Bilginin işlenmesi duyu organları, kısa süreli hafıza ve uzun süreli hafızaya kaydedilmesi olarak
üç aşamada gerçekleşir. Göz, kulak gibi duyu organları algılama kapasitemiz, kısa süreli hafıza
düşünme kapasitemiz ve uzun süreli hafıza da kaydetme kapasitemizdir. Bu üç aşama arasında
bilgi akışı çok hızlıdır. Bilgiyi bu aşamalardan geçirerek öğrendiğimizin farkında olmayız. Özel-likle tümüyle yeni bir bilgi ile karşılaştığımız zaman bilgi akışı oldukça yavaştır (Yıldırım ve
Doğanay 2000:17). Uzaktan eğitim araçlarından biri olan televizyon, görsel ve işitsel özellikle-riyle yaygın bir eğitim aracı haline gelmiştir. Uzaktan eğitimde hali hazırda uygulaması süren
televizyon ders programlarında yaygın olarak geleneksel düz anlatım yöntemi kullanılmaktadır. Televizyon stüdyolarında ya da dış mekanlarda çekimleri gerçekleştirilen bu ders programlarında sahne ve dekor düzenlemesi yapılarak, dersin içeriğine uygun araç-gereçlerden mümkün olduğun-ca yararlanılmaktadır. Ancak bilginin işlenmesi sürecinde dersin içeriğine uygun olan sahne, dekor ve araç-gereç kullanımı da yetersiz kalabilmektedir. Bu çalışmada, günümüz teknolojisi ile gerçekleştirilen televizyon ders programlarına alternatif olabilecek yapay sahne, dekor ve araç-gereç uygulamalarının uzaktan eğitimde öğrenmeyi daha etkin hale getirebilecek, bileşim işlemi (compositing) olarak tanımlayabileceğimiz bilgisayar uygulamalarına yer verilmiştir. Televizyon
ders programları için stüdyo ya da dış mekanlarda çekilmiş görüntülerdeki dersi sunan gerçek kişi(ler) ile birlikte, bilgisayarda üretilmiş yapay obje(ler)in bir araya getirilerek farklı uygula-maların yapımcı (üretici) ve izleyiciye (öğrenciye) de getirebileceği avantajlar üzerinde durulma-ya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 2 |