Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Classroom Management Skills and Organizational Identification

Yıl 2023, , 57 - 78, 30.05.2023
https://doi.org/10.53047/josse.1288157

Öz

The aim of this research is to determine the relationship between classroom management skills and organizational identification levels of classroom teachers working in primary schools. The study was designed according to the relational survey model, one of the quantitative research methods. The study group of the research consists of 120 teachers selected by using random sampling method among the primary school teachers working in the official primary schools in Gaziantep province Nizip district. In the research, data were collected through the "Classroom Management Scale" and the "Organizational Identification Scale". Classroom management skills and organizational identification levels of classroom teachers were determined according to the variables of gender, marital status, age, professional seniority and educational status according to the perceptions of the participants, and the relationship between the variables was tried to be revealed. Classroom management skills of classroom teachers were found at the level of "often", while their organizational identification perceptions were at the level of "agree". The findings were discussed on the basis of the relevant literature and recommendations were made.

Kaynakça

  • Adıgüzel, İ., & İpek, C. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ve tükenmişlik düzeyleri. International Journal of Eurasia Social Sciences, 7(23), 247-273.
  • Akın, U., & Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(51),353-370.
  • Aküzüm, C., & Özdemir Gültekin, S. (2017). Sınıf öğretmenlerinin iletişim becerileri ile sinif yönetimi becerileri arasindaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), 88-107.
  • Aydın, A. (2017). Sınıf yönetimi. Pegem Yayınları.
  • Başar, H., (2005). Sınıf yönetimi. Anı Yayıncılık.
  • Çakınberk, A., Derin, N., & Demirel, E. T. (2011). Örgütsel özdeşleşmenin örgütsel bağlılıkla biçimlenmesi: Malatya ve Tunceli özel eğitim kurumları örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(1), 89-121.
  • Çubukçu, Z., & Girmen, P. (2008). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin görüşleri. Bilig (44), 123-142.
  • Erçetin, Ş. Ş. (2000). Lider sarmalında vizyon. (2. Baskı). Nobel yayın Dağıtım.
  • İlgar, L. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerine bir araştırma. (Publication No. 219751) [Master’s thesis, İstanbul Universtiy]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kalemci Tüzün İ. (2006). Örgütsel güven, örgütsel kimlik ve örgütsel özdeşleşme ilişkisi; Uygulamalı bir çalışma. (Publication No. 186835) Doctoral thesis, Gazi University]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kanten, P. (2012). İşgörenlerde işe adanmanın ve proaktif davranışların oluşumunda örgütsel güven ile örgütsel özdeşleşmenin rolü. (Publication No. 321843) [Doctoral thesis, Süleyman Demirel Universtiy]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=LVnsQK25DUKe3LBz4VFFIA&no=0yJcS_1mvodbB3gqMXM3ug
  • Karabey, C. N. (2005). Örgütsel özdeşleşme, örgütsel imaj ve örgütsel vatandaşlık davranışı ilişkisi: bir uygulama. (Publication No.163107) [Master’s thesis, Atatürk Universtiy]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Karabey, C. N. ve İşcan, Ö. F. (2007). Örgütsel özdeşleşme, örgütsel imaj ve örgütsel vatandaşlık davranışı ilişkisi: bir uygulama. Akdeniz Üniversitesi İdari ve İktisadi Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 231-241.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler teknikler (İkinci yazım, 32. Basım). Nobel Yayıncılık.
  • Kerse, G., & Karabey, C. N. (2017). Algılanan örgütsel desteğin örgütsel özdeşleşmeye etkisi: Örgütsel sinizmin aracı rolü. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(4), 375-398.
  • Korkut, K., & Babaoğlan, E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 146-156.
  • Meriç, E. (2019). Sınıf yönetimi. E. Arslan (Ed.), Erken çocuklukta davranış yönetimi içinde (s. 171-187). Eğiten Kitap.
  • Meriç, E. (2023). Patience as a predictor of teachers’ classroom management skills. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 10(2), 959-982.
  • Öztürk Çiftci, D., Meriç, E., & Meriç, A. (2018). Presenteeism (işte var olamama) ve örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 5(24), 303-320. http://dx.doi.org/10.16990/SOBIDER.4227
  • Polat, M., & Meyda, C. (2011). Örgüt kültürü bağlaminda güç eğilimi ve örgütsel bağlilik ilişkisinde örgütsel özdeşleşmenin aracilik rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(1), 153-170.
  • Sezgin Nartgün, Ş., & Kalay, M. (2014). Öğretmenlerin örgütsel destek, örgütsel özdeşleşme ile örgütsel sinizm düzeylerine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 9(2), 1361-1376. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6414
  • Sönmez, V. (2005). Eğitim felsefesi. Anı Yayıncılık.
  • Sucuoğlu, B., Ünsal, P., & Özokçu, O. (2004). Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin önleyici sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(2), 51-64. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000079
  • Terzi, A. R. (2002). Sınıf yönetimi açısından etkili öğretmen davranışları. Milli Eğitim Dergisi, 155(156), 162-169.
  • Tokgöz, E., & Seymen, O. A. (2013). Örgütsel güven, örgütsel özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişki: Bir devlet hastanesinde araştırma. Öneri Dergisi, 10(39), 61-76. http://dx.doi.org/10.14783/od.v10i39.1012000308
  • Tortop, N. (1999). Personel yönetimi. (6. Baskı). Yargı Yayınları.
  • Turunç, Ö., & Çelik, M. (2010). Çalışanların algıladıkları örgütsel destek ve iş stresinin örgütsel özdeşleşme ve iş performansına etkisi. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 17(2), 183-206.
  • Webber, S. (2011). Dual organizational identification impacting client satisfaction and word of mouth loyalty. Journal of Business Research, 64, 119-125. https://psycnet.apa.org/doi/10.1016/j.jbusres.2010.02.005
  • Yaşar Ekici, F., Günhan, G., & Anilan, Ş. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 2(1), 48-58. http://dx.doi.org/10.21733/ibad.2092
  • Yılmaz, N. (2008). Dersin akışını bozan istenmeyen davranışları yönetme stratejilerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-38.
  • Yüksel, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi: afyonkarahisar ili örneği. (Publication No. 349099) [Doctoral thesis, Gazi University]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp

Sınıf Sınıf Yönetimi Becerileri ile Örgütsel Özdeşleşme Arasındaki İlişki önetimi Becerileri İle Örgütsel Özdeşleşme Arasındaki İlişki

Yıl 2023, , 57 - 78, 30.05.2023
https://doi.org/10.53047/josse.1288157

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile örgütsel özdeşleşme düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep ili Nizip ilçesinde yer alan resmi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri arasından tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 120 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Sınıf Yönetimi Ölçeği” ve “Örgütsel Özdeşleşme Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ve örgütsel özdeşleşme düzeyleri katılımcıların algılarına göre cinsiyet, medeni durum, yaş, mesleki kıdem ve eğitim durumu değişkenlerine göre belirlenmiş ve değişkenler arasındaki ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri “sık sık” düzeyinde bulunurken, örgütsel özdeşleşme algıları “katılıyorum” düzeyinde bulunmuştur. Bulgular ilgili literatür temelinde tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Adıgüzel, İ., & İpek, C. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ve tükenmişlik düzeyleri. International Journal of Eurasia Social Sciences, 7(23), 247-273.
  • Akın, U., & Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(51),353-370.
  • Aküzüm, C., & Özdemir Gültekin, S. (2017). Sınıf öğretmenlerinin iletişim becerileri ile sinif yönetimi becerileri arasindaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), 88-107.
  • Aydın, A. (2017). Sınıf yönetimi. Pegem Yayınları.
  • Başar, H., (2005). Sınıf yönetimi. Anı Yayıncılık.
  • Çakınberk, A., Derin, N., & Demirel, E. T. (2011). Örgütsel özdeşleşmenin örgütsel bağlılıkla biçimlenmesi: Malatya ve Tunceli özel eğitim kurumları örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(1), 89-121.
  • Çubukçu, Z., & Girmen, P. (2008). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin görüşleri. Bilig (44), 123-142.
  • Erçetin, Ş. Ş. (2000). Lider sarmalında vizyon. (2. Baskı). Nobel yayın Dağıtım.
  • İlgar, L. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerine bir araştırma. (Publication No. 219751) [Master’s thesis, İstanbul Universtiy]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kalemci Tüzün İ. (2006). Örgütsel güven, örgütsel kimlik ve örgütsel özdeşleşme ilişkisi; Uygulamalı bir çalışma. (Publication No. 186835) Doctoral thesis, Gazi University]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kanten, P. (2012). İşgörenlerde işe adanmanın ve proaktif davranışların oluşumunda örgütsel güven ile örgütsel özdeşleşmenin rolü. (Publication No. 321843) [Doctoral thesis, Süleyman Demirel Universtiy]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=LVnsQK25DUKe3LBz4VFFIA&no=0yJcS_1mvodbB3gqMXM3ug
  • Karabey, C. N. (2005). Örgütsel özdeşleşme, örgütsel imaj ve örgütsel vatandaşlık davranışı ilişkisi: bir uygulama. (Publication No.163107) [Master’s thesis, Atatürk Universtiy]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Karabey, C. N. ve İşcan, Ö. F. (2007). Örgütsel özdeşleşme, örgütsel imaj ve örgütsel vatandaşlık davranışı ilişkisi: bir uygulama. Akdeniz Üniversitesi İdari ve İktisadi Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 231-241.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler teknikler (İkinci yazım, 32. Basım). Nobel Yayıncılık.
