Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Hipster Turist Arketipleri ve Hipster Turizminin Oluşumuna Katkısının Analizi

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 125 - 137, 30.12.2021

Öz

Çalışmanın amacı hipster kültürünü ve hipster turistlerin arketiplerini inceleyerek, niş bir pazar segmentinin oluşumu için literatür araştırması yapmaktır. Günümüz Hipsterleri ile ilgili olguyu anlamak, pazarlamacılara yardımcı olacaktır. Çalışmada ilk önce hipster alt kültürü araştırılmıştır. Hipsterlerin tatil beklentileri, yemek kültürleri ve Hipsterlerin ait olduğu arketipi (yaratıcı, masum, asi, kâşif vb) anlamak, hipster alt kültürü hakkında bilgi edinilmesini sağlamaktadır. Literatürde Hipsterler ile ilgili farklı görüşler bulunmaktadır. Bununla birlikte çağdaş Hipsterler özgürlükçü, çevreye duyarlı, eğitimli genç insanlardır. Hipster turistlerin arketipi, yeni turizm trendleri doğrultusunda alternatif bir niş turizm pazarı yaratılmasını sağlayacaktır. İkincil verilere dayandırılan bu çalışmada, hipster kültürü, arketipleri ve tatil tercihleri araştırılmıştır. Çalışma turizm işletmelerinin hipster turistlere yönelik çekicilikleri kullanması ve niş bir pazar yaratılması açısından literatüre katkı sağlayacaktır.

