Medya okuryazarlığı, kökleri sosyoloji, psikoloji, eğitim, politika kuramları, iletişim, sanat ve estetik gibi farklı alanlara dayanan zengin ve disiplinlerarası bir bilim alanıdır. Medya okuryazarlığı alanının yapısını ve yönelimlerini belirlemek amacıyla alanyazını nitel yöntemlerle inceleyen bazı çalışmalar bulunmaktadır. Ancak, alanın yapısını nicel yöntemlerle belirlemeye çalışan herhangi bir araştırmaya rastlanmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, disiplinler arası bir alan olan medya okuryazarlığı alanının entellektüel yapısının ortaya konulmasıdır. Bu amaçla, alandaki araştırmacıların alana ilişkin ortak algılarını ortaya koymak için yazar ortak-atıf analizi yöntemi kullanılmıştır. Ortak atıf analizi nitel yöntemlerden farklı olarak herhangi bir araştırmacının algısını değil alanda çalışan araştırmacıların ortak algılarını yansıtır. Dolayısıyla, ortak atıf analizi bilimsel alanların yapısını ve yönelimlerini nesnel bir biçimde ortaya koymak için farklı alanlardaki araştırmacılar tarafından kullanılmaktadır. Bu çalışmada ISI Web of Knowledge veritabanından elde edilen veriler ortak atıf analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |