Kitle iletişim araçları; içerikleri ve örgütleniş biçimleri yönünden çeşitlilik gösterirken, toplum üzerinde etkili olabilecek geniş alanlardaki faaliyetleri de kapsarlar. Günümüz gelişen teknolojisi ise iletişim araçlarının kullanılması ve bu araçlardan faydalanılması imkanlarını arttırmıştır.
Kitle iletişim araçlarının çok sesli olması, bireylerin kendi doğruları ile gerçeklerini seçebilme ve bunları destekleyebilmeleri için şarttır. Bunun için de bireylerin, iletişim araçlarını ve bu araçla-rın gündemlerini takip etmeleri, bu araçlara güven duymaları gerekir. Bu gereklilik ise iletişim
araçlarının, olay ve haberleri gerçeklik ilkesi doğrultusunda vermeleriyle ilişkilidir. Bu durumda kitle iletişim araçlarının, gündemlerini belirlerken gerçeklik ilkesine uymaları ve haber değerleri faktörlerini gözönünde bulundurmaları gerekir. Bu çalışma ile, bir sistem olarak ele alınan kitle
iletişim araçlarının bu sistem içindeki yeri ve işleyişleri, kitle iletişim araçları ve sosyal gerçeklik ilişkisi, kitle iletişim araçlarının olayları haber yapmada etkin olan kriterleri teorik ve uygulamalıolarak değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 2 |