Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler Programındaki Beceri ve Değerlerin Yeni Zelanda Sosyal Bilgiler Programındaki Beceri ve Değerler ile Karşılaştırılması

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 450 - 464, 23.10.2020

Öz

Bu araştırmada, Yeni Zelanda ve Türkiye de 2017 yılında revize edilen sosyal bilgiler öğretim programında yer alan beceri ve değerler karşılaştırılarak, her iki ülkenin sosyal bilgiler programı arasındaki benzerlik ve farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu nedenle sosyal bilgiler öğretim programları ve bu programlarla ilgili kaynaklar ilgili ülkelerin eğitim bakanlığının sitelerinden ve bu konuda yazılan makale ve araştırma tezlerinden yararlanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda her iki ülkenin sosyal bilgiler programında beceri ve değerlerin verilme biçimi arasında farklılıklar içerdiği tespit edilmiştir. Bu farklılıklar içinde en önemlisi Türkiye sosyal bilgiler programında beceri ve değerlerin, kazanımların içeriğiyle bağlantılı olarak kazanımların gerektirdiği konu ve öğrenme alanı içinde ilişkilendirilmiş olması ve nerede, hangi beceri ve değerlerin verileceğinin belli olmasıdır. Yeni Zelanda sosyal bilgiler programında ise çekirdek program ve özelde sosyal bilgiler programı çerçevesinde beceri ve değerlerin süreçsel bağlantı noktaları aracılığıyla verilmiş olmasıdır.

Kaynakça

  • DÖNMEZ, C. (2003). “Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler”, Konu alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, (Editör: Cemalettin Şahin), Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • DEMİRCİOĞLU, İ. H., TOKDEMİR, M. A. (2008). ‘Değerlerin Oluşturulma Sürecinde Tarih Eğitimi: Amaç, İşlev ve İçerik’, Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt: 6, No: 15, ss.69- 88.
  • MEMİŞ, A. ve GÜNEY GEDİK, E. (2010). ‘Sınıf Öğretmenlerinin Değer Yönelimleri’, Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt: 8, No: 20, ss.123- 145.
  • YAZICI, Kubilay (2009). “Yeni Zelanda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Bu Programın Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Öğretim Programı İle Karşılaştırılması” Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, ss.423-435.
  • TTKB. (2017). Millî Eğitim Bakanlığı öğretim programlarının güncellenmesi https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_01/13152934_basYn_aYklamasY_13012017.pdf adresinden alınmıştır. 20.08.2019
  • http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=354, 21.08.2019
  • http://nzcurriculum.tki.org.nz/Key-competencies#collapsible1, 22.08.219
  • http://seniorsecondary.tki.org.nz/Social-sciences/Senior-social-studies/Rationale, 21.08.2019
  • http://ssol.tki.org.nz/Senior-social-studies-years-11-13, 22.08.219
  • http://www. nzcurriculum.tki.org.nz, 22.08.2019
  • http://www.education.govt.nz, 24.08.2019
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yaşar Yeşilyurt

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2020
Kabul Tarihi 29 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yeşilyurt, Y. (2020). Sosyal Bilgiler Programındaki Beceri ve Değerlerin Yeni Zelanda Sosyal Bilgiler Programındaki Beceri ve Değerler ile Karşılaştırılması. Journal of Social Sciences And Education, 3(2), 450-464.

17387  17388  18992 18993 18997 19046 197372014220988 2099229300