Sağlık hizmetlerinden insanların beklentilerinin ve
hastalıklarının farklı olması yanında farklı türde tıbbi müdahaleye, fiyata,
işleme tabi olmaları ve hastaların kendilerine özgü bir fayda beklemeleri,
sağlık hizmetlerinin soyut bir tüketiminin olması gibi nedenlerle sağlık
turizmi sektörü diğer tüm sektörlerden farklı özelliklere sahiptir.
Dünyanın en büyük endüstrilerinden biri olan turizmde tüm
ülkeler daha fazla pazar payına sahip olmak için farklı tanıtım kampanyaları
yürütmektedirler. Tanıtım kampanyalarının etkileri, kişileri veya grupları
belirli bir hizmet almak için harekete geçiren faktörler arasında önemli rol
oynamaktadır.
Sağlık turizmi tanıtımının amacı, “sahip olduğumuz tıbbi
tecrübe, teknolojik altyapı ve sağlık tesisleri” gibi değerlerin uluslararası
kamuoyuna anlatılması, açıklanması ve duyurulması yolu ile ülke sağlık
hizmetlerine yönelim açısından olumlu bir imaj yaratılmasına çalışmaktır.
Sağlık turizminin genel ekonomik şartlardan az
etkilenmesi, önce kalite sonra fiyat odaklı olması, hastaların sağlık tesisi
seçimini genellikle görmeden yapması, yoğun rekabet ortamı nedenleri ile doğru
tanıtım hamlesi ve bilgilendirme büyük önem arz etmektedir.
Bu çalışmada ülkemizin sağlık turizmi başlığı altında
tanıtım ilkeleri, araçları ve hedefleri ile tanıtım ve pazarlama yolları
irdelenmektedir.
The health tourism sector has different characteristics from all other sectors. It is important for health tourism that the expectations of people from health services are different, and that they have in need of different kinds of medical intervention and treatments. Medical tourism is actually a different kind of market with its specialized attributes.
In tourism, all countries carry out different promotional campaigns to gain a greater market share. The activities, promotions, or groups of promotional campaigns play an important role among the factors that take action to get a particular service.
The aim of the promotion of health tourism is to try to create a positive image in terms of guidance towards health care services in the country through the presentation, disclosure and announcement of values such as "medical experience, technological infrastructure and healthcare service facilities we have " to the international public. The promotion of health tourism is the publicity of the health services offered as a basis.
Health tourism is less influenced by general economic conditions and individuals looks for quality firstly then price. Most patients prefer the health care facility without seeing it. Due to the intense competition environment, accurate publicity and informing are of great importance. In this study, publicity principles, tools and targets, promotion and marketing ways of health tourism for our country are examined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |