Bu çalışma, Wim Wenders’in Perfect Days (2023) filmi üzerinden sinemada mekânın anlatıdaki işlevini minimalist sinema bağlamında incelemektedir. Filmde mekân, yalnızca görsel bir arka plan değil; karakterin iç dünyasını, duygularını ve kültürel kimliğini yansıtan çok katmanlı bir anlatı öğesi olarak ele alınmıştır. Sinematografik analiz yöntemiyle iç ve dış mekânlardaki ışık, renk, doku ve biçimsel düzenlemelerin görsel anlatıya katkısı değerlendirilmiştir. Karakterin gündelik rutinleri ve mimari çevreyle kurduğu ilişki, minimalist estetik ve varoluşsal dinginlik çerçevesinde analiz edilmiştir. Bulgular, filmdeki mekânsal kurgunun estetik tercihten öte, karakterin psikolojik denge arayışı, yalnızlığı ve toplumla kurduğu ilişkinin bir yansıması olduğunu göstermektedir. Pallasmaa’nın varoluş mekânı ve Bachelard’ın mekânın şiirselliği üzerine kuramları çerçevesinde yapılan çözümleme, Perfect Days’in mekânı bir duygu taşıyıcısı ve kültürel bir yansıtıcı olarak kurguladığını ortaya koymaktadır. Film, mekânın anlatıya anlam ve derinlik kazandıran temel bir bileşen olabileceğini etkileyici biçimde göstermektedir.
This study examines the narrative function of space in Wim Wenders’ Perfect Days (2023) through the lens of minimalist cinema. Rather than serving as a mere backdrop, space in the film emerges as a multilayered narrative tool reflecting the protagonist’s inner world, emotional depth, and cultural identity. Through cinematic analysis, the research investigates how visual elements—lighting, color, texture, and spatial form—contribute to storytelling. The protagonist’s relationship with routines and architectural environments is analyzed as a manifestation of minimalist philosophy and existential calm. Spatial design is shown to act not only as an aesthetic choice but also as a medium conveying psychological balance, solitude, and social interaction. Drawing upon Pallasmaa’s concept of existential space and Bachelard’s poetics of space, the study reveals how architecture in the film enables emotional expression and cultural resonance. Ultimately, Perfect Days illustrates how architectural minimalism and cinematic narrative intertwine to create a profound experiential dimension for the viewer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İç Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 2 Sayı: 2 |