BibTex RIS Kaynak Göster

EMPERYALİZMİN KÜRESELLEŞME BOYUTUNDA MODERNLEŞME SÜRECİNE ETKİLERİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ EMPERYALİST DÜŞÜNCELER VE İMAJLARIN YAYILIŞ SÜRECİNDEKİ FONKSİYONLARI

Yıl 2003, Cilt: 2 Sayı: 4, 76 - 83, 12.05.2014

Öz

Bu çalışmada kitle iletişim araçları sayesinde küçük bir köy “global köy” haline gelen dünyamızda güçlü ülkelerin güçsüz ülkeler üzerindeki emperyalist düşüncelerini uygulamalarında kullandıkları silahlardan birisi olan marka olgusu üzerinde durulmuştur. Dünyaca ünlü MC Donald's, Coca Cola ve Lipton Yellow  Çayları örnek verilerek ülkelerin marka silahı ile emperyalist düşüncelerini gelişmemiş ve gelişmekte olan ülkelere nasıl empoze ettikleri vurgulanmaya çalışılmıştır. Ayrıca Üçüncü Dünya ülkelerinin bağımsızlıklarını kazanmalarıyla emperyalist baskıların bitmediği, şekil değiştirerek kültür emperyalizmi şeklinde varlığını sürdürdüğü de gözler önüne serilmeye çalışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Sedat Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Şimşek, S. (2014). EMPERYALİZMİN KÜRESELLEŞME BOYUTUNDA MODERNLEŞME SÜRECİNE ETKİLERİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ EMPERYALİST DÜŞÜNCELER VE İMAJLARIN YAYILIŞ SÜRECİNDEKİ FONKSİYONLARI. Selçuk İletişim, 2(4), 76-83. https://doi.org/10.18094/si.48235