Televizyon yayıncılığı 2000'li yıllara gelindiğinde, gerek teknolojik altyapısı gerekse organizasyon yapısı ve yayınladığı içerikle, 1980'ler ve 1990'lardaki tek hakim kitle iletişim aracı olduğu dönemden gözlemlenebilen büyük farklılıklar sergilemektedir. Bu farklılığı görebileceğimiz yerlerden biri de yayın içerikleridir. Özellikle televizyon program türlerindeki, dolayısıyla televizyon programlarındaki dönüşümü incelemek ve televizyonun yeni medyayla olan ilişkisini ortaya koymak daha anlamlı hale gelmiştir. Bu çalışmada televizyon program türlerindeki dönüşüm 2010 ve 2011 yılında TRT ekranlarında yayınlanan Sınıf 2010 adlı programın türsel analiziyle ortaya konmaya çalışılmıştır. Analizde 'Sınıf 2010' programında hangi türlerin geleneklerinin bulunduğu, melez bir tür olan eğit-lence türüyle olan ortak paydaları ve yeni medyanın program türüne etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Çalışmada araştırma modeli olarak nitel durum çalışması seçilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 8 Sayı: 3 |