Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covıd-19 Sonrası Dönemde Muhasebe Eğitiminin Geleceği

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 1, 35 - 56, 22.05.2022

Öz

Amaç: COVID-19 salgının yeni varyantlarla devam ettiği bu günlerde yeni eğitim-öğretim dönemini
açmaya hazırlanan eğitmenler, öğrenciler ve ebeveynler eğitim-öğretimin nasıl gerçekleşeceği, ne
yapılması, nasıl davranılması gerektiğine dair oldukça karmaşık hisler içerisinde bulunmaktadırlar.
Yeni normal ve COVID-19 sonrası dönemde, ortaya çıkan fırsatlar ve zorluklar ışığında eğitimin
yeniden planlanması gerekmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, öğretmenlerin ve öğrencilerin
motivasyonunda değişikliklerin beklendiği yeni normal dönemde, muhasebe öğrencilerini gelecekteki
işyerlerine daha iyi hazırlayabilmek için muhasebe eğitiminde öğretme ve öğrenme sürecinde yapılması
gereken değişikliklere odaklanmaktır.
Yöntem: Bu nedenle çalışmada, muhasebe eğitiminin geleceği ile ilgili güncel literatürü kapsamlı bir
şekilde ele alan teorik bir yaklaşım benimsenmiştir. Bu alanda yayınlanan uluslararası raporlar, ulusal
ve uluslararası çalışmalar çeşitli kriterler açısından değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda, başlığında
“COVID-19 sonrası dönemde Muhasebe Eğitimi”, “Muhasebe Eğitiminin Geleceği”, “Muhasebe
Eğitiminde Öğretme-Öğrenme Ortamı”, ve “Muhasebe Eğitiminde Öğretme-Öğrenme Yöntemleri” gibi
ifadeler geçen 20 adet ulusal, 60 adet uluslararası çalışma ve 5 adet uluslararası sektör raporu
incelenmiştir. Ayrıca çalışma kapsamında Avrupa’da ve Türkiye’de bulunan 26 üniversitenin web
sayfaları da incelenmiştir.
Bulgular: Literatür taraması sonucunda muhasebe eğitiminde müfredat, öğretim ortamı ve öğretim
yöntemleri olmak üzere değişmesi gereken 3 sorunsal tespit edilmiştir. Diğer taraftan incelenen
üniversiteler arasında müfredatların çoğunda teori ile uygulama arasında boşluk olduğu görülmüştür.
Sonuç: Bu yüzden çalışmada, değişen şartlara uyum sağlayabilmek için muhasebe eğitiminde olası
öğretim ortamlarına, müfredatlara eklenebilecek yeni derslere ve aktif öğrenme yöntemleri
kullanımlarına yönelik örnekler verilmiştir. Çalışmanın, COVID-19 sonrası dönemde muhasebe eğitimi
ile ilgili mesleğin beklentilerinin karşılanabilmesi için belirlenen değişiklikler çerçevesinde eğitim
politika yapıcılarına, uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunarak literatüre katkı sağlaması
öngörülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esin Yelgen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yelgen, E. (2022). Covıd-19 Sonrası Dönemde Muhasebe Eğitiminin Geleceği. The Journal of Open Learning and Distance Education (JOLDE), 1(1), 35-56.

JOLDE Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.