Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim yöntemiyle eğitime 1982-1983 eğitim öğretim yılında başlamıştır. Günümüzde ulaştığı boyut ve uzaktan eğitim süreçleriyle Anadolu Üniversitesi, Dünyada mega üniversiteler arasında sayılarak tüm Dünyada uygulamalarından söz edilen bir uzaktan eğitim kurumu olmuş, Türk yükseköğretiminde kayıtlı öğrencilerin yaklaşık % 43'üne sahip hale gelmiştir. Dünyada en hızlı gelişen sektörler arasında sayılan uzaktan eğitimin Anadolu Üniversitesi çatısı altında ulaştığı boyut bu çalışmada iletişim etkinlikleri yönünden değerlendirilmektedir. Üniversiteye kayıtlı öğrenci sayısı, öğrencilerin çok farklı kaynaklardan (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi, kurumlarla yapılan anlaşmalar, dikey geçiş gibi) kabul edilmesi, sayısı sürekli artan ve çeşitlenen programlar, geleneksel fakültelerdekinden farklı ve çok sayıda sahip olunan birimler ve bürolar dikkate alındığında Üniversitenin iletişim etkinlikleri, hem bir yönetim süreci olarak, hem de toplum gözünde sistemin değerlendirilmesi açılarından önem kazanmaktadır. Bu açıdan bu çalışmada, öncelikle uzaktan eğitim ve Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim sistemi üzerinde kısaca durulmuş, kurumsal iletişim faaliyetlerinin uzaktan eğitimde nasıl planlanabileceği tartışılmış ve Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim sisteminin mevcut iletişim etkinlikleri değerlendirilerek mevcut yapıdaki sorun ve eksikliklere göre oluşturulabilecek kurumsal iletişim yapısı için bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 1 |