İletişim, insan yaşamının temel gereksinimlerinden birisi olarak çalışma ve sosyal yaşamda ilişkilerin kurulmasında en önemli etkenlerin başında yer almaktadır. Konaklama işletmeleri de gerek çalışanları gerekse misafirleriyle etkileşim içinde bulunan toplulukların bir arada yaşadığı yerlerden birisidir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, işgörenlerin duygusal zeka yeteneklerinin örgütsel iletişime etkisinin ortaya konulmasıdır. Öncelikle Demir'in (2002) çalışması ve Bar-On'un duygusal zeka envanteri (EQ-I) modelinden anket soruları oluşturulmuş ardından verilere faktör analizi ve regresyon analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda işgörenlerin duygusal zeka yeteneklerinin örgütsel iletişime etkileri olduğu görülmüştür.
Örgütsel iletişim; duygusal zeka; işgören; konaklama işletmeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 1 |