Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, , 432 - 465, 25.10.2023
https://doi.org/10.53047/josse.1368900

Öz

Kaynakça

  • Ahonen, P., Jeronen, E., & Korkeamäki, R. L. (2018). What do the drawings tell us? Bhutanese secondary school students’ perceptions about gross national happiness and sustainable development. International Journal of Enviromental & Science Education, 13(9), 703-718. https://www.researchgate.net/publication/328744170
  • Akkiprik, G. B. (2007). Genel lise öğretmenlerine göre karakter eğitimi yoluyla öğrencilere kazandırılacak değerler: Çok boyutlu bir araştırma (Publication No. 10169573) [Master thesis, Yeditepe University]. YÖK National Thesis Center.
  • Akyol, C., & Kızıltan, Ö. (2019). Öğretmen adaylarının kültür kavramına ilişkin metaforları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 937-961. https://doi.org/10.17152/gefad.441751
  • Alan, S., İpek, M., & Çomut, E. (2021). Okul çağındaki göçmen çocukların okula ait algılarının resimlerle karşılaştırılması. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 435-456. https://doi.org/10.21733/ibad.913501
  • Aslan, E. (2016). Sosyal bilgiler eğitimi, In D. Dilek (Ed.), Geçmişten günümüze sosyal bilgiler (pp.4-48), Pegem Yayıncılık.
  • Aydemir A., & Ulu Kalın, Ö. (2018). 8. sınıf öğrencilerinin bağımsızlık, özgürlük, özgüven ve çağdaşlaşma değerlerine yönelik görüşlerinin ve algısal değişimlerinin incelenmesi. Doğu Coğrafya Dergisi 23(40), 87-100. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunidcd/issue/41436/452388
  • Aydemir, A., & Ustaoğlu Çelik, A. (2023). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik algılarını temsil eden amblem ve logo tasarımları. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 158-179. https://doi.org/10.38015/sbyy.1290089
  • Aykaç N., & Çelik, Ö. (2011). Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının eğitim programına ilişkin metaforik algılarının karşılaştırılması, Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(173), 326- 339. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/2161
  • Baloğlu, M., & Balgamış, E. (2005). İlköğretim ve ortaöğretim yöneticilerinin öz-değerlerinin betimlenmesi: Tokat ili örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(10), 19-31. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded/issue/29191/312545
  • Becker, J. C., Butz, D. A., Sibley, C. G., Barlow, F. K., Bitacola, L. M., Christ, O., Khan, S. S., Leong, C.-H., Pehrson, S., Srinivasan, N., Sulz, A., Tausch, N., Urbanska, K., & Wright, S. C. (2017). What do national flags stand for? An exploration of associations across 11 countries. Journal of Cross-Cultural Psychology, 48(3), 335-352. https://doi.org/10.1177/0022022116687851
  • Benek, İ., & Akçay, B. (2018). Hayal dünyamda STEM! Öğrencilerin STEM alanında yaptıkları çizimlerin incelenmesi. Journal of STEAM Education, 1(2), 79-107. https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam/issue/42077/506010
  • Birlik, E. (2022). Öğretmenlerin şiddet ve istenmeyen öğrenci davranışı algıları: Bir odak grup görüşmesi, Araştırma ve Deneyim Dergisi, 7(1), 28-41. https://doi.org/10.47214/adeder.1106507
  • Butz, D. A. (2009). National symbols as agents of psychological and social change. Political Psychology, 30, 779-804. https://doi.org/10.1111/j.1467-9221.2009.00725.x
  • Ceylan, A. (2016). Aile kavramına ilişkin metaforik algıların belirlenmesi (Publication No. 10169573) [Master thesis, Sakarya University]. YÖK National Thesis Center.
  • Coşkun, M. (2010). Lise ogrencilerinin “iklim” kavramiyla ilgili metaforlari (Zihinsel imgeleri). Turkish Studies, 5(3), 919-940. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.1255
  • Cronin-Jones, L. L. (2005). Using drawings to assess student perceptions of schoolyard habitats: A case study of reform-based research in the United States. Canadian Journal of Enviromental Education, 10, 225-240. https://eric.ed.gov/?id=EJ881787
  • Çapar, D. (2019). İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin ‘barış’ kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 79-91. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuned/issue/48807/621400
  • Çapraz, R., & Özkal, A. (2021). Öğretmen adaylarının bağımsızlık kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kapadokya Eğitim Dergisi, 2(2), 46-60. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kaped/issue/72977/1187048
  • Çatak, M., & Yıldız, Ç. (2018). Ortaokul öğrencilerinin millet kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish History Education Journal, 7(1), 17-42. https://doi.org/10.17497/tuhed.321811
  • Çetin, Ş. (2015). Milli değerlerin öğretimine yönelik tutum ölçeği (MDÖTÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(11), 447-460. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8631
  • Çolak, E. (2022). Contemporary art and the critique of everyday nationalism. Hacettepe University Faculty of Communication Journal of Cultural Studies, 9(2), 370-392. https://doi.org/10.17572/mj2022.2.370-392
  • Demir Atalay, T., & Fırat Durdukoca, Ş. (2018). Öğretmen adaylarının değerlere ilişkin metaforları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(4), 894-923. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/359564/
  • Demircioğlu, İ. H., & Tokdemir, M. A. (2008). Değerlerin oluşturulma sürecinde tarih eğitimi: amaç, işlev ve içerik. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(15), 69-88. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded/issue/29185/312508
  • Deveci, H. (2008). Sosyal bilgiler dersinde kültürden yararlanma: Öğretmen adaylarının kültür portfolyalarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28) 1-19. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6142/82422
  • Doğanay, A. (1993) Değerler eğitimi. In C. Öztürk (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi yapılandırmacı bir yaklaşım (pp. 256-286). Pegem Yayıncılık.
  • Duran, Y. (2018). Ortaöğretim öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin algılarının metaforla belirlenmesi (Publication No. 10169573) [Master thesis, Necmettin Erbakan University]. YÖK National Thesis Center.
  • Einarsdottir, J., Dockett, S., & Perry, B. (2009) Making meaning: Children’s perspectives expressed through drawings, Early Child Development and Care, 179(2), 217-232. http://dx.doi.org/10.1080/03004430802666999
  • Er Türküresin H., Başer, E. H., & Yapıcı, H. (2018). Ortaokul öğrencilerinin dayanışma kavramına ilişkin algıları: Metafor analizi örneği. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, UBEK-2018, 61-80. http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.425936
  • Er Türküresin, H. (2018). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(10), 30-41. https://dergipark.org.tr/tr/pub/goputeb/issue/36631/378237
  • Ersoy, A., & Öztürk, F. (2015). Bir vatandaşlık değeri olarak yurtseverlik: sosyal bilgiler öğretmen adaylarının algısı. İlköğretim Online, 14(3), 974-992. https://doi.org/10.17051/io.2015.85864
  • Evin, İ., & Kafadar O. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler programının ve ders kitaplarının ulusal ve evrensel değerler yönünden içerik çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 293-304. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26127/275213
  • Faiz, M., & Karasu Avcı, E. (2019). “Atatürkçülük” kavramına ilişkin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının metaforik algıları, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(28), 217-252. https://doi.org/10.35675/befdergi.475283
  • Fidan, N., & Erden, M. (2001). Eğitime giriş. Alkım Yayınları.
  • Gazel, A., & Yıldırım, R. (2018). Ortaokul öğrencilerinin din kavramına ilişkin algıların metaforlar aracılığıyla belirlenmesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(1), 30-57. https://doi.org/10.30831/akukeg.380720
  • Göksu, M. Z. (2020). Afganistan uyruklu ilkokul öğrencilerinin gözüyle vatanseverlik. Değerler Eğitimi Dergisi, 18(39), s.33-63. https://doi.org/10.34234/ded.598196
  • Gömleksiz, M. N., & Öner, Ü. (2016). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin metaforik algıları. Electronic Turkish Studies, 11(2), 1409-1420. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9455
  • Guéguen, N., Martin, A., & Stefan, J. (2017). Holding your flag: The effects of exposure to a regional 734 symbol on people’s behavior. European Journal of Social Psychology, 47(5), 539-552. https://doi.org/10.1002/ejsp.2239
  • Güner, N. (2013). Öğretmen adaylarının matematik hakkında oluşturdukları metaforlar, Eğitim ve Bilim, 8(4), 428-440. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsaedu/issue/19810/211892
  • Güven, B., & Güven, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde metafor oluşturma becerilerine ilişkin nicel bir inceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 503-512. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/103098/
  • Halmatov, S. (2016). Çocuk resimleri analizi ve psikolojik resim testleri: Çocuklar ve yetişkinler için (3th ed.). Pegem Akademi.
