Bu çalışmada incelenen, Varoluşçu Felsefenin, ölüm, hayat ve varlık kavramlarını sorgulayan ve entelektüel bir kitleye hitabeden Yedinci Mühür ve Türkiye'deki İslami kesimi hedefleyen Garip Bir Koleksiyoncu filmlerindeki paralel konuların işleniş şeklidir. Garip Bir Koleksiyoncu filmi Yedinci Mühür filmiyle benzer ifade ve sembolizm kullanarak ve paralel fenomenleri inceleyerek 'Batılı, okumuş ve elit' diyebileceğimiz bir kitleyle Türk ve İslamcı bir kitlenin kolektif psikolojisi arasında paralellik kurmaktadır. Garip Bir Koleksiyoncu filmi aslında Batılı olması gereken bir kitlenin korkularını, kabuslarını, beklenti ve karmaşalarını ve sorgulamalarını işlemektedir. Varoluşçu çizgideki bir filmin İslami kesime yönelik yapılması ve bu kesimin modernite sonrası bir toplumda karşılaşılabilecek kişisel bunalımlarını anlatması şaşırtıcıdır. Film, hemen ardından gelen ve benzeri Varoluşçu sorunlar üzerine eğilen bir dizi İslami filmin ilk örneğidir. Yapıt dolayısıyla, araştırmanın sonuç bölümünde de tartışıldığı gibi, İslami kesim içerisinde birey ve bireye bakış noktasında farklı ve yeni oluşumlara işaret etmektedir.
Sinema; İslam; Varoluşçuluk; Yedinci Mühür; Garip Bir Koleksiyoncu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 4 |