Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

MAKER ATÖLYE TASARIMI VE UYGULAMASI: KADRİYE/BELEK ORTAÖĞRETİM OKULLARI TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİ İLE DENEYİM PAYLAŞIMI

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 2, 107 - 111, 30.09.2024

Öz

Bu çalışmanın amacı, çalışmanın uygulandığı Antalya Belek Üniversitesi’nde gerçekleştirilen, Bilimsel Araştırma Projesi (BAP) kapsamında kurulan Maker Atölyesi aracılığıyla, bölgede bulunan ilköğretim seviyesindeki Teknoloji ve Tasarım dersi alan öğrencilerin deneyim kazanmasıdır. BAP başvuru sürecinde maker atölye için alınacak malzemeler ve ekipmanlar belirlenmiştir. Projenin kabulü sonucu üniversite tarafından temin edilen atölyede altyapı hazırlanmış ve satın alımlar sonucu maker atölyesi kurulmuştur. Atölye içeriğinde masaüstü torna tezgahı, lazerli CNC makinesi, tezgah testeresi gibi elektronik ve tezgah mengenesi, torna kalemi, ağaç törpüsü takımı gibi mekanik aletler bulunmaktadır. Atölye kurulumu sonrasında bölgede bulunan iki farklı ortaöğrenim okulu ile protokol imzalanmıştır. Protokol yapılan okullardan gelen öğrenciler Belek Üniversitesi İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü birinci sınıf öğrencilerinin maket teknikleri dersine katılım sağlamışlardır. Burada üniversite öğrencilerinin kendi yaptığı strafor kesme makineleri ile çalışmış, maker atölyeyi gezerek mevcuttaki aletlerle ilgili bilgi almış, bölümde aktif şekilde kullanılan 3D printerlar ile ilgili bilgilendirilmişler ve bölüm hakkında tanıtıma katılmışlardır. Bu sayede ortaöğrenim düzeyindeki öğrenciler üniversite deneyimi edinmiş ve teknoloji ve tasarım bağlamında kullanabilecekleri araç gereçlerle ilgili bilgilendirilmişlerdir.

Kaynakça

  • Anderson, C. (2010). Atoms Are The New Bits. Wired, Vol. 18, Issue 2, p.58-68.
  • Barniskis, S. C. (2014). Makerspaces and Teaching Artists. Teaching Artist Journal, Vol. 12, Issue 1.
  • Bilandzic, M., Foth, M. (2014). Libraries as Coworking Spaces: Understanding User Motivations and Perceived Barriers to Social Learning. Library Hi Tech, Vol. 31, Issue 2, p.254-273. doi:10.1108/07378831311329040
  • Brady, T., Salas, C., Nuriddin, A., Rodgers, W., & Submaramaniam, M. (2014). MakeAbility: Creating Accessible Makerspace Events in a Public Library. Public Library Quarterly, Vol. 33, Issue 4, p.330-347. doi:10.1080/01616846.2014.970425
  • Davidson, A.-L., Price, D. W. (2017). Does Your School Have the Maker Fever? An Experiential Learning Approach to Developing Maker Competencies. Learning Landscapes, Vol. 11, Issue 1, p.103-120.
  • Kafai, Y., & Peppler, K. (2014). Transparency reconsidered: Creative, critical, and connected making with e-textiles. In M. Boler, & M. Ratto, DIY Citizenship (pp. 179-188). Cambridge: MIT Press.
  • Kera, D. (2014). Innovation Regimes Based on Collaborative and Global Tinkering: Synthetic Biology and Nanotechnology in the Hackerspaces. Technology in Society, 37, p.28-37. doi:10.1016/j.techsoc.2013.07.004.
  • Peppler K, Halverson, E., Kafai, Y. (2016). Makerspaces as Learning Environments. Makeology, 1.
  • Sönmez, S., Şahinkayası, Y. (2021). Öğretmenlerin Maker Hareketi ve Robotik Kodlama Faaliyetlerinde Yaşadığı Sorunlar ve Öneriler. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 5, Sayı 7, s.277-296.
  • URL 1 Hepsiburada ‘Einhell Tc-Ts 254 Eco Tezgah Testere’, https://www.hepsiburada.com/ einhell-tc-ts-254-eco-tezgah-testere-p-HBV00000Y ADZ6?magaza=arpakcistore&ds_rl=1294343&wt_gl=cpc.6822-YapiMarket.shop.camp1020781 8927 adgr104885033707&ds_rl=1294343&gclid=CjwKCAjw9NeXBhAMEiwAbaY4lkJio43dWSN9ZP-9Lpvh_3EJ2UBTqTIUa88-7PnjB0ehfnNP_7V Y9hoCO1AQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds, 20.08.2024.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İç Mimarlık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihan Ünal 0000-0002-7996-0383

Özgün Özdemir 0000-0001-5643-8368

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2024
Kabul Tarihi 25 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünal, N., & Özdemir, Ö. (2024). MAKER ATÖLYE TASARIMI VE UYGULAMASI: KADRİYE/BELEK ORTAÖĞRETİM OKULLARI TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİ İLE DENEYİM PAYLAŞIMI. Mekansal Çalışmalar Dergisi, 1(2), 107-111.