Araştırmanın amacı spor yöneticiliği ve kamu yönetimi öğrencilerinin akademik erteleme, internet bağımlılığı ve boş zaman yönetimi davranışlarını karşılaştırmanın yanı sıra bu araştırma grubunun akademik erteleme ile internet bağımlılığı davranışlarının boş zaman yönetimine etkisini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 147’si kadın (%52,3) 134’ü erkek (%47,7) toplam 281 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Akademik Erteleme Ölçeği, İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Boş Zaman Yönetimi ölçeği kullanılmıştır. Spor yöneticiliği ve kamu yönetimi öğrencileri arasında akademik erteleme, internet bağımlılığı ve boş zaman yönetimi değişkenleri arasında istatistiki olarak anlamlı bir farklılaşma olmadığı (p>0,05) tespit edilmiştir. Akademik erteleme ile internet bağımlılığı, akademik erteleme ile boş zaman yönetimi ve boş zaman yönetimi ve internet bağımlılığı değişkenleri arasında orta düzeyde pozitif anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen farklı bir sonuç ise akademik erteleme ile internet bağımlılığının boş zaman yönetimini %35 oranında yordadığıdır.
Araştırmanın amacı spor yöneticiliği ve kamu yönetimi öğrencilerinin akademik erteleme, internet bağımlılığı ve boş zaman yönetimi davranışlarını karşılaştırmanın yanı sıra bu araştırma grubunun akademik erteleme ile internet bağımlılığı davranışlarının boş zaman yönetimine etkisini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 147’si kadın (%52,3) 134’ü erkek (%47,7) toplam 281 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Akademik Erteleme Ölçeği, İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Boş Zaman Yönetimi ölçeği kullanılmıştır. Spor yöneticiliği ve kamu yönetimi öğrencileri arasında akademik erteleme, internet bağımlılığı ve boş zaman yönetimi değişkenleri arasında istatistiki olarak anlamlı bir farklılaşma olmadığı (p>0,05) tespit edilmiştir. Akademik erteleme ile internet bağımlılığı, akademik erteleme ile boş zaman yönetimi ve boş zaman yönetimi ve internet bağımlılığı değişkenleri arasında orta düzeyde pozitif anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen farklı bir sonuç ise akademik erteleme ile internet bağımlılığının boş zaman yönetimini %35 oranında yordadığıdır.
The aim of the research is to compare the academic procrastination, internet addiction and leisure time management behaviors of sports management and public administration students, as well as to determine the effect of this research group's academic procrastination and internet addiction behaviors on leisure time management. The study group of the research consists of a total of 281 students, 147 of whom are female (52.3%) and 134 of whom are male (47.7%). Personal information form, Academic Procrastination Scale, Internet Addiction Scale and Leisure Time Management scale were used as data collection tools in the study. It was determined that there was no statistically significant difference (p>0.05) between the academic procrastination, internet addiction and leisure time management variables among sports management and public administration students. A moderate positive significant relationship was detected between academic procrastination and internet addiction, academic procrastination and leisure time management, and leisure time management and internet addiction variables. Another result obtained in the research is that academic procrastination and internet addiction predict leisure time management by 35%.
Academic procrastination internet addiction free time management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Herkes için Spor ve Rekreasyon dergisi tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmaktadır.