Bu çalışmada, Türkiye’deki ve
Dünya’daki okul yöneticilerini seçme, yetiştirme ve görevlendirme süreçlerine
yönelik olarak bir analiz yapılarak veri temelli okul yöneticisi seçme,
yetiştirme ve görevlendirme modeli sunulmuştur. Araştırma, nitel araştırma yöntemi desenlerinden biri olan durum
çalışması desenine göre tasarlanmıştır. Veri toplama yöntemi olarak literatür
taraması yönteminden yararlanılmıştır.
Sunulan model önerisi dört aşamada hazırlanmıştır. Birinci aşamada, Türkiye’de
Tanzimat’tan günümüze kadar okul yöneticilerinin seçme, yetiştirme ve
görevlendirme uygulamaları literatür taraması şeklinde incelenmiştir. İkinci
aşamada, dünya da yönetim alanında örneklerini gördüğümüz Anglosakson ve
Bonapartist geleneğe sahip ülkelerdeki okul yöneticilerinin seçme, yetiştirme
ve görevlendirme uygulamaları literatür taraması şeklinde incelenmiştir. Üçüncü
aşamada, Türk kültürü ve geleneği temelinde Türkiye için uygulanabilecek bir
okul yöneticisi seçme, yetiştirme ve görevlendirme modeli oluşturulmuştur. Bu
aşamada önerilen model, akış şeması şeklinde görselleştirilmiştir. Dördüncü ve
son aşamada modelin işleyişi ve uygulanabilirliği eğitim yönetimi alanında
uzman kişilerin görüşleri doğrultusunda tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |