Amaç: Üniversite öğrencilerinin duygusal şiddete maruz kalma düzeyini etkileyen faktörleri belirlemektir.
Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tiptedir. Vakıf ve devlet üniversitesi sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencileri ile Ocak 2020 tarihinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 900 öğrenci oluşturmuş, örneklem seçimine gidilmemiş, gönüllü ve erişilebilen 570 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Veri toplama araçları, kişisel bilgi formu ve Duygusal Şiddete Maruz Kalma Ölçeğidir (cronbach alpha:0.95). Verilerin istatistiksel analizinde sayı, ortalama, yüzde, standart sapma, Mann Whitney U, Kruskal Wallis-H testleri kullanılmıştır. Araştırma için gerekli izinler, etik onay, katılımcılardan yazılı onam alınmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %67.5’inin kadın, %68.6’sının vakıf üniversitesinde, %49.1’inin 20-21 yaş grubunda ve %42.5’inin duygusal şiddete maruz kaldığı belirlenmiştir. Öğrencilerin duygusal şiddete maruz kalma ölçeği toplam puan ortalaması 47.37±17.57 bulunmuştur. Öğrencilerin ölçek toplam puan ortalaması ile üniversite öncesi ve sonrası psikolojik destek alma, kişilik yapısını nitelendirme şekli, geliri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Sonuç ve Öneriler: Araştırma, üniversite öğrencilerinin duygusal şiddete maruz kalma düzeyinin, üniversite öncesi ve sonrası psikolojik destek alma, kişilik yapısı ve geliri ile ilişkili olduğunu ortaya koymaktadır. Halk sağlığı hemşiresi tarafından okul ve ruh sağlığı görevlerinden yola çıkılarak okulda ruh sağlığı taramaları yapılabilir. Öğrencilerin ruh sağlığının korunması amacıyla okullarda destekleyici programlar oluşturulabilir.
Çalışmamızı oluşturduğumuz literatüre katkıda bulunanlara, Kırıkkale Üniversitesi Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Sevil ALBAYRAK’a, Başkent Üniversitesi ve Gümüşhane Üniversitesi Şiran Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerine teşekkür ederiz.
Aim: To determine the factors affecting university students' exposure to emotional violence. Materials and Methods: The research is of descriptive type. It was held in January 2020 with the students of the foundation and state university Health Services Vocational School. While the population of the study was 900 students, sample selection was not made and 570 voluntary and accessible students participated in the study. Data collection tools are personal information form and Emotional Violence Exposure Scale (cronbach alpha: 0.95). Number, mean, percentage, standard deviation, Mann Whitney U and Kruskal Wallis-H Test were used in the statistical analysis of the data. Necessary permissions for the research, ethical approval, and written consent from the participants were obtained. Results: It was determined that 67.5% of the students were women, 68.6% were at the foundation university, 49.1% were in the 20-21 age group and 42.5% were exposed to emotional violence. The total score average of the students' exposure to emotional violence scale was found to be 47.37 ± 17.57. It was determined that there was a statistically significant difference between the scale total score average of the students, the way they received psychological support before and after university, the way of characterizing their personality structure, and their income (p <0.05). Conclusion and Recommendations: The research reveals that university students' exposure to emotional violence is related to psychological support before and after university, personality structure and income. Mental health screenings can be carried out at school by the public health nurse, based on their school and mental health duties. Supportive programs can be created in schools in order to protect the mental health of students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |