Bu çalışma 1999 genel seçimlerinde medyada Fazilet Partisi'nin farklı temsil stratejilerini ele
almaktadır. Geçmiş bir seçim hakkında olması ilk bakışta çalışmanın analitik önemini yitirdiği
izlenimi verebilir. Ancak çalışmanın odağı seçimler değil, televizyon kanallarının Fazilet Partisi'ni temsil ederken geliştirdikleri söylemsel stratejilerdir. Günümüzde herhangi bir İslamcı Parti'nin temsil edilişindeki sürekliliklerin ve kırılmaların izini sürebilmek bakımından, bu dönemin analizinin önemi vardır. Karşılaştırmalı bir çözümleme yapmak amacıyla ideolojik olarak farklı
iki televizyon kanalı, Kanal D ve Kanal 7 seçilmiştir. Mikro düzeyde bir dil çözümlemesi için üç farklı haber konusu belirlenmiştir. Dilsel tercihlerin ve haberin tematik örgütlenmesinin analizleri göstermiştir ki Kanal D ve Kanal 7'nin İslamcılığı temsil ederken ideolojik farklılıkları söz konu-
sudur. Laik politik bir sistemin yanında veya onun karşısında olmak, bu kanalların haber metinlerindeki temel ayırıma özelliğini vermektedir. Metin çözümlemesi, haber diline dair yeğlemelerinsadece profesyonel gazetecilik kodlarıyla ilgili bir mesele değil, özellikle seçim dönemlerinde ideoloji ve iktidar ilişkileriyle ilgili bir mesele olduğunu ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 3 |