Survey was conducted to collect information on university students’ media consumption and habits. The result shows that the ones who use digital and broadcast media for collecting news and information have more experience of using the Internet. There is a significant difference between males and females both for media use and content consumption. Females more than males both tended to consume more more media and news content of media. The age difference between the participants was another important factor played role in whether or not Internet users got information and news about entertainment. The results were discussed and interpreted within the framework of digital divide, knowledge gap, and the theory of uses and gratifications.
Internet digitalization news knowledge gap digital divide uses & gratifications
Üniversite öğrencilerinin medya kullanım alışkanlıkları üzerine anket araştırması yapılmıştır. Araştırma sonucunda, bilgi ve haber edinmek için internet ve televizyonu sık kullananların internet kullanımında daha fazla deneyime sahip oldukları bulunmuştur. Medya kullanımında ve içeriğinin tüketiminde, kız ve erkek öğrenciler arasında fark olduğu ortaya çıkmıştır. Kızların erkeklere oranla, hem medyadan gündelik haber edinmede çeşitli medyaları daha fazla kullandıkları ve hem de medyanın sunduğu çeşitli haber kategorilerini daha fazla tükettikleri görülmüştür. Katılımcılar arasındaki yaş farkı, onların internetten edindikleri haber ve enformasyonun eğlence alanında olup olmayacağını etkileyen diğer önemli bir faktör olduğu görülmüştür. Sonuçlar, dijital uçurum, bilgi açığı ve kullanımlar ve doyumlar teorisi çerçevesinde tartışılmış ve yorumlanmıştır.
İnternet dijitalleşme haber bilgi açığı dijital uçurum kullanımlar & doyumlar
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 2 |