BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 8 Sayı: 2, 5 - 31, 21.03.2014

Öz

Innovations in Higher Educational Systems around the World affect the structure of university level education in Turkey. Many distinct applications of communication education are available around the World, as it has a background of 60 years in Turkey’s higher education system. Within this context, this paper argues posture of the education given in communication schools through the contemporary trends in higher education. The research investigates the educational structure of 48 communication schools of different universities subjected to the Turkish Higher Educational System. The study pointed out that communication education in Turkey fall behind the contemporary trends in higher education

Kaynakça

  • Aktan C C (2007) Yüksek Öğretimde Değişim: Global Trendler ve Yeni Paradig- malar, C C Aktan (ed), Değişim Çağında Yüksek Öğretim, Yaşar Üniversitesi Yayını, İzmir.
  • Altbach P G Reisberg L and Rumbley L E (2009) Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution, Report, UNESCO 2009 World Conference on Higher Education, Paris-France.
  • Birol V (2004) Öğrenci Merkezli Eğitim ve Çoklu Zeka, Hayat yay, İstanbul.
  • Callahan E (2006) Cultural Similarities and Differences in the Design of Univer- sity Web sites, Journal of Computer-Mediated Communication 11, 239–273.
  • Chirst W (2006) Assessing Media Education: A Resource Handbook for Educa- tors and Administrators, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey.
  • Dağtaş E ve Kaymas S (1998) Türkiye’de İletişim Eğitimi Üzerine Öneriler, Kül- tür ve İletişim, 1 (1/2), 94-110
  • Delwich A, Gersch B and Rautiola S W (2006) Production and Graphics, W Christ (ed), Assessing Media Education: A Resource Handbook for Educators and Ad- ministrators, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey, 127-139.
  • Doğanay Ü ve Keskin F (2008) İletişim Çalışmalarında Kişilerarası İletişimin Yeri: Türkiye'deki Kişilerarası İletişim Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme, Kültür ve

ULUSLARARASI YÜKSEKÖĞRENİM TRENDLERİ BAĞLAMINDA İLETİŞİM EĞİTİMİNİ YENİDEN DÜŞÜNMEK

Yıl 2014, Cilt: 8 Sayı: 2, 5 - 31, 21.03.2014

Öz

Yükseköğrenimde dünyada yaşanan dinamizm, ülkemizdeki üniversite eğitim süreçlerini de etkilemektedir. Türkiye'de 60 yılı aşkın bir geçmişe sahip olan iletişim eğitiminin dünyada ve ülkemizde farklı biçimlerde uygulamaları gözlemlenmektedir. Çalışmanın temel sorunsalı iletişim fakültelerindeki eğitim yapısının günümüz yükseköğrenim eğilimleri çerçevesinde değerlendirilmesidir. Çalışmada, yükseköğrenim sistemine kayıtlı 48 üniversitenin iletişim fakültelerinin eğitim yapıları incelenmiştir. İletişim eğitiminin genel yapısının yükseköğrenim trendleri bağlamında incelendiği çalışmada, iletişim eğitiminin yükseköğrenimin güncel eğilimlerinin oldukça uzağında olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aktan C C (2007) Yüksek Öğretimde Değişim: Global Trendler ve Yeni Paradig- malar, C C Aktan (ed), Değişim Çağında Yüksek Öğretim, Yaşar Üniversitesi Yayını, İzmir.
  • Altbach P G Reisberg L and Rumbley L E (2009) Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution, Report, UNESCO 2009 World Conference on Higher Education, Paris-France.
  • Birol V (2004) Öğrenci Merkezli Eğitim ve Çoklu Zeka, Hayat yay, İstanbul.
  • Callahan E (2006) Cultural Similarities and Differences in the Design of Univer- sity Web sites, Journal of Computer-Mediated Communication 11, 239–273.
  • Chirst W (2006) Assessing Media Education: A Resource Handbook for Educa- tors and Administrators, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey.
  • Dağtaş E ve Kaymas S (1998) Türkiye’de İletişim Eğitimi Üzerine Öneriler, Kül- tür ve İletişim, 1 (1/2), 94-110
  • Delwich A, Gersch B and Rautiola S W (2006) Production and Graphics, W Christ (ed), Assessing Media Education: A Resource Handbook for Educators and Ad- ministrators, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey, 127-139.
  • Doğanay Ü ve Keskin F (2008) İletişim Çalışmalarında Kişilerarası İletişimin Yeri: Türkiye'deki Kişilerarası İletişim Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme, Kültür ve
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Nüket Ergeç

Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2014
Gönderilme Tarihi 21 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ergeç, N. (2014). ULUSLARARASI YÜKSEKÖĞRENİM TRENDLERİ BAĞLAMINDA İLETİŞİM EĞİTİMİNİ YENİDEN DÜŞÜNMEK. Selçuk İletişim, 8(2), 5-31. https://doi.org/10.18094/si.64144