Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hane Halklarının Eğitim ve Kültür Harcamalarının Turizm Harcamalarına Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 574 - 580, 07.09.2017

Öz

Turizm talebini etkileyen toplumsal unsurlardan biri olan eğitim ve kültür seviyesi, seyahate olan ilgi ve merakı artırmakla birlikte bu ilgi ve merak kişilerin hem seyahat alışkanlığını hem de seyahat biçimini şekillendirmektedir. Ancak eğitim düzeyinin, kültürel bilinçlenmenin ve seyahate çıkma isteğinin artabilmesi için bu süreçte eğitim hizmetlerine ait harcamaların ve kültürel faaliyetler için yapılan harcamaların da birlikte artırılması gerekmektedir. Bu nedenle çalışmada, Türkiye genelinde Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK)’nun 2015 Hanehalkı Bütçe Anketi (HBA)’ne ait yatay kesit veri seti kullanılarak eğitim-kültür harcamaları ile turizm arasındaki ilişki ekonometrik olarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, turizm harcamalarının eğitim-kültür harcamaları ve hane geliri ile pozitif; hane büyüklüğü ile negatif ilişkili olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • Alegre, J., Mateo, S. ve Pou, L. (2009). Participation in Tourism Consumption and the Intensity of Participation: an Analysis of their Socio-Demographic and Economic Determinants, Tourism Economics, 15(3): 531-546.
  • Hughes, H. ve Allen, D. (2005). Cultural tourism in Central and Eastern Europe: the Views of Induced Image Formation Agents, Tourism Management, 26: 173-183.
  • İçöz, O. (2005). Turizm Ekonomisi. 3. Baskı, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Kotler, P. (2001). Marketing: an Introduction. (5th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
  • McCain, G. ve Ray, N. M. (2003), Legacy Tourism: The Search For Personel Meaning In Heritage Travel, Tourism Management, 24: 713-717.
  • McKercher, B. ve Du Cros, H. (2002). Cultural Tourism, The Partnership Between Tourism and Cultural Heritage Management, New York: The Hawort Hospitality Press.
  • Muller, T. E. (1991). Using Personal Values to Define Segments in an International Tourism Market, International Marketing Review, 81: 57-70.
  • Richards, G. (1996). Production and Consumption of European Cultural Tourism, Annals of Tourism Research, 23(2): 261-283.
  • Richards, G. (2001), The Development of Cultural Tourism in Europe, İçinde; Cultural Attractions and European Tourism (Greg Richards: Editör), UK: CAB International, pp. 3-29. Ritchie, B.W., Carr, N. ve Cooper, P. C. (2003).
  • Managing Educational Tourism, 05 Mayıs 2017 tarihinde https://books.google.com.tr/books/about/Managing_Educational_Tourism.html?id=ptdXNo2l3D0C&redir_esc=y adresinden erişildi.
  • TÜİK (2015), HBA Haber Bülteni, 15 Haziran 2017 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21580 adresinden erişildi.
  • TÜİK (2015), Eğitim Harcama İstatistikleri, 15 Haziran 2017 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21548 adresinden erişildi. TÜİK (2015), Kültür Ekonomisi İstatistikleri, 15 Haziran 2017 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21549 adresinden erişildi.
  • UNWTO (2016), Tourism Highlights, 2016 Editions, pp.1-16, 15 Mayıs 2017 tarihinde http://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284418145 adresinden erişildi.
Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 574 - 580, 07.09.2017

Öz

Kaynakça

  • Alegre, J., Mateo, S. ve Pou, L. (2009). Participation in Tourism Consumption and the Intensity of Participation: an Analysis of their Socio-Demographic and Economic Determinants, Tourism Economics, 15(3): 531-546.
  • Hughes, H. ve Allen, D. (2005). Cultural tourism in Central and Eastern Europe: the Views of Induced Image Formation Agents, Tourism Management, 26: 173-183.
  • İçöz, O. (2005). Turizm Ekonomisi. 3. Baskı, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Kotler, P. (2001). Marketing: an Introduction. (5th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
  • McCain, G. ve Ray, N. M. (2003), Legacy Tourism: The Search For Personel Meaning In Heritage Travel, Tourism Management, 24: 713-717.
  • McKercher, B. ve Du Cros, H. (2002). Cultural Tourism, The Partnership Between Tourism and Cultural Heritage Management, New York: The Hawort Hospitality Press.
  • Muller, T. E. (1991). Using Personal Values to Define Segments in an International Tourism Market, International Marketing Review, 81: 57-70.
  • Richards, G. (1996). Production and Consumption of European Cultural Tourism, Annals of Tourism Research, 23(2): 261-283.
  • Richards, G. (2001), The Development of Cultural Tourism in Europe, İçinde; Cultural Attractions and European Tourism (Greg Richards: Editör), UK: CAB International, pp. 3-29. Ritchie, B.W., Carr, N. ve Cooper, P. C. (2003).
  • Managing Educational Tourism, 05 Mayıs 2017 tarihinde https://books.google.com.tr/books/about/Managing_Educational_Tourism.html?id=ptdXNo2l3D0C&redir_esc=y adresinden erişildi.
  • TÜİK (2015), HBA Haber Bülteni, 15 Haziran 2017 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21580 adresinden erişildi.
  • TÜİK (2015), Eğitim Harcama İstatistikleri, 15 Haziran 2017 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21548 adresinden erişildi. TÜİK (2015), Kültür Ekonomisi İstatistikleri, 15 Haziran 2017 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21549 adresinden erişildi.
  • UNWTO (2016), Tourism Highlights, 2016 Editions, pp.1-16, 15 Mayıs 2017 tarihinde http://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284418145 adresinden erişildi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sabriye Çelik Uğuz

Yayımlanma Tarihi 7 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelik Uğuz, S. (2017). Hane Halklarının Eğitim ve Kültür Harcamalarının Turizm Harcamalarına Etkisi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 574-580.