Bu çalışmada, özel televizyonların haberlerini hangi ölçütlere göre seçtiği ve nasıl yapılandırdığı araştırılmıştır. Gazeteler için geliştirilmiş haber değeri modellerinin televizyon haberciliğini ne ölçüde açıklayabildiği sorgulanmış, televizyon için geçerli olan haber değerlerinin ne oranda belirleyici olduğu saptanmıştır. Haber kanalları ile genel kitleye hitap eden, yüksek izlenme oranı hedefleyen tecimsel kanalların haber seçimindeki ölçütlerin farklı olduğu da araştırma ile belir-lenmiştir. Özel televizyonların haber üretimi sürecini inceleyen araştırma, NTV, ATV ve SHOW TV kanallarından 2001 ve 2002 yıllarının 15 Mart-15 Nisan döneminde kaydedilen 2462 habereiçerik analizi uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda, özel televizyonlarda haber üretiminin geleneksel haber değerleriyle tam olarak açıklanamadığı ortaya çıkmıştır. Televizyon-larda, bu kitle iletişim aracının yapısından ve özelliklerinden kaynaklanan yeni haber değerleri bulunduğu görülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 2 |