Chatbots have become widespread in recent years and are used into various domains, including academic writing and publishing. However, concerns have emerged regarding some possible ethical issues and breaches associated with their application. Examples have been identified where chatbots have started to replace human authors in academia, emphasizing concerns about authorship authenticity and research integrity, especially in terms of ethics. Furthermore, the reliability of chatbots is debatable, as some may yield misleading or incorrect results, weakening the credibility of academic work. Therefore, based on the ethical violations framework derived from the literature, this study, therefore, poses ten inquiries to ChatGPT concerning ethical standards for the use of chatbots in academic writing and publishing as well as its limits of the usage. The findings underscore ongoing discourse and consciousness surrounding the ethical considerations inherent in applying chatbots within academic writing and publishing realms.
Sohbet robotları son yıllarda yaygınlaştı ve akademik yazım ve yayıncılık da dahil olmak üzere çeşitli alanlarda kullanılmaya başlandı. Bununla birlikte, uygulamalarıyla ilgili bazı olası etik sorunlar ve ihlallerle ilgili endişeler ortaya çıkmıştır. Sohbet robotlarının akademide insan yazarların yerini almaya başladığı örnekler tespit edilmiş, bu da özellikle etik açıdan yazarlık gerçekliği ve araştırma bütünlüğü ile ilgili endişeleri vurgulamıştır. Ayrıca, sohbet robotlarının güvenilirliği tartışmalıdır, çünkü bazıları yanıltıcı veya yanlış sonuçlar verebilir ve akademik çalışmaların güvenilirliğini zayıflatabilir. Bu nedenle, literatürden türetilen etik ihlaller çerçevesine dayanan bu çalışma, ChatGPT'ye akademik yazım ve yayıncılıkta sohbet robotlarının kullanımına yönelik etik standartlar ve kullanım sınırları ile ilgili on soru yöneltmektedir. Bulgular, akademik yazım ve yayıncılık alanlarında sohbet robotlarının uygulanmasına ilişkin etik hususları çevreleyen süregelen söylem ve bilincin altını çizmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Contents |
Authors | |
Early Pub Date | February 7, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | January 4, 2024 |
Acceptance Date | February 4, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 1 |
All the contents of this journal are licensed under a Creative Commons Attribution (CC-BY) 4.0 License (From September 2022) and available as full open access.
© Copyrights of all contents published in this journal are retained by their author(s).