Kaynakça

  • CRONİN, J., MCCARTHY, M., & COLLİNS, A. (2014). Covert distinction: how hipsters practice food-based resistance strategies in the production of identity. Consumption Markets & Culture, 17(1), 2-28.
  • DAMAN. (2010, 12 17). The Beat Generation. DA MAN Magazine (E.T.28.03.2021): https://daman.co.id/the-beat-generation/ adresinden alındı
  • DEMİRKOL, Ş., & ALTUNEL, G. (2020). Turizm Pazarlamasında Yaratıcılık. Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 449-477). İstanbul: Değişim.
  • DEMİRKOL, Ş., & ÇİFTÇİ, İ. (2020). Turizm İşletmelerinde Sunum (Presentation). Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 417-444). İstanbul: Değişim.
  • FRANK, T. (1997). The conquest of cool: Business culture, counterculture, and the rise of hip consumerism. Chicago: University of Chicago Press.
  • FRANTA, L. (2014, 04. 28.). The Hipster as a Tourist Attraction. Theprotocity.com (E.T.27.03.2021): http://theprotocity.com/hipster-tourist-attraction/ adresinden alındı
  • GARİPAĞAOĞLU-UĞUR, N. (2020). İçsel ve Dışsal Motivasyon Araçlarının Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Turizm Sektöründe Bir Araştırma. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 95-115.
  • GARİPAĞAOĞLU-UĞUR, N., & DEMİR, E. (2020). Kripto Paralar ve Blok Zinciri: Turizm Sektörü Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Yasar University Journal of Yasar University, 15(58), 210-220.
  • GARROTE, A. (2016, 01. 08.). Hipsters prefer to tour away from the city centres. Uoc (E.T. 02.04.2021): https://www.uoc.edu/portal/en/news/actualitat/2016/165-hipsters-destination adresinden alındı
  • GEDİK ARSLAN, S., & İSTANBULLU DİNÇER, F. (2020). Turizm Pazarlamasında Tutarlılık (Consistent). Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 507-514). İstanbul: Değişim.
  • GREİF, M. (2010). The hipster in the mirror. New York Times, 12.
  • GROUNDWATER , B. (2015, 04. 08.). Holidays for hipsters: The world's top hipster destinations. Traveller (e.T.02.04.2021): https://www.traveller.com.au/holidays-for-hipsters-the-worlds-top-hipster-destinations-1mgeyb adresinden alındı
  • GÜRKAN, G., & SEZER, B. (2018). Yenilikçi Tatil Tercihleri. Ş. Aydın, & M. Boz içinde, Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II (s. 153). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • HAİRON, S., ZAHARİ, M., AKBARRUDDİN, M., & MAJİD, H. (2017). Overview of Hipster food culture development in Malaysia. Journal of Tourism, Hospitality & Culinary Arts, 9(2), 481-492.
  • HİPSTER-URBAN DİCTİONARY . (2021). Urban Dictionary (E.T: 29.03.2021): https://www.urbandictionary.com/define.php?term=hipster adresinden alındı
  • HUBBARD, P. (2016). Hipsters on our high streets: Consuming the gentrification frontier. Sociological Research Online, 21(3), 106-111.
  • HUDDLESTON, D. (2012). The Beat Generation: They were hipsters not beatniks. Western Oregon University (https://digitalcommons.wou.edu/his).
  • JOST, S. (2010, 05. 05.). Hippies v. Hipsters: The Generation the Revolution Died? The Urchins (E.T. 28.03.2021): https://urchinmovement.wordpress.com/2010/05/05/hippies-v-hipsters-the-generation-the-revolution-died/ adresinden alındı
  • KAPLAN, O. (2019). Media Literacy in a Changing Process in Turkey. 2019 11th International Conference on Electronics, Computers and Artificial Intelligence (ECAI), (s. 1-4).
  • KARAMAN, S., & TEMELOĞLU, E. (2020). Turizm Pazarlamasında Çevre (Environment). Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 569-583). İstanbul: Değişim.
  • LANHAM, R. (2003). The Hipster Handbook. Anchor.