  • Huddy, L., & Khatib, N. (2007). American patriotism, national identity, and political involvement. American Journal of Political Science, 51, 63-77. http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-5907.2007.00237.x
  • İbret, Ü., & Aydınözü, D. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin “dünya” kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforlar, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 85-102. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49053/625823
  • İnel, Y., Urhan, E., & Ünal, A. İ. (2018). Ortaokul öğrencilerinin adalet kavramına ilişkin metaforik algıları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8, 379-402. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ajesi/issue/38903/454584>
  • Karaçanta, H. (2013). Üniversite öğrencilerinin milli değerlere yönelik metaforları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 107-114. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esef/issue/28787/308067
  • Kaya, M. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre sorunlarına ilişkin algıları: Metafor analizi örneği, Turkish Studies, 9(2), 917-931. https://www.acarindex.com/pdfs/141987
  • Kemmelmeier, M., & Winter, D. G. (2008). Sowing patriotism, but reaping nationalism? consequences of exposure to the american flag. Political Psychology, 29(6), 859-879. https://doi.org/10.1111/j.1467-9221.2008.00670.x
  • Kılıç, E., & Demir, S. B. (2017). Türkiye’deki afgan mülteci öğrencilerin gözünden türkiye cumhuriyeti milli değerleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 15(34), 161-191. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded/issue/37287/430596.
  • Kisovar-Ivanda, T., & Batarelo Kokić, I. (2013, September 9-13). Methodological issues of children’s drawings analysis: thematic analysis of the student’s perceptions of museum [Paper presentation]. The Europan Conference on Educational Research (ECER), İstanbul, Türkiye. https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/8/network/207
  • Lakoff, G., & Johnson, M. (2010). Metaforlar, hayat anlam ve dil. G. Y. Demir (Trans.). Paradigma Yayınları.
  • Malchiodi, C. A. (2005). Çocuk resimlerini anlamak. T. Yurtbay (Trans.). Epsilon.
  • Merriam, S. B. & Tisdell, E., J. (2016) Qualıtatıve research: A guide to design and implementation (4th ed.). Jossey-Bass
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation (3rd ed.). Jossey-Bass.
  • Ministry of National Education [MoNE]. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
  • Nacaroğlu, O., & Bozdağ, T. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik algılarının kelime ilişkilendirme testi kullanılarak incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 385-409 https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/56462/573864
  • Nazıroğlu B., & Göksu M. Z. (2018). İmam hatip ortaokulu öğrencilerinin gözüyle vatanseverlik değeri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13, 211-230. https://dergipark.org.tr/tr/pub/rteuifd/issue/37332/400031
  • Nesiba, J. (2022). Color symbolism: European national flags and social emotion. In R. Štefančík (Ed.). Jazyk a polıtıka na pomedzí lıngvıstıky a polıtológıe VII. (pp.275-299). EKONÓM. https://conferences.euba.sk/jazykapolitika/aktualny-rocnik#language-and-politics
  • Ocak, G., & Gündüz, M. (2006). Eğitim fakültesini yeni kazanan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine giriş dersini almadan önce ve aldıktan sonra öğretmenlik mesleği hakkındaki metaforlarının karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 293- 310. http://acikerisim.aku.edu.tr/xmlui/handle/11630/3615
  • Özbudun, S. (1997). Ayinden törene- siyasal iktidarın kurulma ve kurumsallaşma sürecinde törenlerin işlevleri. Anahtar Kitaplar.
  • Özcel, G., & Çelebi Öncü, E. (2021). 3 ve 4.sınıf öğrencilerinin vatanseverlik değerine ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 7(2), 250-277. https://doi.org/10.47615/issej.952461
  • Özdemir, M. (2012). Lise öğrencilerinin metaforik okul algılarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 96-109. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/778
  • Özkan, R., & Taşkın, M. (2014). İlköğretim öğrencilerinin vatan olgusuna ilişkin algılarının belirlenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 7, (XVII), 889-906. http://dx.doi.org/10.14225/Joh461
  • Özkartal, M. (2009). İlköğretim sanat etkinlikleri dersinde dede korkut destanı’nın milli değerlerin kazanılmasına etkisi (Publication No. 10169573) [Master thesis, Gazi University]. YÖK National Thesis Center.
  • Özlem, D. (1990). Weber’de bilim ve sosyoloji. Ara Yayınevi.
  • Parker, C., S. (2009). Symbolic versus blind patriotism. Political Research Quarterly, 63(1), 97-114. https://doi.org/10.1177/1065912908327228
  • Ross, W. (2006). The social studies curriculum: Purposes, problems, and possibilities (3rd ed.). State University of New York.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108283
  • Savaşkan, V., & Arslan, A. (2015). Kimlik oluşturmada milli ve manevi değerlerin türk edebiyatı program ve ders kitaplarındaki yeri. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (EÜSBED), Türkçe Öğretimi Özel Sayısı, 363-374. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erzisosbil/issue/45172/565567
  • Schatz, R. T., & Lavine, H. (2007). Waving the flag: National symbolism, social identity, and political engagement. Political Psychology, 28(3), 329-355. https://www.jstor.org/stable/20447045
  • Schatz, R. T., Staub, E., & Lavine, H. (1999). On the varieties of national attachment: Blind versus constructive patriotism. Political Psychology, 20, 15 1-174. http://dx.doi.org/10.1111/0162-895X.00140
  • Selanik Ay, T., & Kurtdede Fidan, N. (2013). Öğretmen adaylarının “kültürel miras” kavramına ilişkin metaforları, Turkish Studıes, 8(12), 1135-1152.
  • Skitka, L. J. (2005). Patriotism or nationalism? Understanding post-September 11, 2001, Flag-display behavior. Journal of Applied Social Psychology, 35(10), 1995-2011. https://doi.org/10.1111/j.1559-1816.2005.tb02206.x
  • Sönmez, D. Z. (2021). Öğrencilerin toplumsal cinsiyet algısı ve kadına yönelik şiddete ilişkin görüşlerinin belirlenmesi (Çankırı Karatekin Üniversitesi Eldivan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu örneği). Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(3), 179-189. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.903911
  • Sönmez, Ö. F. & Akıncan, N. (2013). Ortaokul öğrencilerinin “yardımseverlik” değeri ile ilgili metafor algıları. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 7, 105-120. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gbad/issue/29701/319582
  • Şener, G., & Boydak Özan, M. (2013), İlköğretim kurumlarında yer alan öğretmen ve öğrencilerin şiddet algıları, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Üniversitesi, 3(1),7-20. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/192296
  • Şeyihoğlu, A., & Gençer, G. (2011). Hayat bilgisi öğretiminde metafor tekniğinin kullanımı. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(3), 83-100. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/131034/
  • Tuncel, G., & Altuntaş, B. (2020). İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin kültürel miras algısı: Göstergebilimsel bir analiz. International Journal of Field Education, 6(1), 123-140. https://doi.org/ 10.32570/ijofe.731122
  • Türkcan, B., & Bozkurt, M. (2015). İlkokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi bağlamında kimlik, kültür ve yurttaşlık algıları. Turkish Studies, 10(11), 1501-1526. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8639
  • Ulu Kalın, Ö., & Koçoğlu, E. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bağımsızlık değerine karşı metaforik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 419-434. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1486890
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme. Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Wolf, P. J. (2007). Civics exam: Schools of choice boost civic values. Institute of Educations Seciences, 7(3), 67-72. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED498124.pdf
  • Yalçın Wells, Ş. (2015). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının öğretmen ve sanatçı algısına ilişkin metafor analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 160- 175. http://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/673-published.pdf
  • Yavuz Mumcu, H. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik algılarının resmetme yoluyla incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 371-388. htttp//doi.org/ 10.24106/kefdergi.3620
  • Yavuzer, H. (2019). Resimleriyle çocuk: Resimleriyle çocuğu tanıma (24th ed.). Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10th ed.). Seçkin Yayınevi
  • Yıldız, Ç. (2018). Ortaokul öğrencilerinin millet kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish History Education Journal, 7(1), ss. 17-42. https://doi.org/10.17497/tuhed.321811
  • Yılmaz F., Göçen, S., & Yılmaz, F. (2013). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algıları: bir metaforik çalışma, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 151-164. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17382/181569
  • Yılmaz, S. (2013). Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin öğretmen adayı görüşleri, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(14) 646-680. https://doi.org/10.14520/adyusbd.611
  • Yücel, H. A. (1993). İyi vatandaş iyi insan. Anadolu Üniversitesi Basımevi.

Middle School Eighth Grade Students’ Perceptions of the Flag

Yıl 2023, , 432 - 465, 25.10.2023
https://doi.org/10.53047/josse.1368900

Öz

The purpose of this study is to investigate middle school eigth grade students’ perceptions of the flag. This study was conducted as basic qualititative resarch. The data were collected through a metaphor form and student drawings and analyzed using content analysis technique. 240 metaphor forms and 155 student drawings were analyzed. As a result of the research, 8th grade students produced 87 valid metaphors about the flag. The most produced metaphors are listed as homeland, independence, martyrs, freedom and blood. The results showed that the perception of the flag in the minds of the students was gathered under six themes: “flag as a historical heritage”, “flag in terms of the values it represents”, “flag as a representation of the country/homeland”, “the flag in terms of the feelings it evokes”, “flag as a unifying/protective element” and “the flag in terms of reminding place, person, and elements.” It was determined that the theme of the flag as a historical heritage was the most prominent in both metaphors and student drawings, and that the students mostly viewed the flag as a national value symbolizing a long historical struggle.

Kaynakça

  • Ahonen, P., Jeronen, E., & Korkeamäki, R. L. (2018). What do the drawings tell us? Bhutanese secondary school students’ perceptions about gross national happiness and sustainable development. International Journal of Enviromental & Science Education, 13(9), 703-718. https://www.researchgate.net/publication/328744170
  • Akkiprik, G. B. (2007). Genel lise öğretmenlerine göre karakter eğitimi yoluyla öğrencilere kazandırılacak değerler: Çok boyutlu bir araştırma (Publication No. 10169573) [Master thesis, Yeditepe University]. YÖK National Thesis Center.
  • Akyol, C., & Kızıltan, Ö. (2019). Öğretmen adaylarının kültür kavramına ilişkin metaforları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 937-961. https://doi.org/10.17152/gefad.441751
  • Alan, S., İpek, M., & Çomut, E. (2021). Okul çağındaki göçmen çocukların okula ait algılarının resimlerle karşılaştırılması. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 435-456. https://doi.org/10.21733/ibad.913501
  • Aslan, E. (2016). Sosyal bilgiler eğitimi, In D. Dilek (Ed.), Geçmişten günümüze sosyal bilgiler (pp.4-48), Pegem Yayıncılık.
  • Aydemir A., & Ulu Kalın, Ö. (2018). 8. sınıf öğrencilerinin bağımsızlık, özgürlük, özgüven ve çağdaşlaşma değerlerine yönelik görüşlerinin ve algısal değişimlerinin incelenmesi. Doğu Coğrafya Dergisi 23(40), 87-100. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunidcd/issue/41436/452388
  • Aydemir, A., & Ustaoğlu Çelik, A. (2023). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik algılarını temsil eden amblem ve logo tasarımları. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 158-179. https://doi.org/10.38015/sbyy.1290089
  • Aykaç N., & Çelik, Ö. (2011). Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının eğitim programına ilişkin metaforik algılarının karşılaştırılması, Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(173), 326- 339. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/2161
  • Baloğlu, M., & Balgamış, E. (2005). İlköğretim ve ortaöğretim yöneticilerinin öz-değerlerinin betimlenmesi: Tokat ili örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(10), 19-31. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded/issue/29191/312545
  • Becker, J. C., Butz, D. A., Sibley, C. G., Barlow, F. K., Bitacola, L. M., Christ, O., Khan, S. S., Leong, C.-H., Pehrson, S., Srinivasan, N., Sulz, A., Tausch, N., Urbanska, K., & Wright, S. C. (2017). What do national flags stand for? An exploration of associations across 11 countries. Journal of Cross-Cultural Psychology, 48(3), 335-352. https://doi.org/10.1177/0022022116687851
  • Benek, İ., & Akçay, B. (2018). Hayal dünyamda STEM! Öğrencilerin STEM alanında yaptıkları çizimlerin incelenmesi. Journal of STEAM Education, 1(2), 79-107. https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam/issue/42077/506010
  • Birlik, E. (2022). Öğretmenlerin şiddet ve istenmeyen öğrenci davranışı algıları: Bir odak grup görüşmesi, Araştırma ve Deneyim Dergisi, 7(1), 28-41. https://doi.org/10.47214/adeder.1106507
  • Butz, D. A. (2009). National symbols as agents of psychological and social change. Political Psychology, 30, 779-804. https://doi.org/10.1111/j.1467-9221.2009.00725.x
  • Ceylan, A. (2016). Aile kavramına ilişkin metaforik algıların belirlenmesi (Publication No. 10169573) [Master thesis, Sakarya University]. YÖK National Thesis Center.
  • Coşkun, M. (2010). Lise ogrencilerinin “iklim” kavramiyla ilgili metaforlari (Zihinsel imgeleri). Turkish Studies, 5(3), 919-940. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.1255
  • Cronin-Jones, L. L. (2005). Using drawings to assess student perceptions of schoolyard habitats: A case study of reform-based research in the United States. Canadian Journal of Enviromental Education, 10, 225-240. https://eric.ed.gov/?id=EJ881787
  • Çapar, D. (2019). İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin ‘barış’ kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 79-91. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuned/issue/48807/621400
  • Çapraz, R., & Özkal, A. (2021). Öğretmen adaylarının bağımsızlık kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kapadokya Eğitim Dergisi, 2(2), 46-60. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kaped/issue/72977/1187048
  • Çatak, M., & Yıldız, Ç. (2018). Ortaokul öğrencilerinin millet kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish History Education Journal, 7(1), 17-42. https://doi.org/10.17497/tuhed.321811
  • Çetin, Ş. (2015). Milli değerlerin öğretimine yönelik tutum ölçeği (MDÖTÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(11), 447-460. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8631
  • Çolak, E. (2022). Contemporary art and the critique of everyday nationalism. Hacettepe University Faculty of Communication Journal of Cultural Studies, 9(2), 370-392. https://doi.org/10.17572/mj2022.2.370-392
  • Demir Atalay, T., & Fırat Durdukoca, Ş. (2018). Öğretmen adaylarının değerlere ilişkin metaforları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(4), 894-923. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/359564/
  • Demircioğlu, İ. H., & Tokdemir, M. A. (2008). Değerlerin oluşturulma sürecinde tarih eğitimi: amaç, işlev ve içerik. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(15), 69-88. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded/issue/29185/312508
  • Deveci, H. (2008). Sosyal bilgiler dersinde kültürden yararlanma: Öğretmen adaylarının kültür portfolyalarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28) 1-19. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6142/82422
  • Doğanay, A. (1993) Değerler eğitimi. In C. Öztürk (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi yapılandırmacı bir yaklaşım (pp. 256-286). Pegem Yayıncılık.
  • Duran, Y. (2018). Ortaöğretim öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin algılarının metaforla belirlenmesi (Publication No. 10169573) [Master thesis, Necmettin Erbakan University]. YÖK National Thesis Center.
  • Einarsdottir, J., Dockett, S., & Perry, B. (2009) Making meaning: Children’s perspectives expressed through drawings, Early Child Development and Care, 179(2), 217-232. http://dx.doi.org/10.1080/03004430802666999
  • Er Türküresin H., Başer, E. H., & Yapıcı, H. (2018). Ortaokul öğrencilerinin dayanışma kavramına ilişkin algıları: Metafor analizi örneği. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, UBEK-2018, 61-80. http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.425936
  • Er Türküresin, H. (2018). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(10), 30-41. https://dergipark.org.tr/tr/pub/goputeb/issue/36631/378237
  • Ersoy, A., & Öztürk, F. (2015). Bir vatandaşlık değeri olarak yurtseverlik: sosyal bilgiler öğretmen adaylarının algısı. İlköğretim Online, 14(3), 974-992. https://doi.org/10.17051/io.2015.85864
  • Evin, İ., & Kafadar O. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler programının ve ders kitaplarının ulusal ve evrensel değerler yönünden içerik çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 293-304. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26127/275213
  • Faiz, M., & Karasu Avcı, E. (2019). “Atatürkçülük” kavramına ilişkin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının metaforik algıları, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(28), 217-252. https://doi.org/10.35675/befdergi.475283
  • Fidan, N., & Erden, M. (2001). Eğitime giriş. Alkım Yayınları.
  • Gazel, A., & Yıldırım, R. (2018). Ortaokul öğrencilerinin din kavramına ilişkin algıların metaforlar aracılığıyla belirlenmesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(1), 30-57. https://doi.org/10.30831/akukeg.380720
  • Göksu, M. Z. (2020). Afganistan uyruklu ilkokul öğrencilerinin gözüyle vatanseverlik. Değerler Eğitimi Dergisi, 18(39), s.33-63. https://doi.org/10.34234/ded.598196
  • Gömleksiz, M. N., & Öner, Ü. (2016). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin metaforik algıları. Electronic Turkish Studies, 11(2), 1409-1420. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9455
  • Guéguen, N., Martin, A., & Stefan, J. (2017). Holding your flag: The effects of exposure to a regional 734 symbol on people’s behavior. European Journal of Social Psychology, 47(5), 539-552. https://doi.org/10.1002/ejsp.2239
  • Güner, N. (2013). Öğretmen adaylarının matematik hakkında oluşturdukları metaforlar, Eğitim ve Bilim, 8(4), 428-440. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsaedu/issue/19810/211892
  • Güven, B., & Güven, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde metafor oluşturma becerilerine ilişkin nicel bir inceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 503-512. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/103098/
  • Halmatov, S. (2016). Çocuk resimleri analizi ve psikolojik resim testleri: Çocuklar ve yetişkinler için (3th ed.). Pegem Akademi.
  • Huddy, L., & Khatib, N. (2007). American patriotism, national identity, and political involvement. American Journal of Political Science, 51, 63-77. http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-5907.2007.00237.x
  • İbret, Ü., & Aydınözü, D. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin “dünya” kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforlar, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 85-102. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49053/625823
  • İnel, Y., Urhan, E., & Ünal, A. İ. (2018). Ortaokul öğrencilerinin adalet kavramına ilişkin metaforik algıları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8, 379-402. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ajesi/issue/38903/454584>
  • Karaçanta, H. (2013). Üniversite öğrencilerinin milli değerlere yönelik metaforları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 107-114. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esef/issue/28787/308067
  • Kaya, M. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre sorunlarına ilişkin algıları: Metafor analizi örneği, Turkish Studies, 9(2), 917-931. https://www.acarindex.com/pdfs/141987
  • Kemmelmeier, M., & Winter, D. G. (2008). Sowing patriotism, but reaping nationalism? consequences of exposure to the american flag. Political Psychology, 29(6), 859-879. https://doi.org/10.1111/j.1467-9221.2008.00670.x
  • Kılıç, E., & Demir, S. B. (2017). Türkiye’deki afgan mülteci öğrencilerin gözünden türkiye cumhuriyeti milli değerleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 15(34), 161-191. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded/issue/37287/430596.
  • Kisovar-Ivanda, T., & Batarelo Kokić, I. (2013, September 9-13). Methodological issues of children’s drawings analysis: thematic analysis of the student’s perceptions of museum [Paper presentation]. The Europan Conference on Educational Research (ECER), İstanbul, Türkiye. https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/8/network/207
  • Lakoff, G., & Johnson, M. (2010). Metaforlar, hayat anlam ve dil. G. Y. Demir (Trans.). Paradigma Yayınları.
  • Malchiodi, C. A. (2005). Çocuk resimlerini anlamak. T. Yurtbay (Trans.). Epsilon.
  • Merriam, S. B. & Tisdell, E., J. (2016) Qualıtatıve research: A guide to design and implementation (4th ed.). Jossey-Bass
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation (3rd ed.). Jossey-Bass.
  • Ministry of National Education [MoNE]. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
  • Nacaroğlu, O., & Bozdağ, T. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik algılarının kelime ilişkilendirme testi kullanılarak incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 385-409 https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/56462/573864
  • Nazıroğlu B., & Göksu M. Z. (2018). İmam hatip ortaokulu öğrencilerinin gözüyle vatanseverlik değeri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13, 211-230. https://dergipark.org.tr/tr/pub/rteuifd/issue/37332/400031
  • Nesiba, J. (2022). Color symbolism: European national flags and social emotion. In R. Štefančík (Ed.). Jazyk a polıtıka na pomedzí lıngvıstıky a polıtológıe VII. (pp.275-299). EKONÓM. https://conferences.euba.sk/jazykapolitika/aktualny-rocnik#language-and-politics
  • Ocak, G., & Gündüz, M. (2006). Eğitim fakültesini yeni kazanan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine giriş dersini almadan önce ve aldıktan sonra öğretmenlik mesleği hakkındaki metaforlarının karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 293- 310. http://acikerisim.aku.edu.tr/xmlui/handle/11630/3615
  • Özbudun, S. (1997). Ayinden törene- siyasal iktidarın kurulma ve kurumsallaşma sürecinde törenlerin işlevleri. Anahtar Kitaplar.
  • Özcel, G., & Çelebi Öncü, E. (2021). 3 ve 4.sınıf öğrencilerinin vatanseverlik değerine ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 7(2), 250-277. https://doi.org/10.47615/issej.952461
  • Özdemir, M. (2012). Lise öğrencilerinin metaforik okul algılarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 96-109. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/778
  • Özkan, R., & Taşkın, M. (2014). İlköğretim öğrencilerinin vatan olgusuna ilişkin algılarının belirlenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 7, (XVII), 889-906. http://dx.doi.org/10.14225/Joh461
  • Özkartal, M. (2009). İlköğretim sanat etkinlikleri dersinde dede korkut destanı’nın milli değerlerin kazanılmasına etkisi (Publication No. 10169573) [Master thesis, Gazi University]. YÖK National Thesis Center.
  • Özlem, D. (1990). Weber’de bilim ve sosyoloji. Ara Yayınevi.
  • Parker, C., S. (2009). Symbolic versus blind patriotism. Political Research Quarterly, 63(1), 97-114. https://doi.org/10.1177/1065912908327228
  • Ross, W. (2006). The social studies curriculum: Purposes, problems, and possibilities (3rd ed.). State University of New York.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108283
  • Savaşkan, V., & Arslan, A. (2015). Kimlik oluşturmada milli ve manevi değerlerin türk edebiyatı program ve ders kitaplarındaki yeri. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (EÜSBED), Türkçe Öğretimi Özel Sayısı, 363-374. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erzisosbil/issue/45172/565567
  • Schatz, R. T., & Lavine, H. (2007). Waving the flag: National symbolism, social identity, and political engagement. Political Psychology, 28(3), 329-355. https://www.jstor.org/stable/20447045
  • Schatz, R. T., Staub, E., & Lavine, H. (1999). On the varieties of national attachment: Blind versus constructive patriotism. Political Psychology, 20, 15 1-174. http://dx.doi.org/10.1111/0162-895X.00140
  • Selanik Ay, T., & Kurtdede Fidan, N. (2013). Öğretmen adaylarının “kültürel miras” kavramına ilişkin metaforları, Turkish Studıes, 8(12), 1135-1152.
  • Skitka, L. J. (2005). Patriotism or nationalism? Understanding post-September 11, 2001, Flag-display behavior. Journal of Applied Social Psychology, 35(10), 1995-2011. https://doi.org/10.1111/j.1559-1816.2005.tb02206.x
  • Sönmez, D. Z. (2021). Öğrencilerin toplumsal cinsiyet algısı ve kadına yönelik şiddete ilişkin görüşlerinin belirlenmesi (Çankırı Karatekin Üniversitesi Eldivan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu örneği). Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(3), 179-189. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.903911
  • Sönmez, Ö. F. & Akıncan, N. (2013). Ortaokul öğrencilerinin “yardımseverlik” değeri ile ilgili metafor algıları. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 7, 105-120. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gbad/issue/29701/319582
  • Şener, G., & Boydak Özan, M. (2013), İlköğretim kurumlarında yer alan öğretmen ve öğrencilerin şiddet algıları, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Üniversitesi, 3(1),7-20. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/192296
  • Şeyihoğlu, A., & Gençer, G. (2011). Hayat bilgisi öğretiminde metafor tekniğinin kullanımı. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(3), 83-100. https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/131034/
  • Tuncel, G., & Altuntaş, B. (2020). İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin kültürel miras algısı: Göstergebilimsel bir analiz. International Journal of Field Education, 6(1), 123-140. https://doi.org/ 10.32570/ijofe.731122
  • Türkcan, B., & Bozkurt, M. (2015). İlkokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi bağlamında kimlik, kültür ve yurttaşlık algıları. Turkish Studies, 10(11), 1501-1526. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8639
  • Ulu Kalın, Ö., & Koçoğlu, E. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bağımsızlık değerine karşı metaforik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 419-434. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1486890
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme. Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Wolf, P. J. (2007). Civics exam: Schools of choice boost civic values. Institute of Educations Seciences, 7(3), 67-72. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED498124.pdf
  • Yalçın Wells, Ş. (2015). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının öğretmen ve sanatçı algısına ilişkin metafor analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 160- 175. http://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/673-published.pdf
  • Yavuz Mumcu, H. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik algılarının resmetme yoluyla incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 371-388. htttp//doi.org/ 10.24106/kefdergi.3620
  • Yavuzer, H. (2019). Resimleriyle çocuk: Resimleriyle çocuğu tanıma (24th ed.). Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10th ed.). Seçkin Yayınevi
  • Yıldız, Ç. (2018). Ortaokul öğrencilerinin millet kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish History Education Journal, 7(1), ss. 17-42. https://doi.org/10.17497/tuhed.321811
  • Yılmaz F., Göçen, S., & Yılmaz, F. (2013). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algıları: bir metaforik çalışma, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 151-164. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17382/181569
  • Yılmaz, S. (2013). Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin öğretmen adayı görüşleri, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(14) 646-680. https://doi.org/10.14520/adyusbd.611
  • Yücel, H. A. (1993). İyi vatandaş iyi insan. Anadolu Üniversitesi Basımevi.
Toplam 88 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi
Bölüm Research Article
Yazarlar

Döndü Özdemir 0000-0002-0784-2206

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2023
Kabul Tarihi 23 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Özdemir, D. (2023). Middle School Eighth Grade Students’ Perceptions of the Flag. Journal of Social Sciences And Education, 6(2), 432-465. https://doi.org/10.53047/josse.1368900