  • Kerse, G., & Karabey, C. N. (2017). Algılanan örgütsel desteğin örgütsel özdeşleşmeye etkisi: Örgütsel sinizmin aracı rolü. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(4), 375-398.
  • Korkut, K., & Babaoğlan, E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 146-156.
  • Meriç, E. (2019). Sınıf yönetimi. E. Arslan (Ed.), Erken çocuklukta davranış yönetimi içinde (s. 171-187). Eğiten Kitap.
  • Meriç, E. (2023). Patience as a predictor of teachers’ classroom management skills. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 10(2), 959-982.
  • Öztürk Çiftci, D., Meriç, E., & Meriç, A. (2018). Presenteeism (işte var olamama) ve örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 5(24), 303-320. http://dx.doi.org/10.16990/SOBIDER.4227
  • Polat, M., & Meyda, C. (2011). Örgüt kültürü bağlaminda güç eğilimi ve örgütsel bağlilik ilişkisinde örgütsel özdeşleşmenin aracilik rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(1), 153-170.
  • Sezgin Nartgün, Ş., & Kalay, M. (2014). Öğretmenlerin örgütsel destek, örgütsel özdeşleşme ile örgütsel sinizm düzeylerine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 9(2), 1361-1376. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6414
  • Sönmez, V. (2005). Eğitim felsefesi. Anı Yayıncılık.
  • Sucuoğlu, B., Ünsal, P., & Özokçu, O. (2004). Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin önleyici sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(2), 51-64. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000079
  • Terzi, A. R. (2002). Sınıf yönetimi açısından etkili öğretmen davranışları. Milli Eğitim Dergisi, 155(156), 162-169.
  • Tokgöz, E., & Seymen, O. A. (2013). Örgütsel güven, örgütsel özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişki: Bir devlet hastanesinde araştırma. Öneri Dergisi, 10(39), 61-76. http://dx.doi.org/10.14783/od.v10i39.1012000308
  • Tortop, N. (1999). Personel yönetimi. (6. Baskı). Yargı Yayınları.
  • Turunç, Ö., & Çelik, M. (2010). Çalışanların algıladıkları örgütsel destek ve iş stresinin örgütsel özdeşleşme ve iş performansına etkisi. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 17(2), 183-206.
  • Webber, S. (2011). Dual organizational identification impacting client satisfaction and word of mouth loyalty. Journal of Business Research, 64, 119-125. https://psycnet.apa.org/doi/10.1016/j.jbusres.2010.02.005
  • Yaşar Ekici, F., Günhan, G., & Anilan, Ş. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 2(1), 48-58. http://dx.doi.org/10.21733/ibad.2092
  • Yılmaz, N. (2008). Dersin akışını bozan istenmeyen davranışları yönetme stratejilerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-38.
  • Yüksel, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi: afyonkarahisar ili örneği. (Publication No. 349099) [Doctoral thesis, Gazi University]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ertuğrul Dağ 0000-0001-8242-2108

Taylan Akdağ 0000-0002-5695-1425

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2023
Kabul Tarihi 30 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Dağ, E., & Akdağ, T. (2023). The Relationship Between Classroom Management Skills and Organizational Identification. Journal of Social Sciences And Education, 6(1), 57-78. https://doi.org/10.53047/josse.1288157