  • LE GRAND, E. (2020). Representing the middle-class ‘hipster’: Emerging modes of distinction, generational oppositions and gentrification. European journal of cultural studies, 23(2), 184-200.
  • MCCRACKEN, B. (2010). Hipster Christianity: When church and cool collide. Grand Rapids, MI: Baker Books.
  • MCMAHON, J. (2008, 11. 14.). The Hipster Eating Code (E.T: 30.03.2021). https://herculodge.typepad.com/herculodge/2008/11/the-hipster-eating-code.html adresinden alındı
  • MERAL, K. (2021). Strategic Social Media Marketing and Data Privacy. H. Dinçer, & S. Yüksel içinde, Management Strategies to Survive in a Competitive Environment: How to Improve Company Performance (s. 187). Springer.
  • MİNDFULLNESS. (2021). 12 Jung Kişilik Arketipi. Live to Bloom (E.T.02.04.2021): https://livetobloom.com/12-jung-kisilik-arketipi/ adresinden alındı
  • NORDBY, A. (2013). What is the Hipster? Spectrum, 25, 52-64.
  • PAVLOVİC, N. (2016). Enterpreneurial idea as a chance for rural tourism development. TISC-Tourism International Scientific Conference, 1(1) (s. 552-568). Vrnjačka Banja.
  • PAZARLAMASYON. (2013, 08. 13.). Markaların Hayatı Arketiple Daha Kolay. Pazarlamasyon (E.T. 02.04.2021): https://pazarlamasyon.com/markalarin-hayati-arketiple-daha-kolay/ adresinden alındı
  • POLLAND, J. (2021). The 15 Hottest American Cities Of The Future. Business Insider (e.T: 02.04.2021): https://www.businessinsider.in/small-business/places/presenting-the-15-hottest-american-cities-of-the-future/slidelist/21055340.cms#slideid=21055341 adresinden alındı
  • RASMUSSEN, A., BOAS, C., RASMUSSEN, L., KİNG, L., & MADSEN, T. (2012). Investigation of the Hipster. Roskilde University.
  • RİCHARDS, G. (2014). Creativity and tourism in the city. Current issues in Tourism, 17(2), 119-144.
  • RODRÍGUEZ-POSE, A., & LEE, N. (2020). Hipsters vs. geeks? Creative workers, STEM and innovation in US cities. Cities, 100, 102653.
  • SCHİERMER, B. (2014). Late-modern hipsters: New tendencies in popular culture. Acta sociologica, 57(2), 167-181.
  • SHAREE, A., & MUHAMMAD, N. (2018). Young Adults’ Satisfaction towards Hipster Cafes: the Brewing Factors. Advances in Business Research International Journal (ABRIJ), 4(2), 41-52.
  • SİLİK, C., & HASSAN, A. (2020). Turizm Pazarlamasında Keşfetme. Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 587-602). İstanbul: Değişim.
  • STEFFENSEN, M. (2009, 10. 27.). 90s, a historical parenthesis. Information (E.T.28.03.2021): https://www.information.dk/kultur/2009/10/90erne-historisk-parentes adresinden alındı
  • TAŞPINAR, O., & BATIBEKİ, E. (2020). Turizm Pazarlamasında Deneyim. Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 517-532). İstanbul: Değişim.
  • TAYLOR, M. (2016, 01. 07.). Hipster Holidays: The Next Big Travel Trend for Those Who've Seen and Done It All. TheStreet (E.T. 02.04.2021): https://www.thestreet.com/investing/stocks/hipster-holidays-the-next-big-travel-trend-for-those-who-ve-seen-and-done-it-all-13416615 adresinden alındı
  • THAKRAN, K., & VERMA, R. (2013). The emergence of hybrid online distribution channels in travel, tourism and hospitality. Cornell Hospitality Quarterly, 54(3), 240-247.
  • UĞUR, N. (2020). Effects of Internet on Tourism Marketing: An Empirical Analysis About Online Tourism. Meral Y. içinde, Tools and Techniques for Implementing International E-Trading Tactics for Competitive Advantage (s. 42-70). IGI Global.
  • WİLSON, E. (1999). The Bohemianization of mass culture. International Journal of Cultural Studies 2(1), 11-32.
  • XİANG, Z., & GRETZEL, U. (2010). Role of social media in online travel information search. Tourism Management, 31, 179-188.

Hipster Tourist Archetypes and Analysis of Their Contribution to the Formation of Hipster Tourism

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 125 - 137, 30.12.2021

Öz

The purpose of this study is to review the literature about hipster culture and archetypes of Hipsters. This study also provides information to tourism marketers for hipster tourists as niche market segment. Understanding the hipster phenomenon in a contemporary context would help tourism marketers. The study first searches for the definition of hipster and subculture. Understanding hipster archetypes (creator, innocent, outlaw, explorer etc) and their expectations in vacation, food cultures or places that be socialized could provide us some knowledge about their subcultures. There are different opinions about Hipsters in the literature. However, contemporary Hipsters are liberal, environmentally conscious, educated young people. The archetype of hipster tourists will enable the creation of alternative niche tourism markets on new tourism trends. In this study based on secondary data, the hipster culture archetypes and vacation preferences were reviewed. The study contributes to the literature for tourism companies to use destination attractions for hipster tourists and to create a niche market.

Kaynakça

  • CRONİN, J., MCCARTHY, M., & COLLİNS, A. (2014). Covert distinction: how hipsters practice food-based resistance strategies in the production of identity. Consumption Markets & Culture, 17(1), 2-28.
  • DAMAN. (2010, 12 17). The Beat Generation. DA MAN Magazine (E.T.28.03.2021): https://daman.co.id/the-beat-generation/ adresinden alındı
  • DEMİRKOL, Ş., & ALTUNEL, G. (2020). Turizm Pazarlamasında Yaratıcılık. Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 449-477). İstanbul: Değişim.
  • DEMİRKOL, Ş., & ÇİFTÇİ, İ. (2020). Turizm İşletmelerinde Sunum (Presentation). Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 417-444). İstanbul: Değişim.
  • FRANK, T. (1997). The conquest of cool: Business culture, counterculture, and the rise of hip consumerism. Chicago: University of Chicago Press.
  • FRANTA, L. (2014, 04. 28.). The Hipster as a Tourist Attraction. Theprotocity.com (E.T.27.03.2021): http://theprotocity.com/hipster-tourist-attraction/ adresinden alındı
  • GARİPAĞAOĞLU-UĞUR, N. (2020). İçsel ve Dışsal Motivasyon Araçlarının Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Turizm Sektöründe Bir Araştırma. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 95-115.
  • GARİPAĞAOĞLU-UĞUR, N., & DEMİR, E. (2020). Kripto Paralar ve Blok Zinciri: Turizm Sektörü Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Yasar University Journal of Yasar University, 15(58), 210-220.
  • GARROTE, A. (2016, 01. 08.). Hipsters prefer to tour away from the city centres. Uoc (E.T. 02.04.2021): https://www.uoc.edu/portal/en/news/actualitat/2016/165-hipsters-destination adresinden alındı
  • GEDİK ARSLAN, S., & İSTANBULLU DİNÇER, F. (2020). Turizm Pazarlamasında Tutarlılık (Consistent). Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 507-514). İstanbul: Değişim.
  • GREİF, M. (2010). The hipster in the mirror. New York Times, 12.
  • GROUNDWATER , B. (2015, 04. 08.). Holidays for hipsters: The world's top hipster destinations. Traveller (e.T.02.04.2021): https://www.traveller.com.au/holidays-for-hipsters-the-worlds-top-hipster-destinations-1mgeyb adresinden alındı
  • GÜRKAN, G., & SEZER, B. (2018). Yenilikçi Tatil Tercihleri. Ş. Aydın, & M. Boz içinde, Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II (s. 153). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • HAİRON, S., ZAHARİ, M., AKBARRUDDİN, M., & MAJİD, H. (2017). Overview of Hipster food culture development in Malaysia. Journal of Tourism, Hospitality & Culinary Arts, 9(2), 481-492.
  • HİPSTER-URBAN DİCTİONARY . (2021). Urban Dictionary (E.T: 29.03.2021): https://www.urbandictionary.com/define.php?term=hipster adresinden alındı
  • HUBBARD, P. (2016). Hipsters on our high streets: Consuming the gentrification frontier. Sociological Research Online, 21(3), 106-111.
  • HUDDLESTON, D. (2012). The Beat Generation: They were hipsters not beatniks. Western Oregon University (https://digitalcommons.wou.edu/his).
  • JOST, S. (2010, 05. 05.). Hippies v. Hipsters: The Generation the Revolution Died? The Urchins (E.T. 28.03.2021): https://urchinmovement.wordpress.com/2010/05/05/hippies-v-hipsters-the-generation-the-revolution-died/ adresinden alındı
  • KAPLAN, O. (2019). Media Literacy in a Changing Process in Turkey. 2019 11th International Conference on Electronics, Computers and Artificial Intelligence (ECAI), (s. 1-4).
  • KARAMAN, S., & TEMELOĞLU, E. (2020). Turizm Pazarlamasında Çevre (Environment). Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 569-583). İstanbul: Değişim.
  • LANHAM, R. (2003). The Hipster Handbook. Anchor.
  • LE GRAND, E. (2020). Representing the middle-class ‘hipster’: Emerging modes of distinction, generational oppositions and gentrification. European journal of cultural studies, 23(2), 184-200.
  • MCCRACKEN, B. (2010). Hipster Christianity: When church and cool collide. Grand Rapids, MI: Baker Books.
  • MCMAHON, J. (2008, 11. 14.). The Hipster Eating Code (E.T: 30.03.2021). https://herculodge.typepad.com/herculodge/2008/11/the-hipster-eating-code.html adresinden alındı
  • MERAL, K. (2021). Strategic Social Media Marketing and Data Privacy. H. Dinçer, & S. Yüksel içinde, Management Strategies to Survive in a Competitive Environment: How to Improve Company Performance (s. 187). Springer.
  • MİNDFULLNESS. (2021). 12 Jung Kişilik Arketipi. Live to Bloom (E.T.02.04.2021): https://livetobloom.com/12-jung-kisilik-arketipi/ adresinden alındı
  • NORDBY, A. (2013). What is the Hipster? Spectrum, 25, 52-64.
  • PAVLOVİC, N. (2016). Enterpreneurial idea as a chance for rural tourism development. TISC-Tourism International Scientific Conference, 1(1) (s. 552-568). Vrnjačka Banja.
  • PAZARLAMASYON. (2013, 08. 13.). Markaların Hayatı Arketiple Daha Kolay. Pazarlamasyon (E.T. 02.04.2021): https://pazarlamasyon.com/markalarin-hayati-arketiple-daha-kolay/ adresinden alındı
  • POLLAND, J. (2021). The 15 Hottest American Cities Of The Future. Business Insider (e.T: 02.04.2021): https://www.businessinsider.in/small-business/places/presenting-the-15-hottest-american-cities-of-the-future/slidelist/21055340.cms#slideid=21055341 adresinden alındı
  • RASMUSSEN, A., BOAS, C., RASMUSSEN, L., KİNG, L., & MADSEN, T. (2012). Investigation of the Hipster. Roskilde University.
  • RİCHARDS, G. (2014). Creativity and tourism in the city. Current issues in Tourism, 17(2), 119-144.
  • RODRÍGUEZ-POSE, A., & LEE, N. (2020). Hipsters vs. geeks? Creative workers, STEM and innovation in US cities. Cities, 100, 102653.
  • SCHİERMER, B. (2014). Late-modern hipsters: New tendencies in popular culture. Acta sociologica, 57(2), 167-181.
  • SHAREE, A., & MUHAMMAD, N. (2018). Young Adults’ Satisfaction towards Hipster Cafes: the Brewing Factors. Advances in Business Research International Journal (ABRIJ), 4(2), 41-52.
  • SİLİK, C., & HASSAN, A. (2020). Turizm Pazarlamasında Keşfetme. Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 587-602). İstanbul: Değişim.
  • STEFFENSEN, M. (2009, 10. 27.). 90s, a historical parenthesis. Information (E.T.28.03.2021): https://www.information.dk/kultur/2009/10/90erne-historisk-parentes adresinden alındı
  • TAŞPINAR, O., & BATIBEKİ, E. (2020). Turizm Pazarlamasında Deneyim. Ş. Demirkol içinde, Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması 9P-9C-9E (s. 517-532). İstanbul: Değişim.
  • TAYLOR, M. (2016, 01. 07.). Hipster Holidays: The Next Big Travel Trend for Those Who've Seen and Done It All. TheStreet (E.T. 02.04.2021): https://www.thestreet.com/investing/stocks/hipster-holidays-the-next-big-travel-trend-for-those-who-ve-seen-and-done-it-all-13416615 adresinden alındı
  • THAKRAN, K., & VERMA, R. (2013). The emergence of hybrid online distribution channels in travel, tourism and hospitality. Cornell Hospitality Quarterly, 54(3), 240-247.
  • UĞUR, N. (2020). Effects of Internet on Tourism Marketing: An Empirical Analysis About Online Tourism. Meral Y. içinde, Tools and Techniques for Implementing International E-Trading Tactics for Competitive Advantage (s. 42-70). IGI Global.
  • WİLSON, E. (1999). The Bohemianization of mass culture. International Journal of Cultural Studies 2(1), 11-32.
  • XİANG, Z., & GRETZEL, U. (2010). Role of social media in online travel information search. Tourism Management, 31, 179-188.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Nihan Garipağaoğlu Uğur

Sehnaz Demirkol 0000-0002-2122-4551

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Garipağaoğlu Uğur, N., & Demirkol, S. (2021). Hipster Turist Arketipleri ve Hipster Turizminin Oluşumuna Katkısının Analizi. Journal of New Tourism Trends, 2(2), 125-137.