Yapılan bu araştırmanın amacını Türkiye’de havayollarında algılanan hizmet kalitesinin
boyutlarının ortaya konularak, Türkiye’de iç hatlarda seyahat eden yolcuların havayollarında
algılanan hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti ve müşterilerin tekrar satın alma davranışına
olan etkisinin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesi için oluşturulan
anket formu, İzmir Adnan Menderes havaalanından seyahat eden ve farklı havayollarını kullanan
311 yolcu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırmanın sonucunda havayollarında algılanan
hizmet kalitesinin beş boyuta sahip olduğu sonucu tespit edilirken, müşterilerin havayollarında
algılanan hizmet kalitesinin, müşteri memnuniyetine ve müşterilerin tekrar satın alma
davranışına önemli etkilerinin olduğu sonucu ortaya konulmuştur.
Havayolu Hizmet Kalitesi Müşteri Memnuniyeti Tekrar Satın Alma Davranışı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |