Bu makale çerçevesinde, ilk bölümde tüketicinin korunması amacına yönelik çabaların doğuşu ve bunun kurumsallaşarak bir 'hareket'e dönüşmesi, tüketicinin korunması çabalarının boyutları, sivil karakteri ve uluslararası ortamda kabul gören hukuki, idari ve etik düzenlemeler ve ikinci bölümde Türkiye'de tüketicinin korunmasına yönelik olarak kaydedilen gelişmeler ele alınmaktadır. Makalenin üçüncü bölümünde ise başlıkta da ifade edilen, tüketici hareketinin gelişmesinde medyanın rolü ve önemi üzerinde durulmakta, medyanın tüketicinin bilinçlendirilmesi, bilgilendirilmesi ve eğitilmesinde sağlayacağı katkılar konu edilmektedir. Ayrıca, tüketiciye yönelik olarak hazırlanan reklam ve ilanların aktarıcısı olarak medyanın konumu değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 1 Sayı: 4 |