Bu çalışmada amaç, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da yaşayan, ilk ve orta öğrenimini bu bölgelerde tamamlamış, öğretmen adaylarının Doğu ve Güneydoğu Anadolu’nun eğitim sorunlarına ilişkin deneyimlerinin çözümlenmesidir. Bu amaca uygun olarak araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomonolojik desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında eğitim fakültesinde farklı bölümlerde eğitimine devam eden 9 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adayları Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde eğitimde en önemli sorunun genel ulaşım, barınma sorunu ve aile ekonomik sorunu temelinde ekonomik olduğunu belirtmişlerdir. Diğer bir önemli sorun ise dil, toplumsal cinsiyet ve velilerde bilinçsizlik ile sosyo-kültürel sorunlardır. Öğretmen adayları ğitsel sorunlar başlığı altında okul imkanları, öğretmen davranış- tutumu ve öğretmen eksikliği sorunlarına değinmiştir.
Doğu ve Güneydoğu Bölgesi öğretmen adayları eğitim sorunları
The aim of this study is to analyze the experiences of prospective teachers living in East and Southeast Anatolia who have completed their primary and secondary education in these regions in relation to the educational problems in East and Southeast Anatolia. In accordance with this aim, the phenomenological design, one of the qualitative research designs, was used in the research. The research group of the study consists of 9 prospective teachers who are continuing their education in different departments of the Faculty of Education during the academic year 2021-2022. The study used a semi-structured interview form prepared by the researchers as a data collection tool. The data obtained during the study were analyzed using content analysis. As a result of the research, the prospective teachers stated that the most important problems in education in Anatolia's eastern and southeastern regions are general transportation, housing, and family’s economical problems. Other important problems are language, social gender, unawareness of parents, and socio-cultural problems. Under the heading of educational problems, the prospective teachers mentioned the problems of school opportunities, teachers' behaviors/attitudes, and the lack of teachers.
East and Southeast Region prospective teachers educational problems
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |