Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akademik erteleme ile internet bağımlılığının boş zaman yönetimine etkisi: Spor yöneticiliği ve kamu yönetimi öğrencilerinin karşılaştırılması

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 4, 467 - 473, 30.12.2024
https://doi.org/10.56639/jsar.1562431

Öz

Araştırmanın amacı spor yöneticiliği ve kamu yönetimi öğrencilerinin akademik erteleme, internet bağımlılığı ve boş zaman yönetimi davranışlarını karşılaştırmanın yanı sıra bu araştırma grubunun akademik erteleme ile internet bağımlılığı davranışlarının boş zaman yönetimine etkisini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 147’si kadın (%52,3) 134’ü erkek (%47,7) toplam 281 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Akademik Erteleme Ölçeği, İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Boş Zaman Yönetimi ölçeği kullanılmıştır. Spor yöneticiliği ve kamu yönetimi öğrencileri arasında akademik erteleme, internet bağımlılığı ve boş zaman yönetimi değişkenleri arasında istatistiki olarak anlamlı bir farklılaşma olmadığı (p>0,05) tespit edilmiştir. Akademik erteleme ile internet bağımlılığı, akademik erteleme ile boş zaman yönetimi ve boş zaman yönetimi ve internet bağımlılığı değişkenleri arasında orta düzeyde pozitif anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen farklı bir sonuç ise akademik erteleme ile internet bağımlılığının boş zaman yönetimini %35 oranında yordadığıdır.

Kaynakça

  • Akay, A., Ayhan, R., Orhan, R. & Öçalan, M. (2023). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman yönetimi ile teknoloji bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 9(1), 71-84. https://doi.org/10.46442/intjcss.1168021.
  • Akbay, S., & Gizir, C. (2010). Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yükleme stillerinin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 60-78.
  • Akgül, B. M., & Karaküçük, S. (2015). Free time management scale: Validity and reliability analysis Boş zaman yönetimi ölçeği: Geçerlik-güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences, 12(2), 1867-1880.
  • Alpullu, A. & Yılgın, A. (2019). Leisure time management in Marmara university and Kilis 7 aralik university students training in sports sciences. Turkish Journal of Sport and Exercise, 21(1), 122-128. https://doi.org/10.15314/tsed.532245
  • Aydoğan, D. & Özbay, Y. (2012). Akademik erteleme davranışının benlik saygısı, durumluluk kaygı, öz-yeterlilik açısından açıklanabilirliğinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(3).
  • Aznar-Díaz I, Romero-Rodríguez J-M, García-González A, Ramírez-Montoya M-S (2020) Mexican and Spanish university students’ Internet addiction and academic procrastination: Correlation and potential factors. PLoS ONE, 15(5): e0233655. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0233655.
  • Balkıs, M., Duru E., Buluş M., & Duru S. (2006). üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi 7(2):57-73.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2020). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi: Ankara.
  • Chen, K., Tarn, J. M., & Han, B. T. (2004). Internet dependency: Its impact on online behavioral patterns in E-commerce. Human Systems Management, 23(1), 49-58.
  • Chun Chu, A. H., ve Choi, J. N. (2005). Rethinking procrastination: positive effects of "active" procrastination behavior on attitudes and performance. The Journal of Social Psychology, 145(3), 245-264.
  • Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  • Çelik, Ç. & Odacı, H. (2015). Akademik erteleme davranışının bazı kişisel ve psikolojik değişkenlere göre açıklanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 31-47.
  • Engin, G., & Genç, S. Z. (2020). Öğretmen adaylarının akıllı telefon ekran kullanım süreleri ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 314-325. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.678739
  • Er, Y., Demirel, M., & Çuhadar, A. (2020). Investigation of leisure management skills and leisure boredom in university students in terms of different variables. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(6), 49-54.
  • Eranıl, A. K., & Özcan, M. (2018). Lise öğrencilerinin boş zaman yönetimi becerisinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(6), 779-785.
  • Gökçearslan, Ş., & Günbatar, M. S. (2012). Ortaöğrenim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 10-24.
  • Gülebağlan, C., 2003. Öğretmenlerin İşleri Son Ana Erteleme Eğilimlerinin, Mesleki Yeterlilik Algıları, Mesleki Deneyimleri ve Branşları Bakımından Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Gün, F., Turabik, T., & Atanur Baskan, G. (2020). Akademik özyeterlik ile akademik erteleme eğilimi ilişkisi: Aday öğretmenler üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 815-826. https://doi.org/10.16986/HUJE.2019051688
  • Häfner, A., Oberst, V., & Stock, A. (2014). Avoiding procrastination through time management: an experimental intervention study. Educational Studies, 40(3), 352–360. https://doi.org/10.1080/03055698.2014.899487.
  • Köse, D., Çınar, N., & Akduran, F. (2012). Hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığının kişilik özellikleri ve zaman yönetimi ile ilişkisi. Sakarya University Journal of Science, 16(3), 227-233.
  • Kutlu, M. & Demir, Y. (2017). İnternet bağımlılığı, akademik erteleme ve akademik başarı arasındaki ilişkiler, International Journal of Social Science 3(61), 91-105. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS7296
  • Kutlu, N., Gökdere, M. ve Çakır, R. (2015). Öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışı ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının karşılaştırmalı incelemesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1311-1330.
  • Kutlu, M., Savcı M., Demir, Y. & Aysan, F. (2016). Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Formunun Türkçe uyarlaması: Üniversite öğrencileri ve ergenlerde geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(Ek1), 69-76.
  • Milgram, N., Mey-Tal, G. ve Levison, Y. (1998). Procrastination, generalized or specific, in college students and their parents. Personality and Individual Differences, 25(2), 297-316.
  • Mokhtari, K., Reichard, C. A., & Gardner, A. (2009). The impact of internet and television use on the reading habits and practices of college students. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 52(7), 609-619.
  • Özer, A., & Altun, E. (2011). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(21), 45-72.
  • Öztürk Başpınar, N. (2020). Üniversite öğrencilerinin genel erteleme davranışları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişki, Turkish Studies, 15(2), 1197-1219. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.
  • Pawlikowski, M., Altstötter-Gleich, C. & Brand, M. (2013). Validation and psychometric properties of a short version of Young’s Internet Addiction Test. Comput Human Behav, 29(3), 1212-1223.
  • Pestana JV, Codina N and Valenzuela R (2020) Leisure and Procrastination, a Quest for Autonomy in Free Time Investments: Task Avoidance or Accomplishment? Front Psychol. 10(2918), 1-10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02918
  • Pychyl, T. A., Lee, J. M., Thibodeau, R., & Blunt, A. (2000). Five days of emotion: an experience sampling study of undergraduate student procrastination. Journal of Social Behavior & Personality, 15(5).
  • Roasoft. (2024). Örneklem boyutu hesaplayıcı. http://www.raosoft.com/samplesize.html.
  • Sağın, A.E., Üstün, Ü.D. & Mergan, B. (2023). Egzersiz ve dijital bağımlılığının boş zaman yönetimi üzerindeki yordayıcılık düzeyinin incelenmesi. ROL Spor Bilimleri Dergisi, Özel Sayı(1), 200-215. https://doi.org/10.5281/zenodo.10024367.
  • Salehi, M., Khalili, M.N., Hojjat, S.K., Salehi, M. & Danesh, A. (2014). Prevalence of ınternet addiction and associated factors among medical students from Mashhad, Iran in 2013. Iran Red Crescent Med J. 16(5), 1-7. https://doi.org/10.5812/ircmj.17256
  • Sarıkaya Aydın, K. & Koçak, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik erteleme düzeylerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 17- 38. https://doi.org/10.29065/usakead.256378.
  • Sarıkaya Aydın, K. ve Koçak, S. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri ile Akademik Erteleme Düzeylerinin İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 17-38.
  • Seki, T., Hamazaki, K., Natori, T. & Inadera, H. (2019). Relationship between internet addiction and depression among Japanese university students. Journal of Affective Disorders ,256 (2019), 668–67. https://doi.org/10.1016/j.jad.2019.06.055.
  • Shih, S. S. (2016). Factors related to Taiwanese adolescents’ academic procrastination, time management, and perfectionism. The Journal of Educational Research, 110(4), 415–424. https://doi.org/10.1080/00220671.2015.1108278.
  • Söyler, S., & Kaptanoğlu, A. Y. (2018). Sanal uyuşturucu: internet. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 37-46.
  • Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychological Bulletin, 133(1), 65-94.
  • Steel, P. (2010). Arousal, avoidant and decisional procrastinators: Do they exist? Personality and Individual Differences, 48(8), 926-934.
  • Şeker, S.S. & Saygı, C. (2013). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü resim –iş eğitimi ve müzik eğitimi anabilim dallarında okumakta olan öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 1219-1227.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon/Pearson.
  • Torkildsen, G. (2005). Leisure and Recreation Management. London: Routledge.
  • Wang, W.C., Kao C.H., Huan, T. C & Wu, C.C. (2011). Free time management contributes to better quality of life: a study of undergraduate students in taiwan. Journal of Happiness Studies, 12(4), 561-573.
  • Wang, W. C. (2019). Exploring the relationship among free-time management, leisure boredom, and ınternet addiction in undergraduates in Taiwan. Psychological Reports, 122(5). 1651-1665. https://doi.org/10.1177/0033294118789034.
  • Yağmur Toz, Z. & Gümüş, R. (2024). The impact of free time management skills and socio-demographic factors on internet addiction among university students. Academic Journal of Health Sciences, 39 (5), 50-58 https://doi.org/10.3306/AJHS.2024.39.05.50
  • Young, K. S. (1998). Caught in the net: how to recognize the signs of internet addiction and a winning strategy for recovery. John Wiley & Sons: New York.
  • Young, K. S. (2004). Internet addiction: A new clinical phenomenon and its consequences. American behavioral scientist, 48(4), 402-415.
  • Young, K. S., & Case, C. J. (2004). Internet abuse in the workplace: new trends in risk management. CyberPsychology & Behavior, 7(1), 105-111.

The effect of academic procrastination and internet addiction on leisure time management: Comparison of sports management and public administration students

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 4, 467 - 473, 30.12.2024
https://doi.org/10.56639/jsar.1562431

Öz

Araştırmanın amacı spor yöneticiliği ve kamu yönetimi öğrencilerinin akademik erteleme, internet bağımlılığı ve boş zaman yönetimi davranışlarını karşılaştırmanın yanı sıra bu araştırma grubunun akademik erteleme ile internet bağımlılığı davranışlarının boş zaman yönetimine etkisini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 147’si kadın (%52,3) 134’ü erkek (%47,7) toplam 281 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Akademik Erteleme Ölçeği, İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Boş Zaman Yönetimi ölçeği kullanılmıştır. Spor yöneticiliği ve kamu yönetimi öğrencileri arasında akademik erteleme, internet bağımlılığı ve boş zaman yönetimi değişkenleri arasında istatistiki olarak anlamlı bir farklılaşma olmadığı (p>0,05) tespit edilmiştir. Akademik erteleme ile internet bağımlılığı, akademik erteleme ile boş zaman yönetimi ve boş zaman yönetimi ve internet bağımlılığı değişkenleri arasında orta düzeyde pozitif anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen farklı bir sonuç ise akademik erteleme ile internet bağımlılığının boş zaman yönetimini %35 oranında yordadığıdır.
The aim of the research is to compare the academic procrastination, internet addiction and leisure time management behaviors of sports management and public administration students, as well as to determine the effect of this research group's academic procrastination and internet addiction behaviors on leisure time management. The study group of the research consists of a total of 281 students, 147 of whom are female (52.3%) and 134 of whom are male (47.7%). Personal information form, Academic Procrastination Scale, Internet Addiction Scale and Leisure Time Management scale were used as data collection tools in the study. It was determined that there was no statistically significant difference (p>0.05) between the academic procrastination, internet addiction and leisure time management variables among sports management and public administration students. A moderate positive significant relationship was detected between academic procrastination and internet addiction, academic procrastination and leisure time management, and leisure time management and internet addiction variables. Another result obtained in the research is that academic procrastination and internet addiction predict leisure time management by 35%.

Kaynakça

  • Akay, A., Ayhan, R., Orhan, R. & Öçalan, M. (2023). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman yönetimi ile teknoloji bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 9(1), 71-84. https://doi.org/10.46442/intjcss.1168021.
  • Akbay, S., & Gizir, C. (2010). Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yükleme stillerinin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 60-78.
  • Akgül, B. M., & Karaküçük, S. (2015). Free time management scale: Validity and reliability analysis Boş zaman yönetimi ölçeği: Geçerlik-güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences, 12(2), 1867-1880.
  • Alpullu, A. & Yılgın, A. (2019). Leisure time management in Marmara university and Kilis 7 aralik university students training in sports sciences. Turkish Journal of Sport and Exercise, 21(1), 122-128. https://doi.org/10.15314/tsed.532245
  • Aydoğan, D. & Özbay, Y. (2012). Akademik erteleme davranışının benlik saygısı, durumluluk kaygı, öz-yeterlilik açısından açıklanabilirliğinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(3).
  • Aznar-Díaz I, Romero-Rodríguez J-M, García-González A, Ramírez-Montoya M-S (2020) Mexican and Spanish university students’ Internet addiction and academic procrastination: Correlation and potential factors. PLoS ONE, 15(5): e0233655. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0233655.
  • Balkıs, M., Duru E., Buluş M., & Duru S. (2006). üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi 7(2):57-73.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2020). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi: Ankara.
  • Chen, K., Tarn, J. M., & Han, B. T. (2004). Internet dependency: Its impact on online behavioral patterns in E-commerce. Human Systems Management, 23(1), 49-58.
  • Chun Chu, A. H., ve Choi, J. N. (2005). Rethinking procrastination: positive effects of "active" procrastination behavior on attitudes and performance. The Journal of Social Psychology, 145(3), 245-264.
  • Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  • Çelik, Ç. & Odacı, H. (2015). Akademik erteleme davranışının bazı kişisel ve psikolojik değişkenlere göre açıklanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 31-47.
  • Engin, G., & Genç, S. Z. (2020). Öğretmen adaylarının akıllı telefon ekran kullanım süreleri ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 314-325. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.678739
  • Er, Y., Demirel, M., & Çuhadar, A. (2020). Investigation of leisure management skills and leisure boredom in university students in terms of different variables. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(6), 49-54.
  • Eranıl, A. K., & Özcan, M. (2018). Lise öğrencilerinin boş zaman yönetimi becerisinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(6), 779-785.
  • Gökçearslan, Ş., & Günbatar, M. S. (2012). Ortaöğrenim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 10-24.
  • Gülebağlan, C., 2003. Öğretmenlerin İşleri Son Ana Erteleme Eğilimlerinin, Mesleki Yeterlilik Algıları, Mesleki Deneyimleri ve Branşları Bakımından Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Gün, F., Turabik, T., & Atanur Baskan, G. (2020). Akademik özyeterlik ile akademik erteleme eğilimi ilişkisi: Aday öğretmenler üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 815-826. https://doi.org/10.16986/HUJE.2019051688
  • Häfner, A., Oberst, V., & Stock, A. (2014). Avoiding procrastination through time management: an experimental intervention study. Educational Studies, 40(3), 352–360. https://doi.org/10.1080/03055698.2014.899487.
  • Köse, D., Çınar, N., & Akduran, F. (2012). Hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığının kişilik özellikleri ve zaman yönetimi ile ilişkisi. Sakarya University Journal of Science, 16(3), 227-233.
  • Kutlu, M. & Demir, Y. (2017). İnternet bağımlılığı, akademik erteleme ve akademik başarı arasındaki ilişkiler, International Journal of Social Science 3(61), 91-105. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS7296
  • Kutlu, N., Gökdere, M. ve Çakır, R. (2015). Öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışı ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının karşılaştırmalı incelemesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1311-1330.
  • Kutlu, M., Savcı M., Demir, Y. & Aysan, F. (2016). Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Formunun Türkçe uyarlaması: Üniversite öğrencileri ve ergenlerde geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(Ek1), 69-76.
  • Milgram, N., Mey-Tal, G. ve Levison, Y. (1998). Procrastination, generalized or specific, in college students and their parents. Personality and Individual Differences, 25(2), 297-316.
  • Mokhtari, K., Reichard, C. A., & Gardner, A. (2009). The impact of internet and television use on the reading habits and practices of college students. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 52(7), 609-619.
  • Özer, A., & Altun, E. (2011). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(21), 45-72.
  • Öztürk Başpınar, N. (2020). Üniversite öğrencilerinin genel erteleme davranışları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişki, Turkish Studies, 15(2), 1197-1219. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.
  • Pawlikowski, M., Altstötter-Gleich, C. & Brand, M. (2013). Validation and psychometric properties of a short version of Young’s Internet Addiction Test. Comput Human Behav, 29(3), 1212-1223.
  • Pestana JV, Codina N and Valenzuela R (2020) Leisure and Procrastination, a Quest for Autonomy in Free Time Investments: Task Avoidance or Accomplishment? Front Psychol. 10(2918), 1-10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02918
  • Pychyl, T. A., Lee, J. M., Thibodeau, R., & Blunt, A. (2000). Five days of emotion: an experience sampling study of undergraduate student procrastination. Journal of Social Behavior & Personality, 15(5).
  • Roasoft. (2024). Örneklem boyutu hesaplayıcı. http://www.raosoft.com/samplesize.html.
  • Sağın, A.E., Üstün, Ü.D. & Mergan, B. (2023). Egzersiz ve dijital bağımlılığının boş zaman yönetimi üzerindeki yordayıcılık düzeyinin incelenmesi. ROL Spor Bilimleri Dergisi, Özel Sayı(1), 200-215. https://doi.org/10.5281/zenodo.10024367.
  • Salehi, M., Khalili, M.N., Hojjat, S.K., Salehi, M. & Danesh, A. (2014). Prevalence of ınternet addiction and associated factors among medical students from Mashhad, Iran in 2013. Iran Red Crescent Med J. 16(5), 1-7. https://doi.org/10.5812/ircmj.17256
  • Sarıkaya Aydın, K. & Koçak, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik erteleme düzeylerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 17- 38. https://doi.org/10.29065/usakead.256378.
  • Sarıkaya Aydın, K. ve Koçak, S. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri ile Akademik Erteleme Düzeylerinin İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 17-38.
  • Seki, T., Hamazaki, K., Natori, T. & Inadera, H. (2019). Relationship between internet addiction and depression among Japanese university students. Journal of Affective Disorders ,256 (2019), 668–67. https://doi.org/10.1016/j.jad.2019.06.055.
  • Shih, S. S. (2016). Factors related to Taiwanese adolescents’ academic procrastination, time management, and perfectionism. The Journal of Educational Research, 110(4), 415–424. https://doi.org/10.1080/00220671.2015.1108278.
  • Söyler, S., & Kaptanoğlu, A. Y. (2018). Sanal uyuşturucu: internet. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 37-46.
  • Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychological Bulletin, 133(1), 65-94.
  • Steel, P. (2010). Arousal, avoidant and decisional procrastinators: Do they exist? Personality and Individual Differences, 48(8), 926-934.
  • Şeker, S.S. & Saygı, C. (2013). Eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü resim –iş eğitimi ve müzik eğitimi anabilim dallarında okumakta olan öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 1219-1227.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon/Pearson.
  • Torkildsen, G. (2005). Leisure and Recreation Management. London: Routledge.
  • Wang, W.C., Kao C.H., Huan, T. C & Wu, C.C. (2011). Free time management contributes to better quality of life: a study of undergraduate students in taiwan. Journal of Happiness Studies, 12(4), 561-573.
  • Wang, W. C. (2019). Exploring the relationship among free-time management, leisure boredom, and ınternet addiction in undergraduates in Taiwan. Psychological Reports, 122(5). 1651-1665. https://doi.org/10.1177/0033294118789034.
  • Yağmur Toz, Z. & Gümüş, R. (2024). The impact of free time management skills and socio-demographic factors on internet addiction among university students. Academic Journal of Health Sciences, 39 (5), 50-58 https://doi.org/10.3306/AJHS.2024.39.05.50
  • Young, K. S. (1998). Caught in the net: how to recognize the signs of internet addiction and a winning strategy for recovery. John Wiley & Sons: New York.
  • Young, K. S. (2004). Internet addiction: A new clinical phenomenon and its consequences. American behavioral scientist, 48(4), 402-415.
  • Young, K. S., & Case, C. J. (2004). Internet abuse in the workplace: new trends in risk management. CyberPsychology & Behavior, 7(1), 105-111.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Faaliyetleri Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Alptuğ Soyer 0000-0002-7149-6897

Oktay Yiğit 0000-0002-3302-0345

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 6 Ekim 2024
Kabul Tarihi 8 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Soyer, A., & Yiğit, O. (2024). Akademik erteleme ile internet bağımlılığının boş zaman yönetimine etkisi: Spor yöneticiliği ve kamu yönetimi öğrencilerinin karşılaştırılması. Herkes için Spor Ve Rekreasyon Dergisi, 6(4), 467-473. https://doi.org/10.56639/jsar.1562431

Creative Commons Lisansı

Herkes için Spor ve Rekreasyon dergisi tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmaktadır.

Flag Counter