Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation Into the Effects of Online English Lessons on the Attitudes, Achievements, Motivation and Cognitive Loads of the Efl Learners

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 17, 22.05.2022

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi dersler sırasındaki motivasyon, başarı,
tutum ve bilişsel yük düzeylerini incelemektir.
Yöntem: Çalışma karma araştırma desenine sahiptir. Katılımcılara bir anket formu gönderilmiştir ve
algı ve tutumlarını öğrenmek için katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmanın sonunda motivasyonu yüksek öğrencilerin düşük motivasyona sahip
öğrencilere göre daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. Çevrimiçi öğretime karşı olumlu tutumları
olan katılımcıların, çevrimiçi kurslara düşük zihinsel çaba harcadıkları anlaşılmıştır. Başka bir deyişle,
çevrimiçi derslerde çok yüksek zihinsel çaba harcayan, yüksek bilişsel yüke sahip öğrencilerin çevrimiçi
öğrenmeye yönelik olumsuz tutumlara sahip olduğu sonucuna varılmıştır
Sonuç ve Öneriler: Çalışma, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi İngilizce derslerindeki tutumlarını,
motivasyonlarını, başarıları ve bilişsel yüklerini araştırmıştır. Bu çalışma 50 öğrenci ile sınırlıdır.
Sonraki çalışmalar daha fazla öğrenci ile yapılabilir ve farklı sonuçlar elde edilebilir. Ön test ve son
test uygulanabilir. Böylece karşılaştırmalı bir çalışma yapılabilir.

An Investigation Into the Effects of Online English Lessons on the Attitudes, Achievements, Motivation and Cognitive Loads of the Efl Learners

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 17, 22.05.2022

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi dersler sırasındaki motivasyon, başarı,
tutum ve bilişsel yük düzeylerini incelemektir.
Yöntem: Çalışma karma araştırma desenine sahiptir. Katılımcılara bir anket formu gönderilmiştir ve
algı ve tutumlarını öğrenmek için katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmanın sonunda motivasyonu yüksek öğrencilerin düşük motivasyona sahip
öğrencilere göre daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. Çevrimiçi öğretime karşı olumlu tutumları
olan katılımcıların, çevrimiçi kurslara düşük zihinsel çaba harcadıkları anlaşılmıştır. Başka bir deyişle,
çevrimiçi derslerde çok yüksek zihinsel çaba harcayan, yüksek bilişsel yüke sahip öğrencilerin çevrimiçi
öğrenmeye yönelik olumsuz tutumlara sahip olduğu sonucuna varılmıştır
Sonuç ve Öneriler: Çalışma, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi İngilizce derslerindeki tutumlarını,
motivasyonlarını, başarıları ve bilişsel yüklerini araştırmıştır. Bu çalışma 50 öğrenci ile sınırlıdır.
Sonraki çalışmalar daha fazla öğrenci ile yapılabilir ve farklı sonuçlar elde edilebilir. Ön test ve son
test uygulanabilir. Böylece karşılaştırmalı bir çalışma yapılabilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nihal Daş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Daş, N. (2022). An Investigation Into the Effects of Online English Lessons on the Attitudes, Achievements, Motivation and Cognitive Loads of the Efl Learners. The Journal of Open Learning and Distance Education, 1(1), 1-17.

JOLDE Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.