Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

İşin Dijitalleşmesi Sürecinde iş ile Bütünleşik Öğrenme

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 479 - 490, 23.10.2020

Öz

Günümüzde birçok İşletme verimliliği ve kaliteyi artırmak amacıyla dijital dönüşmeyi gerçekleştirmek için stratejiler geliştirip yol haritaları belirlemektedirler. Bu gerçeklikten yola çıkarak bu çalışmada; dijitalleşme bağlamında, organizasyon düzeyinde katma değerdeki değişiklikler analiz edilmeye çalışılacaktır. İşletmeler ve çalışanlar yaşadıkları mevcut zorlukların yanında, dijital dönüşümü öngörebilmeli ve muhtemel değişim ve dönüşümlere açık olmalı, özetle organizasyondaki kalıcı bir yeniden yapılanmaya hazır olmalıdırlar. Şimdi insan eliyle yapılan birçok şeyin ileride robotlar ve makineler tarafından otomatik olarak tamamen devralınabileceği gerçeği, iş görenlerin gelecekte işsiz kalacağı anlamına gelmemelidir tam aksine onların ileride sahip olması gereken becerilerin bilinip teşvik edilmesi gerekliliği anlaşılmalıdır. Kaynak olarak çalışanlar, yarının iş dünyasına uyum sağlayabilmeleri için sistematik olarak teşvik edilmeli ki o yetenekler geliştirilebilsin. Bu bağlamda yeni değer yaratmaya örnek olarak; iş ile bütünleşik uygulamalı öğrenme ve şeffaf personel politikaları sayılabilir.

Teşekkür

Bu makale'nin yayımlanabilmesine sağlayacağınız katkıdan dolayı şimdiden çok teşekkür ediyorum. Saygılarımla

Kaynakça

  • Almada-Lobo, F. (2016). The Industry 4.0 revolution and the future of Manufacturing Execution Systems (MES). Journal of Innovation Management, 3(4), 16-21 DOI:10.24840/2183-0606_003.004_0003
  • Armgarth, E. (2009). Human resources anagement protocol on restructuring. In T. Kieselbach et al. (Hrsg.), Health in restructuring – Innovative approaches and policy recommendations. München: Hampp.
  • Askeroğlu, A.D. (2017). Dijitalleşme Sürecinde Dönüşen Kültür ve Yaşam Tarzları: Kuşaklar Üzerine Bir Tipoloji Araştırması. (Doktora Tezi). TC. Maltepe Üniversitesi SBE.
  • Bigalk, D. (2006). Lernförderlichkeit von Arbeitsplätzen – Spiegelbild der Organisation? Eine vergleichende Analyse von Unternehmen mit hoch und gering lernförderlichen Arbeitsplätzen. Kassel University Press. https://www.uni-kassel.de/upress/online/frei/978-3-89958-227-7.volltext.frei.pdf
  • Bittlingmayer, U. (2001). Spätkapitalismus “oder „Wissensgesellschaft? Aus Politik und Zeigeschichte, 36, 15-22.
  • Buhr, D. (2014). Soziale Innovationspolitik, Friedrich-Ebert-Stiftung. http://library.fes.de/pdf-files/wiso/10720.pdf
  • Bulut, E. (2017). Endüstri 4.0 ve İnovasyon Göstergeleri Kapsamında Türkiye Analizi ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi (ASSAM - UHAD) Sayı: 7.
  • Fichman R. G., Dos Santos B. L., Zheng Z. (2014). Dıgıtal Innovatıon As A Fundamental and Powerful Concept In The Informatıon Systems Currıculum, MIS Quarterly 38(2), 329-353 DOI:10.25300/MISQ/2014/38.2.01
  • Forschungskooperation des Bundesministeriums für Arbeit und Soziales, BMAS (2016). Digitalisierung am Arbeitsplatz. Forschungsbericht 468. http://www.bmas.de/SharedDocs/Downloads/DE/PDFPublikationen/Forschungsbericte/fb-468-digitalisierung-am-arbeitsplatz.pdf?__blob=publicationFile&v=1
  • Gemi, S. (2016). Digitalisierung in der Privaten Krankenversicherung “Analyse und Entwicklung von Optimierungsansätzen in denVertragsanbahnungsprozessen” (Yayımlanmamış Master Tezi), Hochschule Coburg.
  • Herscovitch, L. ve Meyer, J. (2002). Commitment to organizational change: Extensitonof a three-component model. Journal of Applied Psychology 87(3), 474–487. DOI:10.1037/0021-9010.87.3.474
  • Köper, vd. (2016). Fehlzeiten-Report 2016 Unternehmenskultur und Gesundheit – Herausforderungen und Chancen, Wiesbaden: Springer.
  • Lu, Y. (2017). Industry 4.0: A survey on technologies, applications and open research issues. Journal of Industrial Information Integration, 6, 1-10.
  • Miller, K. & Monge, P. (1985). Social information and employee anxiety about organizational change. Human Communication Research, 11 (3), 365–386.
  • Pisching, M. A., Junqueira, F., Santos Filho, D. J., & Miyagi, P. E. (2015). Service composition in the cloud-based manufacturing focused on the industry 4.0. In Doctoral Conference on Computing, Electrical and Industrial Systems (65-72). Springer, Cham.
  • Prause, G. (2015). Sustainable business models and structures for Industry 4.0. Journal of Security & Sustainability Issues, 5(2). S.159-169. DOI: 10.9770/jssi.2015.5.2(3)
  • Redlich, T. (2011). Wertschöpfung in der Bottom-up-Ökonomie. Heidelberg u.a.: Springer.
  • Richter, G. Ribbat, M. ve Thomson, B. (2016). Digitalisierung der Arbeit und arbeitsintegriertes Lernen, Interdisziplinäre Konferenz zur Zukunft der Wertschöpfung Konferenzband, Hamburg.
  • Sayar, S. (2019). Dijitalleşme ile Yeni Oluşan Kavramlar: Endüstri 4.0, IOT ve Blockchain Uygulamaları. (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul T.C. Maltepe Üniversitesi SBE.
  • Seufert, S. vd. (2013). Informelles Lernen als Führungsaufgabe. Problemstellung, explorative Fallstudien und Rahmenkonzept. scil Arbeitsbericht, 24.
  • Stengel, O. (2016). Digitale Produktion und Postkapitalismus interdisziplinäre Konferenz zur Zukunft der Wertschöpfung Konferenzband, Hamburg, 75-82.
  • T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Türkiye’nin Sanayi Devrimi “Dijital Türkiye” Yol Haritası.https://www.gmka.gov.tr/dokumanlar/yayinlar/2023_Dijital-Turkiye-Yol-Haritasi.pdf
  • TÜBİTAK, (2016). Yeni Sanayi Devrimi Akıllı Üretim Sistemleri Teknoloji Yol Haritası https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/akilli_uretim_sistemleri_tyh_v27aralik2016.pd
  • Walker, E. (2015). „Dadurch wird unsere Arbeit weiter nach vorne verlagert in der Prozesskette “– Organisationale Anerkennungsphänomene bei der Einführung eines digitalen Warenwirtschaftssystems. Arbeits- und Industriesoziologische Studien, 9 (1), 80-101.
  • WEF, (2015). Deep Shift Technology Tipping Points and Societal Impact http://www3.weforum.org/docs/WEF_GAC15_Technological_Tipping_Points_report_2015.pdf
  • WEF, (2016). The Future of Jobs. http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs.pdf
  • Wittwer, E. (2001). Berufliche Weiterbildung. In H. Schanz (Hrsg.), Berufs- und wirtschaftspädagogische Grundprobleme (229–247). Baltmannsweiler: Schneider.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Halim Kadri Öztürk

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2020
Kabul Tarihi 20 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztürk, H. K. (2020). İşin Dijitalleşmesi Sürecinde iş ile Bütünleşik Öğrenme. Journal of Social Sciences And Education, 3(2), 479-490.

17387  17388  18992 18993 18997 19046 197372014220988 2099229300