Amaç: Araştırma, hemşirelik öğrencilerinin iklim değişikliği farkındalığı, endişe ve umut
düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Bu kesitsel ve ilişkisel araştırma, bir Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 211 hemşirelik öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak; Tanımlayıcı Özellikler Formu, Küresel İklim Değişikliğine Yönelik Farkındalık Ölçeği, İklim Değişikliği Endişesi Ölçeği ve İklim Değişikliğinin Önlenmesine Yönelik Umut Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, Kolmogorov Smirnov testi, tanımlayıcı istatistikler, Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis testi, Spearman’s korealasyon analizi ve Linear regresyon analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların İklim Değişikliğine Yönelik Farkındalık Ölçeği puan ortalamasının (85.27±6.70) iyi, İklim Değişikliği Endişesi Ölçeği (32.45±7.28) ve İklim Değişikliğinin Önlenmesine Yönelik Umut Ölçeği puan ortalamalarının (38.14±5.39) orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Korelasyon analizinde, ölçeklerin puan ortalamaları arasında, pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptanmıştır (p <.01). Linear regresyon analizinde, iklim
değişikliği farkındalığı ve iklim değişikliği endişesi, iklim değişikliğini önleme umudunu olumlu
ve anlamlı yordamıştır (R2= 0.239, p <.05).
Sonuç: Araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin iklim değişikliği farkındalığının iyi, endişe ve umudun orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Farkındalık ve endişe, iklim değişikliğinin önlenmesine yönelik umudu olumlu yönde etkilemiştir. İklim değişikliği farkındalığını artıracak girişimler, hemşirelik öğrencilerini harekete geçirebilir ve iklim değişikliğiyle mücadelede rol almalarını sağlayabilir.
Endişe Farkındalık Hemşirelik Öğrencisi İklim Değişikliği Umut
Araştırma için XXX Üniversitesi Sağlık Bilimleri Etik Kurulu’ndan etik kurul onayı alınmıştır (12.12.2022 tarih ve 220134 protokol numaralı).
TÜBİTAK
2209-A; 1919B012205772
Objective: This research was done to examine nursing students’ awareness of climate change, their concerns and their hope levels for preventing it. This research was conducted to examine the relationship between nursing students’ climate change awareness, worry and hope.
Methods: This cross-sectional and correlational research was conducted with the participation of 211 nursing students at a Faculty of Health Sciences. Data were collected using a Descriptive Characteristics Form, the Global Climate Change Awareness Scale, the Climate Change Worry Scale, and the Climate Change Hope Scale. Descriptive statistics, Mann-Whitney U test, Kruskal Wallis test, Spearman’s correlation analysis, and linear regression analysis were used to analyze the data.
Results: Participants had a good average score on the Global Climate Change Awareness Scale (85.27±6.70), while their mean scores on the Climate Change Worry Scale (32.45±7.28) and Climate Change Hope Scale (38.14±5.39) were moderate. The correlation analysis revealed a significant positive relationship between the mean scores of the scales (p <.01). In linear regression analysis, climate change awareness and climate change worry positively and significantly predicted hope for preventing climate change (R2= 0.239, p <.05).
Conclusion: The study concluded that nursing students’ awareness of climate change was good, and their worry and hope were at medium level. Awareness and worry have positively influenced hope for preventing climate change. Initiatives that will increase awareness of climate change can mobilize nursing students and enable them to take part in the fight against climate change.
2209-A; 1919B012205772
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2209-A; 1919B012205772 |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |