Küreselleşen dünyada ülkeler
arasındaki sınırlar mevcut olsa da dolaşım kolaylaşmış, bu dolaşım zaman
içerisinde o coğrafyalar da yerleşik olmaya doğru eğilmiştir, farklı ülkelerden
gelen ve yerleştikleri ülkelere kültürlerini de beraberinde getiren gruplar o
ülkelerde etnik alt kültür oluşturmuşlardır, örneğin bundan yaklaşık 60 yıl
önce Almanya’ya göç eden Türkler, sadece kültürlerini değil, yaşam tarzlarını
ve tüketim alışkanlıklarını da beraberinde getirmişlerdir. Türklerin ve diğer
göçmenlerin Almanya’daki genel tüketici profilinden çok daha farklı tüketim
alışkanlıklarına sahip olması, Almanya’da etnik pazarlama faaliyetlerinin odak
noktası haline gelmelerine ve etnik pazarlamanın öneminin anlaşılmasına ve bu
alanda uygulamaların yaygınlaşmasına neden olmuştur. Bu çalışmada Alman
firmalarının özellikle Türk etnik grubuna yönelik reklam çalışmaları ve
bunların tüketiciler üzerindeki etkisi ele alınmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 7 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |