Bu araştırmada, Yeni Zelanda ve Türkiye de 2017 yılında revize edilen sosyal bilgiler öğretim programında yer alan beceri ve değerler karşılaştırılarak, her iki ülkenin sosyal bilgiler programı arasındaki benzerlik ve farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu nedenle sosyal bilgiler öğretim programları ve bu programlarla ilgili kaynaklar ilgili ülkelerin eğitim bakanlığının sitelerinden ve bu konuda yazılan makale ve araştırma tezlerinden yararlanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda her iki ülkenin sosyal bilgiler programında beceri ve değerlerin verilme biçimi arasında farklılıklar içerdiği tespit edilmiştir. Bu farklılıklar içinde en önemlisi Türkiye sosyal bilgiler programında beceri ve değerlerin, kazanımların içeriğiyle bağlantılı olarak kazanımların gerektirdiği konu ve öğrenme alanı içinde ilişkilendirilmiş olması ve nerede, hangi beceri ve değerlerin verileceğinin belli olmasıdır. Yeni Zelanda sosyal bilgiler programında ise çekirdek program ve özelde sosyal bilgiler programı çerçevesinde beceri ve değerlerin süreçsel bağlantı noktaları aracılığıyla verilmiş olmasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 29 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |