, A., Anis, Z., ve Ulfy, M., A., (2020). ‘’The Movement Control Order (MCO) for COVİD-19 Crisis and its Impact on Tourism and Hospitality Sector in Malaysia’’. International Tourism and Hospitality Journal, 3(2), 1-7.
  • Khan, A., A., (2020). ‘’ Covid-19 Salgınının Turizm Üzerindeki Etkileri: Safranbolu Miras Kenti Örneği’’. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 8 sayı: 2: 29.
  • Kıral, B., (2020). ‘’Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi’’. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 sayı: 15: 173.
  • Kıvılcım, B., (2020). ‘’COVİD-19 (Yeni Koronavirüs) Salgınının Turizm Sektörüne Muhtemel Etkileri’’. USOBED Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4 sayı: 1: 17-27.
  • Köse, G., ve Çakır, S., Y., (2019). ‘’ Markaların Dijital Pazarlama Çağında Tüketicileri Etkileşime İkna Etme Yolları: Influencer Pazarlama ve İçerik Pazarlamasına İlişkin Kavramsal Bir Çalışma’’. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 sayı: 38: 207, 208.
  • Kriechbaumer, F., & Christodoulidou, N. (2014). SME website implementation factors in the hospitality industry: Groundwork for a digital marketing roadmap.Worldwide Hospitality and Tourism Themes.
  • Kutluhan, F., D., ve Zinderen, A., (2020). ‘’Kovid-19 Döneminde Veri Gazeteciliği: Koronavirüs Haberlerinin Betimsel Analizi’’. The Turkish Online Journal of Design Art And Communication, 11 sayı: 1: 86.
  • Mert, Y., L., (2018). ‘’Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları’’. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6 sayı: 2: 1301,1302,1303.
  • Ranasinghe, R., Damunupola, A., Wijesundara, S., Karunarathna, C., Nawarathna, D., Gamage, S., Ranaweera, A. ve Idroos, A., A., (2020). ‘’Tourism After Corona: Impacts of Covid 19 Pandemıc and Way Forward for Tourısm’’. Hotel And Mice Industry in Srı Lanka, p.1-19, SSRN: https://ssrn.com/abstract =3587170.
  • Sağlık Bakanlığı. (2020). Erişim Adresi: https://covid19.saglik.gov.tr/
  • Sheresheva, M., Y., (2020). ‘’Coronavirus and Tourism’’. Population and Economics, 4(2), 72-76.
  • Şanlı C., Erdem A. ve Unur K., (2020). ‘’Koronavirüs Salgınının Tatile Çıkma Niyeti Üzerine Etkisi’’. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 sayı: 3: 1671-1688.
  • Şengel, Ü., Çevrimkaya, M., Işkın, M., Zengin, B., ve Sarıışık, M., (2020b). ‘’ The Effects of Novel Coronavirus (COVID-19) on Hospitality Industry: A Case Study’’. Journal of Tourısm and Gastronomy Studıes, 8(3), 1646-1667.
  • Şengel, Ü., Çevrimkaya, M., Genç, G., Işkın, M., Zengin, B., ve Sarıışık, M., (2020a). ‘’ An assessment on the news about the tourism industry during the COVID-19 pandemic’’. Journal of Hospitality and Tourism Insights, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/ 10.1108/JHTI-05-2020-0072.
  • Tanrıkulu M., (2020). ‘’COVİD-19 Gölgesinde Türkiye’de Holistik Turizm ve Kültüre Dönüş’’. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 sayı: 5: 406-417.
  • Til, A. (2020). ‘’ Yeni Koronavirus Hastalığı(COVID-19) Hakkında Bilinmesi Gerekenler’’ Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8 sayı:85: 54.
  • Türnüklü, A. (2000). ‘’Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme’’ Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 24 sayı:24: 547.
  • Yazıcı, A., A., (2020). ‘’COVİD-19 Salgın Döneminde Otellerin Pazarlama Stratejileri: Kuşadası Örneği’’. Business and Management Studies: An International Journal, 8(3): 3328-3358.
  • Yenişehirlioğlu E., ve Salha H., (2020). ‘’Covid 19 Pandemisinin Türkiye İç Turizmine Yansımaları: Değişen Talep Üzerine Bir Araştırma’’. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi COVİD-19 Sosyal Bilimler Özel Sayısı, 19 sayı: 37: 355-368.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Burhanettin Zengin

Oğuzhan Turan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Zengin, B., & Turan, O. (2021). COVID-19 Sürecinde Konaklama İşletmeleri İçin Dijital Pazarlamanın Önemi Üzerine Bir Araştırma: Kocaeli Örneği. Journal of New Tourism Trends, 2(1), 17-34.