Yönetişim, özellikle anonim şirketlerin yönetiminde ve faaliyetlerin yürütülmesinde tüm paydaşlar ile şeffaf, hesap verebilir, sorumlu ve adil bir ortamın yaratılmasını ifade etmektedir. Bu ortamın yaratılmasındaki asıl amaç paydaş haklarının korunması, talep ve beklentilerinin karşılanması ile sürdürülebilirliğin sağlanmasıdır. Bu çalışma, halkla ilişkiler uygulayıcılarının yönetişim olgusuna ilişkin görüşlerini ve uygulamalarını ortaya çıkartmayı amaçlamaktadır. Bunun için Fortune 500 şirket sıralama listesinde yer alan ulus ötesi şirketlerin halkla ilişkiler uygulayıcılarıyla görüşmeler yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre halkla ilişkiler uygulayıcıları yönetişimi halkla ilişkilerin önemli bir işlevi olarak görmekte ve yönetişim olgusunun kurumsal iletişimin temelini oluşturduğunu vurgulamaktadır.
Kurumsal yönetişim; kurumsal yönetişim ilkeleri; halkla ilişkiler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ağustos 2015 |
Gönderilme Tarihi | 11 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 1 |