Son 30 yıllık literatürü içeren bir araştırma, erken çocukluk dönemindeki üstün zekâlı
çocuklar (intellectual gifted child) için etkili bir müdahaleyi kapsayan bir araştırmanın eksikliğini
ortaya çıkardı. Genç üstün zekâlı çocuklar (young gifted children) için eğitsel hizmetler konulu 11
deneysel çalışmanın bulguları belirlendi ve çalışmaların metodolojik uygunluğu incelendi.
Örneklem boyutları, üstün zekâlılığın tanımı, deneysel çalışmalardaki zorluklar, üstün zekâlı
çocuklarda kullanılan uygun standartlaştırılmış ölçümleri bulma ve programın sonuçlarının
ölçümüyle ilgili konularda genç üstün zekâlı çocuklarla yapılan araştırmaların problemli yönleri
tartışıldı. Erken çocukluk üstün zekâlılık eğitimi alanı araştırmalarındaki gelecek araştırmaların
güçlendirilmesi için önerilerde bulunuldu.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |