Nowadays, for museum visitors, it is not enough to
reveal the dimensions of functional services in order to differentiate visitors
experience, it should contemporaneously reveal the dimensions of hedonic
services. These differentiations expose visitors experiences. Experiential
marketing is new concept and tourism sector is one of the most important
service sector, which could be used by experiential marketing. Museums can be
defined to aware people about past, to entertain in leisure time, to offer an
escape from our time even in certain period of time, and it can also be defined
to socialize with cover various aspects of aesthetic experience as the science
and art institutions. In this study, the experiences of tourists who visit the
Goreme Open Air Museum is comprised of the dimensions and which is intended to
determine tendencies about the future behavior of the visitors. After trips to
local and foreign visitors to the Goreme Open Air Museum is implemented within
the scope of the study questionnaire. The obtained data is analyzed with SPSS.
The results of the analysis of the participants and museum experiences will be
revealed dimensions of this statement, and experience is discovered as a result
of future behavior tendency. Consequently proposals to redound to visit museum
is presented.
Experiential Marketing Museum Experience Demographic Characteristics GÖreme Open Air Museum
Günümüzde
ziyaretçiler için gezilen görülen yerlerin sadece işlevsel (fonksiyonel) hizmet
boyutları yeterli olmamakta farklılaştırmak için hizmetlerin duygusal boyutlarının
da ortaya çıkarılması gerekmektedir. Bu farklılaştırmada ziyaretçilerin
deneyimleri ortaya çıkmaktadır. Deneyimsel pazarlama yeni bir kavramdır ve
turizm sektörü deneyimsel pazarlamanın kullanılabileceği en önemli hizmet
sektörlerinden biridir. Müzeler geçmiş ile ilgili insanları bilinçlendiren, boş
zamanlarında eğlendiren, belirli bir zaman diliminde bile olsa bulunduğumuz
zamandan kaçış imkanı sunan ve aynı zamanda sosyalleşebileceğimiz estetik
unsurlarla deneyimin çeşitli boyutlarını kapsadığı bilim ve sanat kurumları
olarak tanımlanabilmektedir. Bu çalışmada, Göreme Açık Hava Müzesi’ni ziyaret
eden turistlerin yaşadıkları deneyimin hangi boyutlardan oluştuğu ve
ziyaretçilerin demografik özelliklerine göre yaşadıkları deneyimlerin değişip değişmediğini
belirlemek amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında Göreme Açık Hava Müzesi’ni
ziyaret eden yerli ziyaretçilere gezi sonrası anket uygulanmıştır. Elde edilen
veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda
katılımcıların müze deneyimleri ve bu deneyimlerin alt boyutları ortaya
çıkarılacak ve demografik özelliklerine bağlı olarak yaşadıkları müze
deneyiminin farklılaşıp farklılaşmadığı ortaya konmuştur. Bu doğrultuda müze
ziyaretlerini artırmaya yönelik öneriler sunulmuştur.
: Deneyimsel Pazarlama Müze Deneyimi Demografik Özellikler Göreme Açık Hava Müzesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Diğer ID | https://www.jomat.org/71-archive/2016-1-1/147-2016-1-1-43-59 |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Kabul Tarihi | 6 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |