Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, , 170 - 181, 29.05.2024
https://doi.org/10.53047/josse.1474404

Öz

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Aral, N., & Doğan Keskin, A. (2017). Ebeveyn bakış açısıyla 0-6 yaş döneminde teknolojik alet kullanımının incelenmesi. The Turkish Journal on Addictions, 5(2), 317-348. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0054
  • Arıcı, A. F. (2016). Erken çocukluk dil gelişiminde ailenin rolü. Türkiye Eğitim Dergisi, (1), 66-78. https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkegitimdergisi/issue/27078/286665
  • Aydın, M. Z. (2021). Müslüman ailede çocuk ve çocuk eğitiminde sorumluluklar. Çocuk ve Medeniyet, 6(12), 47-78. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cm/issue/67605/1051423
  • Bağcı Ayrancı, B. (2021). Çocuk edebiyatında okuma kültürü ve medya. B., Bulut, F. & Şimşek, Ş. (Ed.), Çocuk ve Okuma Kültürü (89-101). Akademisyen Kitabevi.
  • Baki, Y., & Gökçe, B. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma kültürü düzeylerinin incelenmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 353-375. https://doi.org/10.31464/jlere.676829
  • Bulut, S. (2018). Okulöncesi eğitim ortamlarında çocuk kitaplarıyla gerçekleştirilen uygulamaların okuma kültürü bağlamında incelenmesi [Doktora tezi, Ankara Üniversitesi]. https://okuyayplatformu.com/onerilerimiz/okul-oncesi-egitim-ortamlarinda-cocuk-kitaplariyla-gerceklestirilen-uygulamalarin-okuma-kulturu-edindirme-baglaminda-incelenmesi/
  • Çıldır, B., & Ergün, İ.H. (2021). Okuma kültürü edinememiş bireylere ilişkin bir anlatı araştırması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 603-621. https://doi.org/10.16916/aded.859734
  • Dimitrova, M. (2021). Reading habits in the digital age: Marketing strategies to promote reading among children and young adults [Doctoral dissertation, Universidade Fernando Pessoa (Portugal)].
  • Foy, J. G., & Mann, V. (2003). Home literacy environment and phonological awareness in preschool children: Differential effects for rhyme and phoneme awareness. Applied Psycholinguistics, 24(1), 59-88. https://psycnet.apa.org/doi/10.1017/S0142716403000043
  • Hayber, B. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin kurumlarında yaşadıkları sorunlar. Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 16-25. https://dergipark.org.tr/tr/pub/dujoss/issue/69271/1071114 International Telecommunication Union (2018). Measuring the information society report 2018. Geneva: International Telecommunication Union, 1. https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/publications/misr2018.aspx
  • İnce Samur, A. Ö. (2018). Okuma kültürü edinme sürecinde hangi kitaplardan nasıl yararlanılmalıdır? Pesa Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(4), 343-363. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pesausad/issue/41746/453900
  • Karaboğa, M. T. (2018). Medya çağında çocuk ve çocuk kültürü: Şiddet ve tüketim kültürünün yansımaları. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-17. https://dergipark.org.tr/tr/pub/chedar/issue/42042/478139
  • Karaosmanoğlu, P. (2019). Wattpad kitapları üzerine bir içerik çözümlemesi (Tez No. 547137) [Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kasımoğlu, M. (2014). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 355866) [Yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Ketenoğlu Kayabaşı, Z.E., & Özerbaş, M. A. (2018). Sosyal ağ paylaşım sitelerinin öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlığına etkisi, Kastamonu Education Journal, 26(3), 945-952. https://doi.org/10.24106/kefdergi.413390
  • Korth, B. B., & Marshall, E. E. (2009). Preparing early childhood teachers to involve parents: Involving parents in early literacy instruction and intervention in the classroom. Presentation at the fall meeting of the National Association of Early Childhood Teacher Educators, Washington DC.
  • Mustola, M., Koivula, M., Turja, L., & Laakso, M. L. (2018). Reconsidering passivity and activity in children’s digital play. New Media & Society, 20(1), 237-254. http://dx.doi.org/10.1177/1461444816661550
  • Nawaila, M. B., Kanbul, S., & Ozdamli, F. (2018). A review on the rights of children in the digital age. Children and Youth Services Review, 94, 390-409. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2018.09.028
  • Öksüz, Ö. (2022). Dijital çağda kitap okuma kültürünün görselleşmesi ve kitap kapaği tasariminin kitap satin alma davranışina etkisi [Doctoral dissertation, Marmara Universitesi (Turkey)].
  • Özkan, E. (2021). Okuma kültürü edinmenin dil becerileri ile ilişkisi. Öztürk, B., Bulut, F. & Şimşek, Ş. (Ed.), Çocuk ve Okuma Kültürü (11-20). Akademisyen Kitabevi.
  • Öztürk, B. (2020). Okuma kültürü oluşturmada çocukların edebiyat çevresini genişletmeye yönelik uygulamalar: İngiltere örneği. Kastamonu Education Journal, 28(5), 2112-2124. https://doi.org/10.24106/kefdergi.787822
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç., & Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Sever, S. (2013). Çocuk ve edebiyat. Tudem.
  • Sever, S. (2015). Çocuk edebiyatı ve okuma kültürü II. Tudem.
  • Sever, S., Karagül S. & Doğan Güldenoğlu, B. N. (2017). Öğretmenlerin okuma kültürü düzeyleri ile kitle iletişim araçlarını kullanma alışkanlıklarının incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(27),47-69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuhayefd/issue/30378/328127
  • Star, S. L., & Bowker, G. C. (2006). How to infrastructure. Handbook of new media: Social shaping and social consequences of ICTs, 230-245. https://www.researchgate.net/publication/277058217_The_Handbook_of_New_Media_Social_Shaping_and_Social_Consequences_of_ICTs
  • Taşdelen, V. (2022). Dijital çağda çocuk ve felsefe. Eğitimde Yeni Sorunlar ve Cevaplar. Ed. Halil İbrahim Özok. Palme Yayınevi, 17-24.
  • Ülper, H. (2011). Öğrencilerin okumaya isteklendirici etmenlerle karşılaşma durumu: öğretmen, aile, arkadaş ve kitap boyutları üzerinden bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 221-237. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25121/265265
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, B. (2009). Çocuklarda okuma kültürünü geliştirmede ebeveyn ve öğretmenin rolü. Afacan, A. (Ed.), Çocuk ve Okuma Kültürü Sempozyumu içinde. Eğitim Sen Yayınları.
  • Yılmaz, B., Atalan Akdeniz, Ö., Emre, S., & Tercan, O. (2022). Okuma kültürü kaynakçası. http://bby.hacettepe.edu.tr/akademik/bulentyilmaz/okuma_kulturu.pdf
  • Zeybekoğlu Akbaş, Ö. & Dursun, C. (2020). Teknolojinin aileye etkisi: Değişen ailenin dijital ebeveyn ve çocukları. Turkish Studies Social Sciences, 15(4), 2245-2265. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.43395

Children and Reading Culture in The Digital Age

Yıl 2024, , 170 - 181, 29.05.2024
https://doi.org/10.53047/josse.1474404

Öz

As a social being, human beings affect the environment they are in and are affected by the environment they are in from the moment they are born. These interactions change depending on the human’s ability to make meaning, that is, the ability to read. In the digital age, technologies have become a part of daily life. It has dominated people’s lives and changed their perspective on life and the way they live their lives. The task of protecting children from the negative effects of the digital age, which especially affects the psychological, physical, social and cognitive development of children, and the task of developing reading culture is on the family, school and society. Therefore, the aim of this study is to define the concept of children and reading culture in the digital age by presenting a different perspective and to inspire new research to be conducted. Document analysis method, one of the qualitative research methods, was used in this study. Researches on the subject were analysed. In the findings section of the study, the importance of the child and the family raising him/her in the current age, the digital age and the effect of the digital age on reading culture are discussed. As a result, reading culture in the current age enables children to gain in-depth knowledge on various subjects, to evaluate events from different perspectives and to acquire critical thinking skills. Parents and teachers can work together to help children acquire a reading culture.

Etik Beyan

-

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Aral, N., & Doğan Keskin, A. (2017). Ebeveyn bakış açısıyla 0-6 yaş döneminde teknolojik alet kullanımının incelenmesi. The Turkish Journal on Addictions, 5(2), 317-348. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0054
  • Arıcı, A. F. (2016). Erken çocukluk dil gelişiminde ailenin rolü. Türkiye Eğitim Dergisi, (1), 66-78. https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkegitimdergisi/issue/27078/286665
  • Aydın, M. Z. (2021). Müslüman ailede çocuk ve çocuk eğitiminde sorumluluklar. Çocuk ve Medeniyet, 6(12), 47-78. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cm/issue/67605/1051423
  • Bağcı Ayrancı, B. (2021). Çocuk edebiyatında okuma kültürü ve medya. B., Bulut, F. & Şimşek, Ş. (Ed.), Çocuk ve Okuma Kültürü (89-101). Akademisyen Kitabevi.
  • Baki, Y., & Gökçe, B. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma kültürü düzeylerinin incelenmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 353-375. https://doi.org/10.31464/jlere.676829
  • Bulut, S. (2018). Okulöncesi eğitim ortamlarında çocuk kitaplarıyla gerçekleştirilen uygulamaların okuma kültürü bağlamında incelenmesi [Doktora tezi, Ankara Üniversitesi]. https://okuyayplatformu.com/onerilerimiz/okul-oncesi-egitim-ortamlarinda-cocuk-kitaplariyla-gerceklestirilen-uygulamalarin-okuma-kulturu-edindirme-baglaminda-incelenmesi/
  • Çıldır, B., & Ergün, İ.H. (2021). Okuma kültürü edinememiş bireylere ilişkin bir anlatı araştırması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 603-621. https://doi.org/10.16916/aded.859734
  • Dimitrova, M. (2021). Reading habits in the digital age: Marketing strategies to promote reading among children and young adults [Doctoral dissertation, Universidade Fernando Pessoa (Portugal)].
  • Foy, J. G., & Mann, V. (2003). Home literacy environment and phonological awareness in preschool children: Differential effects for rhyme and phoneme awareness. Applied Psycholinguistics, 24(1), 59-88. https://psycnet.apa.org/doi/10.1017/S0142716403000043
  • Hayber, B. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin kurumlarında yaşadıkları sorunlar. Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 16-25. https://dergipark.org.tr/tr/pub/dujoss/issue/69271/1071114 International Telecommunication Union (2018). Measuring the information society report 2018. Geneva: International Telecommunication Union, 1. https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/publications/misr2018.aspx
  • İnce Samur, A. Ö. (2018). Okuma kültürü edinme sürecinde hangi kitaplardan nasıl yararlanılmalıdır? Pesa Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(4), 343-363. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pesausad/issue/41746/453900
  • Karaboğa, M. T. (2018). Medya çağında çocuk ve çocuk kültürü: Şiddet ve tüketim kültürünün yansımaları. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-17. https://dergipark.org.tr/tr/pub/chedar/issue/42042/478139
  • Karaosmanoğlu, P. (2019). Wattpad kitapları üzerine bir içerik çözümlemesi (Tez No. 547137) [Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kasımoğlu, M. (2014). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 355866) [Yüksek lisans tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Ketenoğlu Kayabaşı, Z.E., & Özerbaş, M. A. (2018). Sosyal ağ paylaşım sitelerinin öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlığına etkisi, Kastamonu Education Journal, 26(3), 945-952. https://doi.org/10.24106/kefdergi.413390
  • Korth, B. B., & Marshall, E. E. (2009). Preparing early childhood teachers to involve parents: Involving parents in early literacy instruction and intervention in the classroom. Presentation at the fall meeting of the National Association of Early Childhood Teacher Educators, Washington DC.
  • Mustola, M., Koivula, M., Turja, L., & Laakso, M. L. (2018). Reconsidering passivity and activity in children’s digital play. New Media & Society, 20(1), 237-254. http://dx.doi.org/10.1177/1461444816661550
  • Nawaila, M. B., Kanbul, S., & Ozdamli, F. (2018). A review on the rights of children in the digital age. Children and Youth Services Review, 94, 390-409. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2018.09.028
  • Öksüz, Ö. (2022). Dijital çağda kitap okuma kültürünün görselleşmesi ve kitap kapaği tasariminin kitap satin alma davranışina etkisi [Doctoral dissertation, Marmara Universitesi (Turkey)].
  • Özkan, E. (2021). Okuma kültürü edinmenin dil becerileri ile ilişkisi. Öztürk, B., Bulut, F. & Şimşek, Ş. (Ed.), Çocuk ve Okuma Kültürü (11-20). Akademisyen Kitabevi.
  • Öztürk, B. (2020). Okuma kültürü oluşturmada çocukların edebiyat çevresini genişletmeye yönelik uygulamalar: İngiltere örneği. Kastamonu Education Journal, 28(5), 2112-2124. https://doi.org/10.24106/kefdergi.787822
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç., & Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Sever, S. (2013). Çocuk ve edebiyat. Tudem.
  • Sever, S. (2015). Çocuk edebiyatı ve okuma kültürü II. Tudem.
  • Sever, S., Karagül S. & Doğan Güldenoğlu, B. N. (2017). Öğretmenlerin okuma kültürü düzeyleri ile kitle iletişim araçlarını kullanma alışkanlıklarının incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(27),47-69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuhayefd/issue/30378/328127
  • Star, S. L., & Bowker, G. C. (2006). How to infrastructure. Handbook of new media: Social shaping and social consequences of ICTs, 230-245. https://www.researchgate.net/publication/277058217_The_Handbook_of_New_Media_Social_Shaping_and_Social_Consequences_of_ICTs
  • Taşdelen, V. (2022). Dijital çağda çocuk ve felsefe. Eğitimde Yeni Sorunlar ve Cevaplar. Ed. Halil İbrahim Özok. Palme Yayınevi, 17-24.
  • Ülper, H. (2011). Öğrencilerin okumaya isteklendirici etmenlerle karşılaşma durumu: öğretmen, aile, arkadaş ve kitap boyutları üzerinden bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 221-237. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25121/265265
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, B. (2009). Çocuklarda okuma kültürünü geliştirmede ebeveyn ve öğretmenin rolü. Afacan, A. (Ed.), Çocuk ve Okuma Kültürü Sempozyumu içinde. Eğitim Sen Yayınları.
  • Yılmaz, B., Atalan Akdeniz, Ö., Emre, S., & Tercan, O. (2022). Okuma kültürü kaynakçası. http://bby.hacettepe.edu.tr/akademik/bulentyilmaz/okuma_kulturu.pdf
  • Zeybekoğlu Akbaş, Ö. & Dursun, C. (2020). Teknolojinin aileye etkisi: Değişen ailenin dijital ebeveyn ve çocukları. Turkish Studies Social Sciences, 15(4), 2245-2265. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.43395
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Temel Eğitim (Diğer)
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hatice Değirmenci Gündoğmuş 0000-0002-4583-7854

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 29 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 27 Nisan 2024
Kabul Tarihi 28 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Değirmenci Gündoğmuş, H. (2024). Children and Reading Culture in The Digital Age. Journal of Social Sciences And Education, 7(1), 170-181. https://doi.org/10.53047/josse.1474404